Kontrollrummet

jugas nyanländ...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Hallå...

Jag heter Jugas Robert Persson - Jugas är ett gammalt gårdsnamn från Västerdalarna - och jag finns i Falun... Blev tipsad om detta forum av Equality...på ett lite sömnigare forum, på en annan server hehe....

Har lirat gitarr o sax(och sjungit) i olika konstellationer(mest lokalt) o stilar sedan 70-talet...inte lika mycket på senare tid dock.

Under en lång konvalesens började jag ägna mig åt hemsnickring för ca två år sedan med väldigt enkel utrustning...o det var ju skitkul...så kul så att det som bara var tänkt att bli enkla låtskisser växte till ganska stora projekt. Och nu sitter jag på ett gäng låtar som jag färdigställde hösten 08 o våren 09.

Har spelat in i stort sett allt via mick...har kanske lajnat basen ett par gånger - för att inte störa grannarna....och slagverket är mest ettor och nollor förstås.... Har väl nånsorts lo-fi filosofi...kanske...när det gäller mina inspelningar...eller närvaro-filosofi kanske....

Började harva bluestolvor på morsans Levin nån gång runt 1970...sedan har det blivit flumprogg, folkmusik, jazzfusk, funk/fusion(fusk), reggae, ska, afro, latin, soul (skulle kunna skriva fusk på allting) och på senare år har det mest handlat om "world music" m västafrikanska förtecken. Jag har spelat en hel del med västafrikanska musiker och varit i Senegal o lirat.

I mina inspelningar har jag väl försökt koka ner mycket av det som präglat mig genom åren till en inte alltför svårsmält soppa...huruvida jag lyckats är ju en helt annan femma...ser fram emot att få respons...såväl musikaliskt som tekniskt...och att lyssna på era grejer...


Utloggad tsmalmbe

välkommen!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Välkommen hit!
Trevlig presentation.
Kul att du spelar sax - kan tänka mig att fler här skulle vara intresserad av lite colab med den/dej
och kul med en till mas här (jag är från Orsa)
Jag känner en Eva Jugas från Venjan - släkt ??
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skitkul. Jag gillar folk som fuskar. Jag fuskar själv på det mesta.  :D

Upp med nåt på demosidorna vetja.

/ Stefan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Varmt välkommen skall du vara till ett kanon forum.

Jag fuskar också på en del prylar,så det är tillåtet  :)

Micael


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Välkommen hit!
Trevlig presentation.
Kul att du spelar sax - kan tänka mig att fler här skulle vara intresserad av lite colab med den/dej
och kul med en till mas här (jag är från Orsa)
Jag känner en Eva Jugas från Venjan - släkt ??
Nej jag är inte släkt m Eva Jugas...vad jag vet! Det finns några olika jugassläkter i länet. Förresten, du kanske känner Anders Olsson den gode basmannen...

Jag spelade på Orsa hotell nåra gånger på 80-talet...bl.a. med Pelle Lindström. Bäst minns jag den gången jag spelade där med Syrafabriken...ett reggaeband från Falun. Det var ju bara raggare där o vi skulle spela reggae o lite afro...tänkte att det här kan bli kärvt. Och visst, det var väl lite smågriniga kommentarer under första set....men efter en ganska lång paus - där det hann rinna en o annan bärs nerför raggarstruparna - så blev dom på ett strålande hunör och dansade gladeligen loss till både reggae o afro....


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Micael o stefan: Verkar som jag hamnat i fuskarklubben...hehe


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att du hittade hit! Välkommen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Kul att du hittade hit! Välkommen!
Tack!! Märks på en gång att det är ett annat klimat här än på Studio...nice!!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
välkommen hit :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Läser din presentation för första gången. Kul att syrafabriken spelat för raggare. En av ledarna i moonshine (sthlmsraggare) höjde på ögonbrynen då jag jämförde deras ställe med christiania
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Willkommen!
https://soundcloud.com/user7789882