Tog ett tag innan jag hörde att saxen var samplad men bra låter den för att vara sådan. Gillar nog introt bäst med gitarrerna. Elpianot där är för starkt i mina öron och skulle nog backa generellt när de andra instrumenten solar. Jäkligt snyggt när "saxen" kommer in också. Skulle nog hållit mig till högst några få instrument. Blir lite rörigt med vem som gör vad. Trummorna höjer när de kommer in. Blir de inte väl intensiva även när instrumenten i övrigt spelar lugnt? Men den sköna stämningen finns där rakt igenom. Mysigt stycke!
Tack equality!

Dessvärre(?) har jag precis lyssnat på Wernborgs senaste däckrökarlåt och konstaterar att min måste tillbaka till ritbordet. Inte minst för att jag lyckat detuna instrumenten sinsemellan ganska ordentligt.

Men skam den som ger sig. Kul att du fortfarande uppfattar mysigheten i den.

Gällande instrumenten tycker jag själv att det är ovanligt sparsamt, trummor, en akke, en elgura, en elbas, ett elpiano, en sax och en en tvärflöjt - totalt vill säga. Oftast är det bas, elpiano, trummor, elgura + ett blås men jag kanske ska kolla över det också... Kan ju ha med en grötmix att göra mer än antal instrument. Är ju inte riktigt van att mixa "riktiga" instrument.