Kontrollrummet

Ny mix på gammal popballad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
Säg gärna vad ni tycker om mixen!

http://www.catherinemusic.se/Sometimes.mp3


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hej på Dig...
Det är en riktigt, riktigt vacker popballad Du monterat ihop här.. Riktigt skön. Ger en hel del 70-tals vibbar enligt mig..
Vad gäller mixen så tycker jag den låter utmärkt. Dock är det väl känt att mina lurar inte är särsklit bra för att göra en rättvis bedömning, så den delen får Du ta med en nypa salt..

Men oavsett.. Här hos mig låter allt perfekt; låtuppbyggnad, sound, sång - you name it.. Snyggt jobbat..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Olof.

Lyssnat igenom då.I min lyssning så låter det bra.Vill du ratta så:

Sänk basen och baskaggen liiite lite grann,max några db.Baskkaggen skall kännas men inte höras så mycket är en bra tumregel.Ge sångaren samma sound som sångerskan,rummen skiljer sig lite åt tycker jag.Hör delayet på sångerskan,lite reverb eller delay på sångaren så..
Orgeln för en tynande tillvaro i mixen,dra upp den på väl valda partier.

Det var väl det jag hörde i mixen.

Riktigt bra låt vilket jag sagt förr.

Mike



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Snygg låt, snyggt proddat. Blir lite hårt på tvåan och fyran när virveln och kompguran snärtar till. Guran ner något? Låter mycket bra annars, såväl ljud- som musikmässigt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Per Gessle möter Aerosmith.

Låter väl helt ok. Kanske är slidegitarren något för hög och aningens för långt ut till höger.
Lite konstigt jazzigt intro/outro som inte passade alls till låten. Håller inte med föregående om att bastrumman är för hög. Virveln däremot låter inget vidare och tar över alldeles för mycket. En smalare/mindre virvel tror jag skulle smälta in bättre. När sångerskan sjunger sin vers vid 1,20 så ligger den en sologitarr och förstör. Bort!

Effektfullt att låta rhodeset eka på kompgitarren. Snyggt.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmm jo det låter som sagt var bra, så eventuella förändringar blir ju mer "smak" än egentliga ideér. Tycker kanske att det blir lite tomt på refrängen. Det är snyggt med överstämman, men jag skull kanske petat in fler körer så att det blev lite tjockare.
Giatrrljudet är snyggt, men som någon sade så slår det lite hårt ibland, Kanske lite mjukare bara.
Virveltrumman är snygg, men jag skulle nog vilja att den bröt igenom lite mer i nedre mellanregister. Överlag så är det lite basfattigt, sångljudet t e x eftersom din röst är så ljus så behövs det lite mer botten i sångljudet.
Annars tycker jag att arrangemanget håller och det är rasande snyggt genomfört, fast kanske lite för standradmall A. JAg skulle vilja att något fult fanns med där och störde.
eggs :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Olof!
En kommentar från mig är att vänta bara länken funkar, jag kommer inte åt låten :(

h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............