Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Leave it behind

<< < (3/6) > >>

Harmonica mike:
Bra låt Staffan.

Snyggt lirat,bra sjunget.Funkar fint med munspel också  :) Fast Freddys dobro kommer nog att sitta gjutet på denna,ser fram emot den.

Mike

Hemmansaegarn:
Skööön låt! Mycket bra!!! Gillar MUCHO!

Det enda jag tror som kanske skulle kunna höja låten ett extra snäpp är om trumloopen(?) med visparna kommer in lite senare i låten. Kanske vid trumbrytet 39-40 ("I took my bag..."). Kanske skulle ett hihat-lyft på 2an och 4an kunna hålla beatet innan dess?

Hur som helst: Toppbetyg!

mahan:
Tjou Tokai!
Det är ju en känslofull countryladdning detta. Det som kunde lyfta låten ett par snäpp till kunde vara användning av slide (eller vad det heter, rörstumpen) på gitarrkompet. Sången går stundom på "svengelska" (äänimore) men det e bara en tilläggskrydda, stämmorna kunde upplyftas aningen.
En lugn o riktigt hyfsad countryjazzlåt, som gillas. Sångens lilla trevande här o där kunde övas och sliden bandas och då kommer det att bli kalas. Ups, märker att detta ligger på "färdiga" så du har kanske lämnat låten redan, så du får ta min kommentar hur du vill, bra jobbat i varje fall! :)

h.  johan

Tokai:
Harmonica mike, mors! Får se om det blir nåt munspel också. Det börjar bli lite tjockt i mixen. Tack ska du ha.

Hemmansaegarn, Hej där! Testade med att ta bort visploopen fram till refrängen, men det funkade inte så bra, men tack ändå!

mahan Hejsan och Tjou! Ingen färdig demo är ingen färdig låt, som jag ser det. Har nu dragit upp volymen på andra stämman. Vad gäller svengelska så är detta en internationell låt: Persisk luta, Mongolisk fiol, Norsk dobro och Amerikansk komposition + svensk sångare!

asti:
Dobron var pricken över i:et! Låten är ju hur skön som helst!
Jag njuter för fullt! Grattis båda två!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion