Kontrollrummet

Ocarina test

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
På begäran så lägger jag upp ett litet test på min ocarina som jag visat bild på senaste prylen :)
OBS jag är inte ansvarig för eventuella hörselskador eller diverse rysningar och avsmak för musik som kan uppstå!

Jag gör inte denna ocarina rättvisa då detta bara är en rolig grej för mig, lite nostalgi för vissa Zeldafans kan infinna sig!

Filen är rakt av inspelad och inte ändrad på något sätt!

http://www.speedyshare.com/112754317.html

Funkade visst inte så jag gör så här!
« Senast ändrad: 26.09.2009, 19:33:07 by Apogee »


lnetzel

  • Gäst
BÄSTA JAG HÖRT!! Zelda regerar! Fy fan vad skönt ljud! PMa mig när du spelat in något eget så jag inte missar den tråden!


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
BÄSTA JAG HÖRT!! Zelda regerar! Fy fan vad skönt ljud! PMa mig när du spelat in något eget så jag inte missar den tråden!

Kul och höra ska jag absolut göra, håller faktiskt på med eget i skrivandes så att säga men det går halvtrögt ... men det kommer nog att ta sig ;)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
JAAA!!!

Stort tack för den.Ocarinan är c-stämd.Sista frågan,är det en ren åtta toners skala eller kan man ta halvtoner,och mer än en oktav?

Kort sagt,vad har den för omfång mellan högsta och lägsta ton?

Jättekul att du bjöd på detta..Jag gillar soundet i den.Det låter lite utvecklad "lergök",eller lite flöjt..Med lite reverb så kan den nog passa i nåt stämningsfullt alster.

Skall se om jag hittar nån på lite närmare håll,thanx man.

Mike


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
JAAA!!!

Stort tack för den.Ocarinan är c-stämd.Sista frågan,är det en ren åtta toners skala eller kan man ta halvtoner,och mer än en oktav?

Kort sagt,vad har den för omfång mellan högsta och lägsta ton?

Jättekul att du bjöd på detta..Jag gillar soundet i den.Det låter lite utvecklad "lergök",eller lite flöjt..Med lite reverb så kan den nog passa i nåt stämningsfullt alster.

Skall se om jag hittar nån på lite närmare håll,thanx man.

Mike

Nu är jag inte så duktig på detta med skalor osv men jag vill få det till att du har halvtoner.
Kolla bilden, så ser du bättre själv :) Det var bara roligt att visa lite ... som sagt teknikerna måste övas upp kippa andan rätt och ha bättre blåsteknik :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Okej,såg nu att du skrivit tolv hål och C..Så då är den chromatisk/12 toner/C-stämd och spänner över en oktav om jag fattat det rätt..Forskar vidare i ämnet på google,mången tack för att du bjöd på detta lilla test.

Så dåligt lirat var det inte då det förmodligen är första gången du trakterat den..Musik är glädje,att ge och att få - du har nu förgyllt min dag.

EDIT:

Oj,den når ju 21 toner,inte illa för en sån liten pryl...Såg din bild..Klart intressant litet instrument!

Thanx man!

Mike
« Senast ändrad: 26.09.2009, 20:14:36 by Harmonica mike »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
jodå för fan liksom alltså att. Inte illa och zelda rockar fortfarande  :)