Kontrollrummet

Caroline & Max - Miss You

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
LÅTNAMN: Miss You
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Pop/rock
LÅTLÄNGD: 3.27
KOMPOSITÖR: Caroline & Max
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Hann ju inte färdigt till festivalen tyvärr, men nu när låten är färdig tänkte vi lägga upp den här istället :)
Vet inte om det är ljudvägg precis..men det är ganska många spår i alla fall :)
Hade varit kul att höra vad ni tycker om låten, mixen etc!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Blev konstiga ljud med KR-spelaren men den gick ju att ladda hem ändå!
Ingen vägg men däremot en riktigt bra hårdrocksballad. Tycker Caroline lutar lite höger på leaden av någon anöledning som jag förmodligen inte kan leda i bevis. Tycker också att det saknas schvungi basregitret konstigt nog. Instrumentalt och sångmässigt kanon gillar den avslutande stämsången där spridningen är ok. Ibörjan fanns någon del där Carolina och gitarrerna tävlad inom samma frekvensområde så att man inte hörde vad hon sjunger.
På det hela taget en riktigt bra hårdrockballad.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
big sucker för stämsång som jag är, så tyckte jag slutet var suveränt här...skulle vilja ha hela låten a capella med 15-stämmig kör ! :lol:


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Max å Carro.

Skitbra det här.Möjligen upp med carro lite i volym så blir det lättare att höra vad hon sjunger.Mixen bra,liret oklanderligt och vägg - visst! Betydligt väggigare än vad jag kunde åstadkomma  :)
Slutet är riktigt bra,snygga stämmor där.

Bra jobbat!

Mike


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
J-ligt bra!
Tycker att trummorna är något för höga
Carro sjunger mycket bra - det är kanske lite för mycket av de höga registret - lite "diskantigt" och så upp i volym
Stämsången är super - kunde vara mer av den
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har väl aldrig varit förtjust i hårdrocksballader. Men lyssnat man så svara man.
Caroline har en fin röst, men jag vet inte om den passar in i en sån här låt. Passar bättre till lite mer folkrock. Men den skapar onekligen en intressant motvikt till det tunga kompet.
Tycker inte trummorna är för höga, ska väl va så i den här typen av musiken, däremot för många virvelslag på dom lugna partierna tycker jag, och sen lite upprepande med crashen. Sen låter trummorna inte så där bra, inget riktigt bett i dom.
Slutet är kanon! Mer sånt.


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Hej och tack för era kommentarer!

Eko:
Ska kolla över sångspåren igen och se om något blivit felpanorerat. Tror att kören kan vara starkare på ena sidan eller något i den stilen.
Tycker inte heller jag har fått till basregistret varken på bastrumman eller i basen.. svårt det där.. Får skylla på att jag har en riktigt usel bas
och EZ-drummer haha :)
Tack för kommentarerna!

Kon-Trollet:
Hehe, kanske blir en a capella version tillslut. Lättare att mixa :)

Micael:
Ja, Carro ska upp lite i volym det har du rätt i. Ska ändra lite EQ på sången också så att den inte blir så vass när man höjer.
Tack för lyssning och kommentar!

Cykeln:
Ja sången blev lite vass. Ska se över det och höja sångspåren något också. Det är väldigt mycket stämsång i refrängerna, men de är nog lite för låga i volym
för de kommer inte fram riktigt. Tack för kommentarerna!

Tokai:
Japp, håller med om trummorna. De är ju ganska framträdande i sån här musik, däremot ska jag nog minska ner på virvelslagen som du skrev. De är lite störande nu
när man tänker på det.
Tack för kommentar trots att det inte är din musikstil!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag lyssnar inte så ofta på denna typ av musik. Det låter riktigt bra tycker jag - den hade absolut inte skämt den 10e festivaltävlingen!

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
gillade introt, väcker intresset, sedan kommer en snygg vers.
nä det är bra. Kanske nästan lite för skrikigt eller högsjunget ibland för att vara i min smak men det är ju säkert ytterst subjektivt... eller uppfattar jag det som det pga det vassa ljudet.
ett riktigt slut också.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker det här är bra - och det kommer från en som hatar Nightwish och allt vad de heter..

Ingen djup analys här, men fortsätt på det här spåret :)
https://soundcloud.com/user7789882