Kontrollrummet

Cloudsurfer testar på det hårda

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cloudsurfer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
  • Aa, eller nej, jag vet inte.
    • Visa profil
    • Em-Records
Tja, back in the game som man är kan man ju inte starta starkare än att slänga upp ett rykande färskt test spår! Jaha hur ska man beskriva detta då. Melodisk hardstyle? Bedöm själv! Basen är inte instämd iom att jag inte kan/vet hur fan man gör för att få det i samma key eller hur man gör så att det låter bra helt enkelt med leadet. All kritik välkommnas!

Låtlänk: http://www.speedyshare.com/162176996.html

Sorry för speedyshare men jag har ingen annanstans att kasta upp på.
They said that the pen was stronger then the sword...So I bought an axe.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Blev lite fundersam när du skrev att du inte vet hur du spelar i rätt tonart..

Men antar att det är byggt på loopar?


Är det svårt att spela basen? Typ om det går att fixa den utan loopar? (Om det nu är en loop?)

Jag tyckte nog i vilket fall att det var rätt tråkigt. Förmodligen går det att få det att svänga lite mer, men som sagt,, lite tråkigt. Helt ok ljud dock



Utloggad Cloudsurfer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
  • Aa, eller nej, jag vet inte.
    • Visa profil
    • Em-Records
Blev lite fundersam när du skrev att du inte vet hur du spelar i rätt tonart..

Men antar att det är byggt på loopar?


Är det svårt att spela basen? Typ om det går att fixa den utan loopar? (Om det nu är en loop?)

Jag tyckte nog i vilket fall att det var rätt tråkigt. Förmodligen går det att få det att svänga lite mer, men som sagt,, lite tråkigt. Helt ok ljud dock



Nä inga loopar här inte, men det jag har svårt att höra är om basen ligger bra i key med leadet, förstår du? Liksom lite döv när det gäller sådant
They said that the pen was stronger then the sword...So I bought an axe.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Nu säger jag inte det här för att vara taskig, men är inte musik lite fel hobby om man är tondöv?  :unsure:

Eller äsch... kanske inte...  :)

Det låter iallafall som din lead går i Dm, medan basen ligger på ett A. Flytta upp basen fem halvtonssteg så kommer den "rätt".
« Senast ändrad: 28.04.2007, 16:45:42 by Linkowich »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Basen är inte instämd iom att jag inte kan/vet hur fan man gör för att få det i samma key eller hur man gör så att det låter bra helt enkelt med leadet. All kritik välkommnas!

Intressant, du har inte försökt att testa dig fram? (skruva, eller spela andra)
https://soundcloud.com/user7789882


DåligtGehör

  • Gäst
Nu säger jag inte det här för att vara taskig, men är inte musik lite fel hobby om man är tondöv?  :unsure:

Nej, det är bara en svårare, mer utmanande hobby.


DåligtGehör

  • Gäst
Oj vilka låga frekvenser!

Det är medryckande och har en lätt härligt galen kompromisslös känsla över sig! Du bara kör på och stannar när du vill samt låter rummullret få spela en viktig roll. Den är på vissa sätt enkel men tydlig och rätt på. Jag gillar det, känns som ett konstverk mer än en vanlig låt.


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
Jag tycker det låter helt okey!
Jag själv kan inte direkt höra att basen ligger fel!

http://web.me.com/julle128


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
det funkar väll alldeless utmärkt..jag menar basen ligger inte på den tonen jag anser är grunden
men är det inte ofta en twist i sådan här musik att basen ligger oväntat?

men om du vill ligga rätt ska basen ner 4 semi toner
fast jag tycker det funkar fint som det är!

bra jobbat!
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
liberalerna guld gosse ;)
dunkar o svänger gott
ja reagera lite på texten faktiskt men ,,, jaha har aldrig gprovat kanske man skulle göra ,,,heehe
skulle sampla in lite cream .... cocain ... i låten skulle nog lyfta den lite annars helt ok ...
gott jobbat
  tony
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hårt, basigt, kompromisslöst.

egna grepp här och var men sen klassisk trist technolead på nåt vis...testa nåt mer eget? Resten av låten är ju betydligt intressantare!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Får nog också instämma med Light Head det låter ganska tråkigt, inge som får mej att le! :(


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Skulle säkert kunna funka men det saknas något som jag inte kan sätta fingret på... lite för tunn ljudbild helt enkelt kanske. Och skall det bara vara instrumentalt med lite quotes inmalda så måste det nästan hända mer i låten tror jag. Tror jag. Det kanske är din grej att göra det mer monotont än andra och man skall inte alltid lyssna på vad musiker ger för kritik. Kör band ett vanligt eurodisco-trumkomp så kommer en musiker garanterat att säga att trummorna saknar variation. Och det får mig att le i mjugg av någon någon anledning.  :D


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JAg har nog inga problem med basen, eller kallar man ett sånt mångfrekvent sound nåt annat? Sitter väl där som det ska.
Helhetsmässigt så är detta nog inte tillräklgt färggrannt för att lyssnas en gång till. Får en sån där fabrikshall/ångmaskin feeling, jobbade nångång som yngre i en sådan, inte kul. Och så kommer chefen in o påminner dig om att gårdkarlen,som heter Koukein, är din bästa vän :D

Du får nog vässa dina redskap och se över låten en gång till!

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Cloudsurfer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
  • Aa, eller nej, jag vet inte.
    • Visa profil
    • Em-Records
Oj helvete, ursäkta språket men såhär konstruktiv kritik och visade känslor om en låt har jag aldrig fått. Jag inser (har insett för länge sedan men) att jag måste jobba på min teori kanske, sen att det inte är världens roligaste låt är ju sin sak, försöker blanda och ge men jag har faktiskt en ganska bra tanke om att blanda in fler harddance stilar i detta project. Inte bara hålla sig till de klassiska hardstyle sakerna utan blanda in lite Uk-hardhouse och kanske nå retro cuttade hoovrar.

Men TACK till alla er som lagt ner ett par minuter på att tycka till!

Keep on bangin' lads!
They said that the pen was stronger then the sword...So I bought an axe.