Har precis gjort mig av med min 'sista' Rörförstärkare,förstärkare över huvudtaget faktiskt.
Känner mig naken och halv som mäniska

Men det går ju inte att spela på sådana tingest:ar hemma och att
få det att låta bra,om man inte skruvar upp dom så dom svettas(och då var den sista rörisen bara på 5 Watt) och då blir
det HÖÖKT!! (5watt kan väcka Döda

)
Vad jag undrar över är lite mindre 'Simuleringsförstärkarna' och VOX varianter i synnerhet (har kollat lite på VOX VT30,på UTuben och forskat på nätet)
Någon som har erfarenhet av den,eller andra liknande tingestar ??
Går den/dom få att låta bra(Jag är en ganska så kräsen Rör-nörd) och låter dom bra på låg (Lägenhet på kvällen) volym ??
Jag är ju inte någon 'ny teknik hatar gitarrist' som hatar allt vad digitalljud är,till mina inspelningar kör jag med POD och är ganska nöjd med det..
Men jag känner att Gurorna behöver komma ut i 'friska luften' och kanske mickas imellanåt och ett bra ljud är ett måste,annars dör intresset efter första akordet

Dom allra minsta typ 'Microcube:en' går bort,då jag tror att det behövs lite störe Högtalare för att låta på riktigt...Eller ??
Är mitt resonemang en omöjlighet eller funkar dom ?? (som sagt jag är ganska kräsen när det gäller gitarr-ljud)