Kontrollrummet

hjälp med några frågor från omnispheres support

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Tjenare, jag har efter mkt problem med min omnisphere kontaktat dem och jag fick ut en lista på de grejer som kan vara anledningen för varför det krånglar!

Jag skulle behöva lite hjälp med dessa frågor eftersom jag inte har en aning om hur man ska göra!

Here are some suggestions for keeping track of your virtual memory usage:

1) Reduce the memory used by the host. Most hosts have some kind of setting for determining how much memory to allocate per track.

2) Reduce the memory used by other plugins. Specific actions here can include either reducing the number of plugins or reducing the amount of memory used by each plugin. For example, any streaming instruments will probably have settings related to the amount of memory dedicated to streaming.

3) Increase the amount of memory available to the process. If using windows you can do this with the /3GB switch or by using a 64 bit version of cubase or sonar or bidule (there may be others that offer 64 bit support).

4) If you are using windows, set the paging file to let windows manage it.

5) In Omnisphere, consult the streaming settings FAQ and try reducing the pre-load memory size. And, of course, make sure you have streaming turned on!  RMX doesn't have streaming, however it's important to note it does require a certain amount of Virtual memory.


hade varit skitschysst fall ni kunnat hjälpa mig med dessa frågor!

Mvh Emir


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..har införskaffat omnisphere..skall installeras snart så vet inte så mycket, men det låter ju som minnesproblem..vad har du för ram osv?...


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
jaa, det är ngt sånt! Har 6gb ram, intel i7 vista 64bit, När jag öppnat några omnisphere ljud ( typ 8 st så börjar det hacka och hela cubase svarar inte. Och nu fick jag typ detta svar från omnisphere men behöver även hjälp för att fixa detta eftersom jag inte har en aning om vart det ligger och hur man gör?

Någon som vet???

Tack i förhand


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Nu nämde de 64-bitars version av Sonar eller Cubase - men, jag tror inte det finns någon 64-bitars version av Omnisphere än...? Kanske det som spökar?
www.akoume.com


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
jaa, det är ngt sånt! Har 6gb ram, intel i7 vista 64bit, När jag öppnat några omnisphere ljud ( typ 8 st så börjar det hacka och hela cubase svarar inte. Och nu fick jag typ detta svar från omnisphere men behöver även hjälp för att fixa detta eftersom jag inte har en aning om vart det ligger och hur man gör?

Någon som vet???

Tack i förhand

8 patcher är ju ganska mycket, beroende på hur ljuden är uppbyggda, en del är enormt komplexa så dom drar mycket, hur som helst...tror jag läst nånstans att omnisphere inte är så snäll när det gäller detta


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Citera
Nu nämde de 64-bitars version av Sonar eller Cubase - men, jag tror inte det finns någon 64-bitars version av Omnisphere än...? Kanske det som spökar?

A men det känns som att de i supporten borde vetat om det för där skrev jag också datorns prestanda.

Citera
8 patcher är ju ganska mycket, beroende på hur ljuden är uppbyggda, en del är enormt komplexa så dom drar mycket, hur som helst...tror jag läst nånstans att omnisphere inte är så snäll när det gäller detta

a det har jag också hört att den är prestanda krävande som fan! men ändå känns det som det är andra grejer som håller på å laggar!


Men finns det någon som kan besvara dessa frågor??? behöver verkligen hjälp med detta..