Hur många gånger har jag sagt åt dig att låta bli att röka bildäck??
Men det är ju gott jue...
Skön jazz dänga och grymt lirat på pianot..för att inte säga guran..
Skitbra säger jag och det är just sån här lättlyssnad jazz som jag gillar.Så från mig blir det full pott för liret..Lyssnade lite snabbt på mixen men hakade inte upp mig på nåt,det låter bra på ren svenska.
Rock on nån gång för tusan 
Mike
Lättlyssnat. Där ser man.
Rock on nån gång?
Tack.
Läckert Wernis
Skulle passa till vilken kinesik/japansk skräckfilm som helst (utan språkbyte) men du kanske sjunger lite för vackert för det trots allt. Spännande komposition.
Skräckis. Hihi. Inspirerande.
As-bra..klart spännande..den bästa tolkningen av "Uti vår hage" jag hört tror jag.. 
No more comments...
/Marr
Tack så mycket.
Mörk undergångsjazz möter folkvisa.
Jodå det låter som en svartare Jan Johansson
Snitsigt spelat!
Kanske du har en något för vän stämma - lite mer taggtråd skulle smaka till denna anrättning
Förslag på slaktobjekt blir Räcerbilar och Hästspel
Kul. Taggtråden plockar jag fram till nästa visa. Men Räcerbilar och Hästspel förstår jag nog inte...
Skämt åsido: Riktigt läckert tycker jag. HElt egen grm tolkning, det känns lixom som om hela visan kommer i ny dager på något sätt, det blev något helt annat.
Förstklassig hantering av instrumenten såklart, snyggt och egensinnigt arrat. Bra sång!
lite taggtråd i rösten hade ju suttit bra, men man är den man är. Svaag overdrive eller tape kanske?
evil Jazzman!
Ja den texten i konstrast till disonanserna blev rätt snöigt.
Tack
nice guitar, man..... 
Tnx man.
Jo inte trodde man väl att det skulle vara kul att höra en jazzig version av "Ut i vår hage". Enda reservationen är mot de stora reverben och den vassa och lite essiga sången. Lite närmare och mer intima rumsljud så blir det nog ännu mer skrämmande. )(Och som vanligt snygga mackor förresten)
egg 
Hehehe. Nädu, det trodde inte jag heller när jag började. Man får ge sig själv lite utmaningar ibland.
Testade faktiskt att ta sången närmare, men jag blev inte nöjd så det fick bli så här.
Tack.
Introt fick mig att tänka på att Studioforum har nån skräckisfestival.
Helsköna disharmonier som ligger som en tung januaridimma över hela låten. Du kliver in och ur tonarten hela tiden verkar det som. Lite gottont höra. Tyckte min sk cover av Sommaren är kort var utflippad men den här vinner på stilpoäng lång väg och här känner man ju igen melodin. Bra lir som alltid och jag gillar de unisona slutfraserna och naturligtvis slutackordet de hamnar på. Fascinerad!
Hade en idé först om att köra en instrumental vers med lite fills så man inte skulle höra vilken låt det var förrän den unisona slingan kom och först då köra en sångvers.
Ja kanske lite väl "vågad" reharmonisering här och där, men blev rätt nöjd ändå.
Tack för skön analys.
Denna får helt klart 5 skärgårdsbåtar av 5. Plus en extra för stämningen genom hela låten! 
Diggade stenhårt, arr, spel och inte minst läbbig sång. 
Tack som f-n.