Kontrollrummet

Uti vår hage (Muzak from hell part 2)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Uti vår hage
ARTIST: Evil Jazzman
GENRE: Progressiv jazzfluss
LÅTLÄNGD: 3,38
KOMPOSITÖR: trad
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3 320

Det skulle ju bli en fin lite visa och så gick det så här...  :ph34r:
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:12:05 by Wernborg »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hur många gånger har jag sagt åt dig att låta bli att röka bildäck??
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skön jazz dänga och grymt lirat på pianot..för att inte säga guran..

Skitbra säger jag och det är just sån här lättlyssnad jazz som jag gillar.Så från mig blir det full pott för liret..Lyssnade lite snabbt på mixen men hakade inte upp mig på nåt,det låter bra på ren svenska.

Rock on nån gång för tusan  :D

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Läckert Wernis
Skulle passa till vilken kinesik/japansk skräckfilm som helst (utan språkbyte) men du kanske sjunger lite för vackert för det trots allt. Spännande komposition.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
As-bra..klart spännande..den bästa tolkningen av "Uti vår hage" jag hört tror jag.. :rolleyes:

No more comments...

/Marr
« Senast ändrad: 22.09.2009, 22:53:44 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Glada tillrop. Härligt  :lol:

Stor risk att jag fortsätter röka bildäck och gör en part 3.

Förslag på slaktobjekt?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Mörk undergångsjazz möter folkvisa.
Jodå det låter som en svartare Jan Johansson
Snitsigt spelat!
Kanske du har en något för vän stämma - lite mer taggtråd skulle smaka till denna anrättning

Förslag på slaktobjekt blir Räcerbilar och Hästspel
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skämt åsido: Riktigt läckert tycker jag. HElt egen grm tolkning, det känns lixom som om hela visan kommer i ny dager på något sätt, det blev något helt annat.

Förstklassig hantering av instrumenten såklart, snyggt och egensinnigt arrat. Bra sång!


lite taggtråd i rösten hade ju suttit bra, men man är den man är. Svaag overdrive eller tape kanske?


evil Jazzman!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Glada tillrop. Härligt  :lol:

Stor risk att jag fortsätter röka bildäck och gör en part 3.

Förslag på slaktobjekt?

Jag vet en som skulle kunna sitta fint: "Jag vet en dejlig rosa"..behöver du sång till den så säj till ;)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan



Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo inte trodde man väl att det skulle vara kul att höra en jazzig version av "Ut i vår hage". Enda reservationen är mot de stora reverben och den vassa och lite essiga sången. Lite närmare och mer intima rumsljud så blir det nog ännu mer skrämmande. )(Och som vanligt snygga mackor förresten)

egg  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Introt fick mig att tänka på att Studioforum har nån skräckisfestival.  :D Helsköna disharmonier som ligger som en tung januaridimma över hela låten. Du kliver in och ur tonarten hela tiden verkar det som. Lite gottont höra. Tyckte min sk cover av Sommaren är kort var utflippad men den här vinner på stilpoäng lång väg och här känner man ju igen melodin. Bra lir som alltid och jag gillar de unisona slutfraserna och naturligtvis slutackordet de hamnar på. Fascinerad!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Avslappnad

  • Gäst
Denna får helt klart 5 skärgårdsbåtar av 5. Plus en extra för stämningen genom hela låten! :D

Diggade stenhårt, arr, spel och inte minst läbbig sång.  B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hur många gånger har jag sagt åt dig att låta bli att röka bildäck??
Men det är ju gott jue...

Skön jazz dänga och grymt lirat på pianot..för att inte säga guran..
Skitbra säger jag och det är just sån här lättlyssnad jazz som jag gillar.Så från mig blir det full pott för liret..Lyssnade lite snabbt på mixen men hakade inte upp mig på nåt,det låter bra på ren svenska.
Rock on nån gång för tusan  :D
Mike
Lättlyssnat. Där ser man.
Rock on nån gång?
Tack.

Läckert Wernis
Skulle passa till vilken kinesik/japansk skräckfilm som helst (utan språkbyte) men du kanske sjunger lite för vackert för det trots allt. Spännande komposition.
Skräckis. Hihi. Inspirerande.

