Kontrollrummet

Avslappnad - Erykah

gäst · 12 · 1910

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Kollade på Blues Brothers 2000 och hittade lite inspiration av Träskdrottningen på slutet. Vet inte riktigt vart den ska ta vägen, vissa delar är skissartade, andra känns mer klara. Kanske just du har ett tips?


Erykah

[mp3=200,20,0,center]http://www.oceanmusic.se/early/Erykah-07.mp3[/mp3]

Om ni undrar över bruset som kommer och går, så beror det på att jag inte har betalt (än) för orgeln, VB3. Låter riktigt bra så plånboken åker nog upp i helgen. :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Du är då flitig!
Snygg orgel och elpno
och bas
Cymbalen något för hög
Oj oj nu är det som avancerad jazz på Faching - cool blås - Den delen är riktigt nice
Mitt tips får bli att utveckla något tema till i den delen
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Rätt kul denna..faktiskt så blir den bättre och bättre. Låten växer liksom. Det enda jag personligen inte riktigt gillar är Ez-soundet... för jag antar att det är EzDrummer du använt. Eller egentligen är det nog bara virvelns ljud jag inte gillar. Hammonden e fin :)

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Låter bra. Tycker bäst om partierna med trummor och blås. Ibland står låten lite still i mitt tycke. Den tappar liksom kraft då. Så mitt råd: håll igång tempot!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo men för tusan JT,bra ansats här.Skön orgel!

Lite väl ezigt ljud från drumsen,får jag rekommendera vintage  :)Blir tvungen att dra ned denna och lyssna lite mer,gillade det som sagt.Finns potencial här helt klart.

Mike


Avslappnad

  • Gäst
Du är då flitig!
Snygg orgel och elpno
och bas
Cymbalen något för hög
Oj oj nu är det som avancerad jazz på Faching - cool blås - Den delen är riktigt nice
Mitt tips får bli att utveckla något tema till i den delen

Tack cykeln! :) Jag kör EZ som några redan har hört och använder för det mesta fasta presets man visst kan jag kolla över cymbalen. Även om jag i min lyssning inte finner den för dominant. Avancerad jazz på Fasching, det är da shit! Tack för kommentaren kring blåset, Kontakt 3. :)


Rätt kul denna..faktiskt så blir den bättre och bättre. Låten växer liksom. Det enda jag personligen inte riktigt gillar är Ez-soundet... för jag antar att det är EzDrummer du använt. Eller egentligen är det nog bara virvelns ljud jag inte gillar. Hammonden e fin :)

Space


Tack Space! :) Visst är det EZ som förutom Groove Agent är det jag har tillgång till. Hammonden är inte dum alls. Var sugen på NI's B4 men det verkar som om den är borta från deras produktlinje. :( Denna heter VB3 och är helt OK och det finns ganska många tweakmöjligheter känns det som. :)



Låter bra. Tycker bäst om partierna med trummor och blås. Ibland står låten lite still i mitt tycke. Den tappar liksom kraft då. Så mitt råd: håll igång tempot!

Tack zorrow! :) Det är riktigt att det står still, faktiskt tänkte jag så när jag satte ihop den men det kanske inte riktigt passar sig, får kolla över det hela.

Jo men för tusan JT,bra ansats här.Skön orgel!

Lite väl ezigt ljud från drumsen,får jag rekommendera vintage  :)Blir tvungen att dra ned denna och lyssna lite mer,gillade det som sagt.Finns potencial här helt klart.

Mike

Tackar HM! :) Orgeln är inte dum alls. :) Ingen B4 men går säkert som ovan skrivet att tweaka till rejält. :) Får se vart det hela tar vägen.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intressant att höra alla musikerna tillsammans! Å de e du allohop?
Sköna ljud (orgel, sax piano-varianter)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou JT!
Jäkkelns snygg livegrej du fått ihop här. Första minuten får jag Santanavibbar av gurasoundet och rytmen.., oye como vaa.. eller vaa!
Okei trummorna e som HM säger lite Eziga men funkar om du drar ner dom lite volymmässigt.
Snygg bas har du, passar in som live gig. Saxen e skön, klipper just som en livemässing.
Orgeln lever lixåm sitt egna liv utan att följa med vad dom andra sysslar med, men soundet gillas!
Alla små detaljer sitter snyggt men.... hela låten saknar lixåm ryggrad, kommer inte ihåg en enda melodisnutt när spelaren stannat men om du har sökt efter ett live jamstycke så har du träffat bullseye, dom snygga sounden koms ihåg! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Avslappnad

  • Gäst
Intressant att höra alla musikerna tillsammans! Å de e du allohop?
Sköna ljud (orgel, sax piano-varianter)

Hehe och tack MaxB! :) Jodå, det är undertecknad som spelar hela tjottaballongen. ;)

Tjou JT!
Jäkkelns snygg livegrej du fått ihop här. Första minuten får jag Santanavibbar av gurasoundet och rytmen.., oye como vaa.. eller vaa!
Okei trummorna e som HM säger lite Eziga men funkar om du drar ner dom lite volymmässigt.
Snygg bas har du, passar in som live gig. Saxen e skön, klipper just som en livemässing.
Orgeln lever lixåm sitt egna liv utan att följa med vad dom andra sysslar med, men soundet gillas!
Alla små detaljer sitter snyggt men.... hela låten saknar lixåm ryggrad, kommer inte ihåg en enda melodisnutt när spelaren stannat men om du har sökt efter ett live jamstycke så har du träffat bullseye, dom snygga sounden koms ihåg! :)

h.  johan


Tack johan! :) Live? Absolut! :D Jam? Definitivt! :D Saknar ryggrad? Förmodligen.  <_<. Har tagit en paus från musiken nu men denna kan säkert fiffas till att vara med strukturerad än den är just nu. Hade bråttom och var tvungen att både ta fram guran och basen och sedan lägga tillbaka allt... ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Helschysst.

Lyckat jam det här :) Fixa sång! Denna laddar jag också hem :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jo men för tusan JT,bra ansats här.Skön orgel!

Lite väl ezigt ljud från drumsen,får jag rekommendera vintage  :)Blir tvungen att dra ned denna och lyssna lite mer,gillade det som sagt.Finns potencial här helt klart.

Mike

Håller med, bra jam-session...det här kan du bygga på...förtydliga så det blir ett tema i denna ljuvliga musik :)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Avslappnad

  • Gäst
Helschysst.

Lyckat jam det här :) Fixa sång! Denna laddar jag också hem :)

Kul och tack Dividend! :) Ladda på bara. ;)

Jo men för tusan JT,bra ansats här.Skön orgel!

Lite väl ezigt ljud från drumsen,får jag rekommendera vintage  :)Blir tvungen att dra ned denna och lyssna lite mer,gillade det som sagt.Finns potencial här helt klart.

Mike

Håller med, bra jam-session...det här kan du bygga på...förtydliga så det blir ett tema i denna ljuvliga musik :)

/Marr


Tack Marr! :) Jam-session är precis vad det är just nu. Ska se om det går att styra upp på sikt.