Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Leave it behind
Tokai:
LÅTNAMN: Leave it behind
ARTIST/GRUPP:The Tokai Brothers
GENRE: Country
LÅTLÄNGD: 4:03
KOMPOSITÖR: Tokai
PRODUCENT: Tokai
EV. MEDVERKANDE: Anonym
INSPELNINGSÅR: 2005, mixat, ny sång 2009
FORMAT: mp3
Leave it behind är en av många låtar som jag håller på att fixa till.
Den här låten inte har varit uppe på Kontrollrummet förut, men forumdeltagare sen tidigare känner nog igen den. Nu med ny sång och ny mixning.
En låt som jag personligen känner mycket för. Ganska enkel låt men med bra text som finner sin plats i melodin, tycker jag.
Har jag lyckats att få countrystuk på detta? Jag vet att låter som lite gammal country, men det är vad jag vill.
cykeln:
Jag diggar verkligen det här stuket - jättesnyggt!
Lite åt Hank Williams-hållet
Det här är country - mycket känsla - långt ifrån den plastsmet som idag presenteras som country
Visparna är snygga
gillar gitarren med de mörka "bo-dum"tonerna
Nice laydback solo
En riktig fiddle skulle höja ett snäpp
The Tokai Brothers - nice :D
ydderF:
Jättefint!! Nice låt och det låter gammalt.
Men jag hör en dobro här, hvis du vil kan jag prova lite ;)
Eddi:
Tveksam till om jag har hört den förut - kanske fast i så fall i en helt annan tappning. Det här är en skön 50-talstappning med tighta visptrummor - gillas mycket - sången är bra och nära. Låter fint det här men om Freddy känner dobrofeeling så skulle i alla fall jag ta emot den utsträckta handen - vad månde det bliva mån tro?
equality:
Jag har lite halvdana lyssningsbetingelser. Tycker mig känna igen denna från Studioforumet. Skönt countrystuk och jag gillar den musiken allt mer. Tycker om melodi och text. Du sjunger verkligen bra här. Jag tycker anslaget på ettan med gitarren (banjo?) är lite hårt/starkt. Skulle vilja ha det lite mjukare där. Kanske skulle låta mer Grand ole opry med fler genretrogna instrument och nån tjejkör men det funkar bra så här också.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida