Kontrollrummet

Soundcheck!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjenare Behöver få vägledning ang. Guraljudet på denna låt,jag vet varken ut eller in längre.
Låter dom bra eller låter det bara 'plastigt' digitalt skit ljud ??
Försöker få min Singelcoil Strata att låta 'Fet-Gibson humbucker' är fn.. inte lätt!!
Så är det Flopp eller ska jag köra vidare på deta sound,en annan fundering gäller basen!
Ligger den bra eller är den för bullrig/tunn ?? Svårt med lågbasen i mina Monitorer.. :unsure:
En liten kort snutt låter så här :
(Filen tillfälligt borttagen då jag behövde Telias GENERÖSA 10 Meg till ett annat Sammarbets projekt.)

http://web.telia.com/~u10902008/Soundcheck.mp3
« Senast ändrad: 30.09.2009, 17:50:05 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker det låten bra om instrument, vad du en eftersträvar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tycker det låten bra om instrument, vad du en eftersträvar.
Vad jag eftersträvar ??
Ett naturligt /fet sound som inte låter så 'Plastigt/digitalt' jag vet,svårt när det är ju är just 'digitalt/Poddat'.
och som sagt basen kan vara lite klurig att höra utan Sub-bas.
Och så tror jag att jag fastnat lite i Gitarrljudsträsket.. :wacko: ;)
« Senast ändrad: 14.09.2009, 20:07:56 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Meen va fn... ;)
Jag är inte ute efter någon djupare analys,bara om soundet är FLIPP eller FLOPP
Please,behöver input så jag kan jobba vidare och få skiten klar... :unsure: B)
Va lite snälla mot en nykomling och kom igen!! :wub:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
flipp - men jag skulle själv vilja ha ett mer vilt ljud :)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare Uriah.

Ditt namn förpliktar ju lite då heeparna tillhörde mina husgudar som yngling.Jag var väl runt 15 då det begav sig för dom herrarna..Undrar hur gamla dom är nu,och om dom fortfarande lirar/lever?

Fastnade dock i bluesen men det är en annan historia och kvinnornas förtjänst  :lol:,litet skämt där så ta inte åt er tjejer..Just love ya!

Seriöst då:

I min lyssning så låter detta fett och snortight! Sång på detta samt ett utbyggt arr,du bjöd ju på så kort snutt,kommer att göra underverk.Kanske därför boysen nobbar att kommentera...Alstret är för kort för att få en helhets bild.
Stor potencial som sagt i det lilla jag hör,strunta i huruvida det låter plastigt eller inte om gurorna.Bygg ut låten och yla in sången.Lätt att man fastnar i ett tänkt ljudideal och inte kommer vidare i själva skapande processen..Såga kan vi göra sedan då du kompletterat alstret med fler händelser typ sång/solo/arr etc..

Rock on mate - och MERA av denna vara vill vi ha.

Mike


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Uriah!
Tycker snutten låter pure heavy, passligt dist på gurorna o bra mixbalans. Så om det är heavyrock som Mr Uriah e ute efter så sitter det väldigt nära detta. Vad har du för greijor på gurorna, mickar du eller kör du med nån plugg? Inte för att det har nån betydelse, bara det låter bra, men jag e ju lite nyfiken av mig ;)

Bara att köra vidare, lita på dina egna öron, dom e dom bästa referenserna, för detdär med lirande o mixande tycks inte ställa till några problem! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Det låter som Uriah på 70-talet. Bra sound som sådant, men inte så heavyt i mina öron. Ingen 80-tals amerikansk dist alltså. panorerat alltför långt ut  dock, man hör otajtheterna i spelandet på det här sättet, ljudet liggar "bakom ryggen" i lurarna och mitten är tom (vilken till en del medverkar att ljudet låter lite tunt).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tack för input!!
Mahan : det är en Line:ad PodX3
Vildare var det någon som tyckte,jo jag hör nu med lite distans att jag kan vässa lite och öka en aningens på disten.
Jag är bara lite rädd för att 'överdista' vill inte att det ska låta Metall utan just 'Gammeldags HårdRock' a'la 70:ies
fast med lite modernare tuch.. :rolleyes:
Trummorna låg lite lågt hör jag nu oxo.. Ja-ja,nu kör vi.... ;)
Just det :
Till Tsalmbe : Det där med att man hör 'otajjtheter' i panoreringen är väl lite vad jag vill åstakomma för att få Lite Stereo bredd,fast
jag kommer nog lägga en 3:dje Gura lite svagt i mitten(eller kanske en Orgel) oxo för att 'täppa till hålet' i mitten.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad tsmalmbe

Till Tsalmbe : Det där med att man hör 'otajjtheter' i panoreringen är väl lite vad jag vill åstakomma för att få Lite Stereo bredd,fast
jag kommer nog lägga en 3:dje Gura lite svagt i mitten(eller kanske en Orgel) oxo för att 'täppa till hålet' i mitten.

Den naturlig "otightheten" ger en sterobild. Om attacken är fel låter det bara fel. Dra dom mera in mot mitten så låter det naturligare, bättra och accentuerar inte otightheten på ett fult sätt. Att fylla i mitten är oberoende en bra ide, orgle kunde sitta riktigt bra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


lnetzel

  • Gäst
Ja, inte låtar det metal inte... Jag tycker det låter väldigt platt och påminner och gammal rock (typ innan 80 talet). 

Så jag antar att du har nått dit du ville?