Forum > Färdiga produktioner
CPG - out of the sky
asti:
--- Citat från: mahan skrivet 14.09.2009, 19:53:31 ---Tjou CPG!
Om Beatles skulle födas idag skulle dom låta just såhär, själv uppvuxen i dom pöjkarnas tidevarv så gillar jag naturligtvis detta. Mix o balans ger ju lite att önska men å andra sidan just så lär det ju för 40 år sen. Snyggt lirat o sjunget med genuina Beatlesstämmor! Kunde ju tro att detta är en melodi av Beatles som hittats på vinden i Göfästa ungdomslokal i förra veckan!
Okei, om nåt ska sågas på så e det nog instrumentet som liras som komp till sången i introt, den låter nog lite "corny", kanske lite mer reverb o delay på den så blir den åxå lite mer "levande"!
Bra jobbat! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Rätt mycket Beatles-rip-off! Dock lite rörig mix, tycker jag.
Vad menar du med Göfästa ungdomslokal? Var det där du höll till i din ungdom, Mahan? :)
Med lite puts och rattande kan det nog bli ett hyfsat slutresultat! Kämpa på!
(PS! Påminner inte rösten lite om mig på sina ställen?)
cpg:
--- Citat från: mahan skrivet 14.09.2009, 19:53:31 ---Tjou CPG!
Om Beatles skulle födas idag skulle dom låta just såhär, själv uppvuxen i dom pöjkarnas tidevarv så gillar jag naturligtvis detta. Mix o balans ger ju lite att önska men å andra sidan just så lär det ju för 40 år sen. Snyggt lirat o sjunget med genuina Beatlesstämmor! Kunde ju tro att detta är en melodi av Beatles som hittats på vinden i Göfästa ungdomslokal i förra veckan!
Okei, om nåt ska sågas på så e det nog instrumentet som liras som komp till sången i introt, den låter nog lite "corny", kanske lite mer reverb o delay på den så blir den åxå lite mer "levande"!
Bra jobbat! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tjena!
Tack så hemst mycke för allt beröm, men oxå för bra kritik!
Var e Göfästa för nåt?
Instrumentet i början skulle likna början på "Lucy in the sky....." lixom.....eller nåt
Ska försöka fixa till mix o balanns......
mahan:
--- Citat från: cpg skrivet 14.09.2009, 21:01:12 ---Var e Göfästa för nåt?
Ska försöka fixa till mix o balanns......
--- Slut citat ---
Tjou cpg!
Jo serru, Göfästa är bara ett exempel på vad lokalen som låtarna hittades i kunde heta, bara nåt som kom till i min skalle när jag lyssnade.. och gillade!
Och det där med mix o balans var en jämförelse med dagens krav på mixning, om det blev oklart så säger jag det en gång för alla, gillar låten just som den är, bara dendär lilla greijen i början fixas så är jag nöjd och låten hamnar på min lista! :)
BTW, vad baserar sin förkortningen CPG på?
Kör hårt, want more!
h. johan
equality:
--- Citat från: asti skrivet 14.09.2009, 20:55:19 ---PS! Påminner inte rösten lite om mig på sina ställen?
--- Slut citat ---
Hmm, hmm... :huh: Tänkte just skriva nåt om skivor till kaffet och Smålandskogarna... -_-
Låter som the Rutles varit i farten med den där "nästan-beatles-känslan" och Tragical History Tour.
Bra! Fina harmonier och arrangemang. Sitaren i början låter illa som från nån gammal general midi sampling.
Annars snygga ljud. Körerna jättebra. Jag tycker ju mixen är bra men är ingen guru på sånt.
Välkommen hit och Ha're bra(ma)!
Eddi:
Härlig låt och skönt arr o sång från Småland. Rasslar det inte lite ibland i mixen t.ex. vid 167 och 171 på KR-spelaren?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida