Inte misströsta nu Hogge.
Bas och trummor låter bra,likaså sången.Gitarren som markerar tvåan och fyran är lite vass på de rockiga bitarna.Den ligger också lite för högt i ljudbilden och tar över lite där.Annars låter det inte så tokigt.Laptop skall du inte lyssna genom,jo om du kör med bra lurar eller monitorer,inte med de inbyggda högtalarna - ljudbilden blir inte riktigt rättvisande då..
Pula lite med guran där.Kanske skära lite via eq:n på den i toppen,eventuellt lira om och slå ackorden istf enstaka toner - tror det kan göra underverk - testa det.
Mike
Hej Mike.. Min pålitliga mäster 
Men tyvärr måste jag nog misströsta lite, för jag fick en chock i natt när jag, som avslutning på dagen, pluggade in lurarna i laptopen och lyssnade på detta. Jämfört med det jag fick ut ur Saffirkortet så låter det här fruktansvärt (här hos mig i alla fall)..
Det lugna partiet funkar skapligt, men det mer skrikiga partiet blir en gröt.. En vass gröt som gör ont i öronen? Lyssnar jag på t.ex. "Allt är över" som spelades in på UX2:an så låter den likadant med laptop-ljudkort (och lurar givetvis) som i UX2:an.. Men den här låten går, som sagt, inte ens att jämföra..
Har jag tur så kanske det är någon form av inställning som ska till??? Hmmppfff 
Vad gäller gitarrer och annat så ska det mesta spelas om. Detta är ju, som sagt, ganska slarvigt inspelat. Just för att inte stoppas upp i produktionen.. In med skiten bara, hehe..
Jag har ganska många låtar som skulle kunna bli hyfsade alster, men där allt pilande har tagit sån lång tid att jag tröttnat på dom.
Min nya taktik fungerar bättre..
Tack för att Du tar Dig tid att utbilda mig. Det är oerhört uppskattat. Hoppas Du förstår det...
EDIT: Lyssnar nu i andra lurar och då låter det något bättre, men fortfarande långt ifrån Saffireljudet. Nåja. Får fundera lite...