As-bra..klart spännande..den bästa tolkningen av "Uti vår hage" jag hört tror jag.. :rolleyes:
No more comments...
/Marr
Tack så mycket.

Mörk undergångsjazz möter folkvisa.
Jodå det låter som en svartare Jan Johansson
Snitsigt spelat!
Kanske du har en något för vän stämma - lite mer taggtråd skulle smaka till denna anrättning

Förslag på slaktobjekt blir Räcerbilar och Hästspel
Kul. Taggtråden plockar jag fram till nästa visa. Men Räcerbilar och Hästspel förstår jag nog inte...

Skämt åsido: Riktigt läckert tycker jag. HElt egen grm tolkning, det känns lixom som om hela visan kommer i ny dager på något sätt, det blev något helt annat.
Förstklassig hantering av instrumenten såklart, snyggt och egensinnigt arrat. Bra sång!
lite taggtråd i rösten hade ju suttit bra, men man är den man är. Svaag overdrive eller tape kanske?
evil Jazzman!
Ja den texten i konstrast till disonanserna blev rätt snöigt.
Tack

nice guitar, man..... B)
Tnx man.

Jo inte trodde man väl att det skulle vara kul att höra en jazzig version av "Ut i vår hage". Enda reservationen är mot de stora reverben och den vassa och lite essiga sången. Lite närmare och mer intima rumsljud så blir det nog ännu mer skrämmande. )(Och som vanligt snygga mackor förresten)

egg  :)
Hehehe. Nädu, det trodde inte jag heller när jag började. Man får ge sig själv lite utmaningar ibland.
Testade faktiskt att ta sången närmare, men jag blev inte nöjd så det fick bli så här.
Tack.

Introt fick mig att tänka på att Studioforum har nån skräckisfestival.  :D Helsköna disharmonier som ligger som en tung januaridimma över hela låten. Du kliver in och ur tonarten hela tiden verkar det som. Lite gottont höra. Tyckte min sk cover av Sommaren är kort var utflippad men den här vinner på stilpoäng lång väg och här känner man ju igen melodin. Bra lir som alltid och jag gillar de unisona slutfraserna och naturligtvis slutackordet de hamnar på. Fascinerad!
Hade en idé först om att köra en instrumental vers med lite fills så man inte skulle höra vilken låt det var förrän den unisona slingan kom och först då köra en sångvers.
Ja kanske lite väl "vågad" reharmonisering här och där, men blev rätt nöjd ändå.
Tack för skön analys.

Denna får helt klart 5 skärgårdsbåtar av 5. Plus en extra för stämningen genom hela låten! :D

Diggade stenhårt, arr, spel och inte minst läbbig sång.  B)
Tack som f-n.



Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Har STÅPÄÄÄÄÄÄÄLSSSSS     :wub:

HUR BRA SOM HELLLLST
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hur många gånger har jag sagt åt dig att låta bli att röka bildäck??
HAHAHAHA  :lol: :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
Riktigt skön tolkning i ett fint jazz/blues arrangemang!
Snyggt spelat på gitarr och klaviatur!
Sången skulle jag dock velat ha mycket närmre och lite släpig a la Freddie Wadling-hållet!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag tokdiggar ditt arr på denna låt :P

Hoppas du gillade den länk jag skickade dej i p.m, du inspirerade mej till detta -_- :)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Avslappnad

  • Gäst
Nu har den gått på loop i 45 minuter och den kommer säkert gå lika mycket till! Det är lite som en film som du ser om och om igen, för varje gång upptäcker saker som du inte sett/hört tidigare. :D Misstänker starkt att herr Wernborg inte är en duvunge bakom klaviaturen för pianot är underbart! :) Gitarren sitter även den som en smäck, både till spel och ljud. Låten är ju en trad men arret är så skickligt gjort att jag kanske lägger mungigan på hyllan. ;)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Luftigt arrangemang! Mindre reverb på sången så att den låter närmre (sa egget också läser jag). Bra tolkning av en skön visa. Kanske textförfattaren glömde namnet på en viss planta? Skämt å sido sa frukthandlaren.