Kontrollrummet

Mattias och David - Argument K

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil

LÅTNAMN: Argument K
ARTIST/GRUPP: Mattias och David
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 2.54
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Jag och en kompis satte oss i studion och knåpade ihop denna på ett par timmar.
Tänkte bara dela med mig av en glad liten visa. Säg gärna vad ni tycker om den :)

« Senast ändrad: 17.09.2009, 17:10:43 by Mattewiik »


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Låter lite dovt o spretigt, trummorna för långt framme i mixen,
men det fixar ni i nästa mix  ^_^
Basen drunknar i gurorna.
Lite Bono-aktig sång.
Om det är meningen det skall låta punkigt kanske annat trumljud passar bättre
plus mer tryck i gurorna.

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Låter dovt i dom lugna partierna annars inte tokig låt gillar det! :)


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Tack för inläggen :)
Jo det är lite dovt, beror nog på att jag kör på bara cleant ljud.
Vi brukar ju ha o göra med hardcore/metal i vanliga fall så detta var ett litet experiment från våran sida :)
Trummorna borde ligga längre bak hör jag nu efteråt men så är det, det är ju bara ett 2-timmarsarbete detta :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou M&D!
Kul låt med go drive!
Basen murrar gott, några snäpp upp med den. Sen kunde basen o gurornas tune kollas, i nåt skede surar det lite.
Sångsoundet låter trångt, troligtvis lite för glad kompressor påkopplad, håll lite tebaks på den sidan så blir det bra.
Gurorna blir tyvärr i skuggan av den "grymme" trummisen.
Så det vad egentligen behöver mest jobbas med e trumsoundet, Addictive Drumsens grundsound låter tråkigt, sätt ner några timmar på att kolla vad man verkligen kan göra med AD:ns sound, det är verkligt värt mödan, låten kommer att få en helt ny stämning och ett bättre drive, tro mig! Har jobbat med AD i några år nu och det är ett schysst set så kolla nåra av mina alster, t.ex den senaste "Spinnning Of The Bottle"! :)

Eran låt visar att ni har potential till mycket mera, bara att jobba vidare med själva mixandet, det är där som kraven blir större föa att nå ett skivklart material, själv har jag ännu inte nått så långt men genom Kontrollrummets och dess fantastiska medlemmar med utomordentliga kommentarer så känner jag åxå att jag e på väg! :)

Rock on boys, ni har det som behövs, spelglädje! Nu e de "bara" att försöka få ut den glädjen på slutmaterialet och det kräver lite mer jobb som sagt med mixjobbet! Det lixåm inte funkar med att köra med "presets". Kolla på tips här på KR, hittar ni inte svar så e de bara att fråga!

KÖR HÅRT!

h.  johan
« Senast ändrad: 21.09.2009, 22:19:52 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Mattewiik

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
Hoj Mahan!
Tack för dina åsikter! Ja vi har mycket att jobba på. Vi är inte så skillade på att mixa så alla tips är ju skitbra :)
Jo det verkar som att man kan pilla rätt ordentligt med addictive och det vore kul att kunna experimentera mer med det men oftast spelar vi in riktiga trummor men nu blev det så här denna gången hehe. Dock kan jag inte tänka mig att vi inte kommer leka mer med det när vi spelar in slasklåtar till bandet så om det är nåt jag undrar om räknar jag med att kunna fråga dig? ;)