Men jag har för mig att Miles lyckades förena slapbass med skönhet.........nån gång... 
vikken tidsresa...back to the 80:s...skulle kunna funka som dramatiskt intro/preludium till nåt...eeeeh, till nån ganska lång svit...lite episkt..eller som konsertöppning, innan bandet kommer på scen...rök o spännande ljuseffekter!!
Ja för tusan. Mest på skoj jag sa så. We want Miles med Marcus Miller är ju tex. en höjdare.
Tackar.
Med tanke på hur det lät måste det ha varit dubbade däck! 
Skämt åsido, jag tar av mig hatten här, för detta gick rakt in i musikhjärtat!
Spännande, kompetent, rassligt och fullständigt vilt, gillade oerhört mycket. 
Liret är så vansinnigt kompetent så jag lurar återigen på att lägga ut mungigan på blocket eller försöka hitta 40 timmar i veckan för att träna... 
Dubbdäck.
Tack så mycket för berömmet.
Dubbade däck 
Lysande JT!
Sorry för OT Wernis,men det blev ju en Bump..
Mike
Bumptack.
Det är inte många som kan leka med musik på det här sättet. Det kräver en god musiker det. Svinbra Wernis

... glömde nämna det snortajta liret och det grymma i att göra den här typen av musik helt på egen hand...det är ju ett par ganska komplexa minuter... 
Tack.
Komplext ja. Tänkte ett tag att jag kunde skicka den som bidrag i wall-of-sound-festivalen, men det blev inte så denna gång.
För att hålla till snor får jag väl säga att det låt snorbra om det! 

Lite för mycket på en gång för mig eller är det för tidigt på morgonen...? Ungefär som att börja dagen med tio starkbärs.
Rasande aggrojazzrock med Wernis på sitt allra grymmaste humör. Inte ens Zappa skulle gått säker. Jag får nog komma tillbaka senare....

10 starkbärs med Zappa. Jatack.
Jo jag tycker nog att den kunde få bli klar. Formen är lite bilrökningflummig nu, men med minimalt städande och några mer strukturerade partier så är det faktiskt riktigt härligt med lite aggrojazz. 
Ok. Den kanske få bli klar trots allt. Kul att aggrojazz kan vara härligt.

W, låten har struktur.
Händer mycket, infall, svårgenomträngligt. Svårt att uppfatta strukturen.
Låter som ett jam.
Fortsätt. Jag känner att det kan bli minst hyfsat,
Tack. Mycket snack om struktur nu.
Så - nu tänkte jag berätta hur det är gjort. Kanske för att inspirera någon annan att ta sig an aggrojazz, eller vilken stil som helst för den delen.
Så - Aggrojazz på 20 minuter:
- Börja med ett enkelt trumtrack som stöd. Ett par loopade takter räcker.
- Sätt ut lite markörer i projektet där något ska hända. Med fördel på ojämna perioder. Alltså inte fyra takter och sedan något annat, hellre 7 eller 13 etc..
- Tala om i markörernas namn vad som ska hända. I mitt fall skrev jag ackord där. Det kan också handla om dynamik i beskrivningarna.
- Fördelen med att lägga markörer är att det är lätt att följa och man slipper räkna takter som man måste göra om man skriver det på papper.
- Improvisera modalt till ackorden. Alltså om det står Am - spela över tex. Dorisk A-moll tex, men ännu hellre mycket färgningar.
- Spela bas enligt modellen ovan. Fast med utgångspunkt som bassist istället för gitarrist såklart.

- Kompgitarr
- Synthpad
- Nytt trumtrack som följer improvisationer och dynamik.
- Klart.