Kontrollrummet

Avslappnad - Notorious Nocturne

gäst · 12 · 1282

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Tar en paus från musiken, behöver ladda inspirationsbatterierna. Men jag stänger notboken med denna lilla höstlåt där två instrumentalister beskriver fallande löv.


Låtnamn:Notorious Nocturne
Artist:Avslappnad
Kompositör:Avslappnad alias Jay Thomas/JT
Ev,medverkande:
Tillverknings år:2009
Format:mp3
Status:Färdig låt

Notorious Nocturne

[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/early/Notorious%20Nocturne-06.mp3[/mp3]


090917 färdig

Notorious Nocturne

[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/early/Notorious%20Nocturne-22.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 17.09.2009, 08:37:22 by Avslappnad »


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
jättefint - satt å tänkte att det skulle funka bättre om pianot bara kompade med ackord istället - å så plötsligt som på beställning så börjar pianot spela ackord i stället  :D
lite sorgligt ( en god vän har just gått bort, så man är väl lite känslig, antar jag )  :(


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj vad fint litet stycke du knåpat ihop här JT.

Det manar till eftertanke och är fjärran från våran "Furious fusion" historia.
Tog tag i mig ordentligt detta.
Hoppas att murningen går bra och att vi får se dig här igen på ett tag..

Mvh
Micael


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjena!

Den här var fin..väldigt höstig,helt rätt känsla..får lite vibbar av Riedel/ Jan Johansson, bra struktur med sparsamma toner..gillas! /C


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jättefint hela vägen
men särskilt från mitten när pianot lägger lite mörka ackord
Vackert och skirt påminner i någon mån om Debussy: La Mer/Prelude A L'apres-midi D'un Faune (eller var det den..hmm?  :unsure:)
Tack för den
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo väldigt snyggt.

Bra låtande piano också. Vilken plugg?
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
jättefint - satt å tänkte att det skulle funka bättre om pianot bara kompade med ackord istället - å så plötsligt som på beställning så börjar pianot spela ackord i stället  :D
lite sorgligt ( en god vän har just gått bort, så man är väl lite känslig, antar jag )  :(

Tack Kon-Trollet. :) Och samtidigt beklagar, alltid tråkig när vänner går bort.
Den första delen är lite "var för sig" medan den andra delen är mer unison, tyckte att det passade bra här. :)

Oj vad fint litet stycke du knåpat ihop här JT.

Det manar till eftertanke och är fjärran från våran "Furious fusion" historia.
Tog tag i mig ordentligt detta.
Hoppas att murningen går bra och att vi får se dig här igen på ett tag..

Mvh
Micael

Tack Micael! :) Det känns fint med eftertanke, då har jag lyckats förmedla något med toner. :) Murningen går säkert bra så om ett tag så. ;)

Tjena!

Den här var fin..väldigt höstig,helt rätt känsla..får lite vibbar av Riedel/ Jan Johansson, bra struktur med sparsamma toner..gillas! /C

Tack Clemens! :) Höstig var ordet. Har börja blåsa i skärgården och dessutom är det mörkare på morgnarna, inspirationskälla. Gillar att du får vibbar av Riedel/Johansson, två musiker som jag beundrar mycket. :)

Jättefint hela vägen
men särskilt från mitten när pianot lägger lite mörka ackord
Vackert och skirt påminner i någon mån om Debussy: La Mer/Prelude A L'apres-midi D'un Faune (eller var det den..hmm?  :unsure:)
Tack för den

Tack cykeln! :) Åter, det är lite tanken bakom strukturen, med "lyftet" från ungefär halvvägs. :) Med flöjten hade jag nog definitivt Debussy i tankarna, precis som du skriver, En Fauns Eftermiddag. :)

Jo väldigt snyggt.

Bra låtande piano också. Vilken plugg?


Tack Divi! :) Till cykelns förtjusning (kanske) är det GPO V4 rakt av. Stora pianot och en altflöjt.


Avslappnad

  • Gäst

Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Låter riktigt tjusigt om det förvisso ganska dystert men inte alls tokigt snyggt JT! :)


Avslappnad

  • Gäst
Låter riktigt tjusigt om det förvisso ganska dystert men inte alls tokigt snyggt JT! :)

Tackar Synth! :) Dyster är bra då det är hösten som "beskrivs" eller snarare sagt är inspirationskällan.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den här låten är jädrigt schysst.. Kan utvecklas i vilken riktning som helst kom jag att tänka på.. Men den duger så här också :)
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
Den här låten är jädrigt schysst.. Kan utvecklas i vilken riktning som helst kom jag att tänka på.. Men den duger så här också :)


Tack Dividend! :) Den får duga såhär, kommer att förbli i detta skick. (men man ska aldrig säga...)