Jag hörde också allihop. Men över 15 kHz börjar det bli ett påtagligt brus som gör att man man hör annat än grundtonen. Väljer man den enkla frekvensanalysatorn bars and waves-bars på sin windows media player, syns det direkt att det inte är rena toner som körs ut, tyvärr. Så ni som hörde 22 kHz hör nog någonting annat. 
Nu förstår jag inte skallran - utveckla. Du hörde 22khz,men sågar oss andra som också hörde det...
Jag lyssnade inte på bruset,utan på tonen.Och för mig hörs den klart och tydligt utan att vara stickande.
Mike
Då har du fantastiska öron, bättre än ett spädbarn.
Jag hör klart och tydligt hur ett brus startar och stoppar, och frekvensanalysatorn i form av staplar visar tydligt att det inte är helt rena toner utan även ett flertal staplar till vänster om huvudstapeln. Då innebär det att man kan höra de lägre frekvenserna i bruset även om man inte uppfattar de högre.
Testade för övrigt med bra lurar och med de sämsta jag kunde hitta, ett par snäckor. I mina Beyerdynamics hör jag inte bruset särskilt tydligt, medans det hörs väldigt tydligt i de dåliga. Skumt.
Okej.Ja jag har ju en hörselskada som är medfödd..Det blev utrett då jag var en liten kille i mitten på sextiotalet.Den enda slutsats dom kom fram till när jag var grabb var att jag hörde för bra,diagnos överhörsel.Jag hörde alltså toner som det mänskliga "normala" örat inte skall höra.Jag klagade alltid att det "skar i luften" då det var stimmigt i klassen.Med tiden lärde jag mig att koppla bort "oljudet"..Men det var då det satte igång med evinnerliga hörsel tester,fröken trodde att jag inte hörde normalt.Värst var tramporgeln och hennes sång,då led jag.
Jag var också ett sånt där "öronbarn",med ständiga infektioner i öronen - mycket berodde nog på fetvadden som mor pluggade in för att skydda mina öron.Fetvadden fick jag dras med tills jag var ungefär 23 bast.
När det gäller detta test,visst jag hör också klippet/oljudet,men sen ligger tonen där.Hur tydligt som helst för mig..Men det är i lurarna.Mina monitorer tystnade vid 17khz,dom orkar helt enkelt inte högre,och då blev jag lite orolig då jag vet att mina öron är känsliga.Tänkte att nu har jag mixat sönder nåt och dragit på mig en hörselskada,men så var inte fallet.
Som ett komplement skulle jag ju kunna gå och göra ett test,så får den som vill se kurvorna,jag svamlar inte om nu någon tror det.Den gången jag börjar yra,har jag förmodligen drabbats av nåt mycket värre än överhörsel.Numera är det inget problem för mig,ibland kan jag känna att högljudda människor tar för stor plats på fik och dylikt.Man behöver ju inte skrika ut sitt budskap till de som sitter vid bordet så att det hörs över hela fiket..typ - så är det för mig.
Mike