Forum > Färdiga produktioner

CPG - out of the sky

<< < (3/11) > >>

cpg:

--- Citat från: mahan skrivet 14.09.2009, 21:29:43 ---
--- Citat från: cpg skrivet 14.09.2009, 21:01:12 ---Var e Göfästa för nåt?
Ska försöka fixa till mix o balanns......

--- Slut citat ---
Tjou cpg!
Jo serru, Göfästa är bara ett exempel på vad lokalen som låtarna hittades i kunde heta, bara nåt som kom  till i min skalle när jag lyssnade.. och gillade!
Och det där med mix o balans var en jämförelse med dagens krav på mixning, om det blev oklart så säger jag det en gång för alla, gillar låten just som den är, bara dendär lilla greijen i början fixas så är jag nöjd och låten hamnar på min lista! :)
BTW, vad baserar sin förkortningen CPG på?
Kör hårt, want more!

h.  johan

--- Slut citat ---

Ålrajt, då e ja me!
Ska göra va ja kan för att fixa grejjen i början!
CPG = Cool Party Guy!  B)

cpg:

--- Citat från: equality skrivet 14.09.2009, 22:07:27 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.09.2009, 20:55:19 ---PS! Påminner inte rösten lite om mig på sina ställen?

--- Slut citat ---

Hmm, hmm...  :huh: Tänkte just skriva nåt om skivor till kaffet och Smålandskogarna...  -_-
Låter som the Rutles varit i farten med den där "nästan-beatles-känslan" och Tragical History Tour.
Bra! Fina harmonier och arrangemang. Sitaren i början låter illa som från nån gammal general midi sampling.
Annars snygga ljud. Körerna jättebra. Jag tycker ju mixen är bra men är ingen guru på sånt.
Välkommen hit och Ha're bra(ma)!

--- Slut citat ---
The Rutles? Hette den inte "Magical Mistery Tour"?
Nix sitar utan Clavia, ett flummigt "pianoljud" jag hittade....
Ni verkar väldigt schyssta å så mot nykomlingar, det tackar vi för.....

cpg:

--- Citat från: Eko skrivet 14.09.2009, 22:54:09 ---Härlig låt och skönt arr o sång från Småland. Rasslar det inte lite ibland i mixen t.ex. vid 167 och 171 på KR-spelaren?

--- Slut citat ---

Hur visste du att ja va från Småland? Jo, ja fick me nåt skit i slutmixen, som ja inte vet vart det kom från!
Måste kanske köra om nåt spår........

cpg:

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.09.2009, 20:02:28 ---Din röst låter bekant. Har du ett svenskt alter-ego som lurar nånstans?

Bra låt med ett vackert arr. Inte mycket att klaga på egentligen. Mer än slutackordet som hade låtit snyggare på gitarr.

--- Slut citat ---

Va e alter-ego för nåt? Ett instrument?
Ja tror det skulle bli konstit om bara slutakordet var en gitarr.....

equality:

--- Citat från: cpg skrivet 14.09.2009, 23:19:46 ---
The Rutles? Hette den inte "Magical Mistery Tour"?

--- Slut citat ---

Monty Pythons Beatlesparodi

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion