Kontrollrummet

Kontrollet - Farbror Gubbe Matar Fåglar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
LÅTNAMN: Da Walk
ARTIST/GRUPP: Gerard / [kon]Trollet
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: typ en minut
KOMPOSITÖR: Gerard
PRODUCENT: Gerard
EV. MEDVERKANDE: ja, Gerard...
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: wmv
OMSLAG: varma med balsamvinäger

nu har jag gjort en melodi....å filmat lite natur till den !

jättecrappig så klart, men kul att göra var det !

http://fejmus.shivas.se/FarbrorGubbe/FarbrorGubbeMatarFaglar.wmv


« Senast ändrad: 14.09.2009, 12:36:08 by Kon-Trollet »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Musiken i början tillsammans med att gubben är ute och går förflyttar mig till när jag var liten och såg på Farbrorn som inte ville va stor. Det var kul!

Men jag saknade musik under själva matningen..

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt gung i låten! Putsa på mixningsrutinerna och bjud på mer samtidigt. Framförandet och låten låter bra men mixen...

Så farbror matar änder?  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vadå ingen dator som funkar!!!! Det gör den ju - kom igen nu till Wall of Sound Gerard.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Just ja, jag läste också nånting om att datorn pajat. Hur haru fått till de här då?
Två kassettbandspelare?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tsmalmbe

Trevligt att du hittat demoavdelningen. Passa gärna på att läsa reglerna för avdelningen och följ dem så får du mera respons.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7.0

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Avslappnad

  • Gäst
Kul liten film. :) Dock håller med om att musiken bör ligga under hela. Och en liten bättre tydlighet i musiken skulle inte heller skada. Kanske kom med kodningen av filmen dock.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul liten film. :) Dock håller med om att musiken bör ligga under hela. Och en liten bättre tydlighet i musiken skulle inte heller skada. Kanske kom med kodningen av filmen dock.
Avslappnad, uppe så här sent på fredagskvällen?  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Mycket dubbelbottnad och mångtydig film som tar upp mänskilghetens stävan efter vatten och bröd - kul!  :D
Men låten är ju s-bra! Lite Django Reinhard. Ganska häftig i sitt utförande och med det ljudet - låter autentiskt
Men skull vara d-ligt kul att höra i en modern inspelning - kom igen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Hehe, det jag tänkte på när änderna matades var att det hade blivit en riktigt ruskig film om det varit mer skräck-aktig musik  :rolleyes:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
tsmalmbe - eftersom det är en film ist.f. mp3-fil, så visste jag inte riktigt hur jag skulle göra här...vill ju presentera mig musikaliskt, så jag la upp en länk på demo-avd helt enkelt.
kanske vi skulle ha en video-avdelning åxå här på KR, så småningom...

Gurano - jo farbror som inte vill va stor passar nog bra in på mej !  :lol:

Eddi
- jo datorn är fortfarande stendöd -detta har jag pusslat ihop med digitalkameran och portastudion på datorn här på jobbet -  ( don´t tell my boss )  :D - tror inte jag kan mixa ihop spector-sound bara med hjälp av min lilla Boss Micro BR
http://studio.idg.se/2.1078/1.95523

hojen
- kul att du så skarpsint såg den underliggande symboliken !  :lol: trodde inte nån skulle uppfatta den  :D  å tack för fina vitsord... Django!! - man tackar... B)

flabb - jo, jag planerar att göra en lite mörkare version av denna med bröd jag bakat själv med arsenik istället för salt hahahehehihihoho  <_<

max å slappnad
- tack för respons ! :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Jo jag gillade också detta.Hade musiken varit skräckfilmsaktig som flabb skrev,så hade jag väntat på att du skulle kasta dig över änderna och släpa hem dom till stekpannan.
Åtminstone var det det jag tänkte på - mat - inom räckhåll!
Och jag är inte ens jägare fast jag bor i norrbotten och har allskönsvilt runt husknuten..

Låten lät inte så tokig,bra tänkt med andra ord.

Mike


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
H:mike - jag tror sverige har varit utan krig för länge...mycket uppdämda aggresioner som skulle behöva kanaliseras genom en hälsosam konflikt med typ danmark...  :lol: - så änderna slipper känna sig hotade  :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
H:mike - jag tror sverige har varit utan krig för länge...mycket uppdämda aggresioner som skulle behöva kanaliseras genom en hälsosam konflikt med typ danmark...  :lol: - så änderna slipper känna sig hotade  :D

 :lol: :lol:

Garvade gott åt ditt svar på min andfientliga inställning,förmodligen är jag hungrig :D
Men skall vi vapenskramla(obs,skämt)så är Norge ett bättre alternativ,då får vi ju Freddy(ydderf) på rätt sida om gränsen och lite olja och några firrar  :D

Äh vad fanken,vi tittar på änderna och låter dom leva - det blir lugnast så :)

Jag drar upp några havsöringar ur Luleälven och delar med mig till norrmännen istället.

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Även om jag nu befinner mig i Malmö för närvarande så nog tycker jag mig känna igen byggnaden bortom träbron, i den där filmen.
Är det "Bryggargården", där många band spelade förr i tiden? Jag har i så fall lyssnat på Fläsket brinner och Kaipa där!
« Senast ändrad: 14.09.2009, 19:52:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
B-max : jo visst är det gamla 'bryggis' där efter bron ! gammalt kulturfäste som tyvärr 'assimilerades' till slut av mammons cyborgare och numera används som kontorslokaler av trista IT-företag som inte tillför mänskligheten nåt som helst gott...grrrrr... :angry:


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det är en söt film med änderna..och din låt är fin..borde höras under hela filmen tycker jag :)
Bättre kvalité på ljudet skulle vara önskvärt-det är låten värd :D

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
He..he.. helt superbra..skulle passa som handsken som en liten pausfilm i nån tv-kanal..ändra inget, helt suveränt..älskar det lite crapiga soundet.. :) /C 


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Kaschmurka - taxåmicke ! - men om jag låter låten loopa hela tiden så hörs ju inte kvack kvack kvacketi-kvack  :P

Clemens
- kul att fler upptäcker charmen med lo-fi, det är inte alltid man njuter mer av en melodi bara för att det låter studio-rent om det....kommer ihåg min första stereo, en hopfällbar historia i plast som lät burk, men jag har sååå många stooora musikupplevelse-minnen från den tiden i pojkrummet...suck... ^_^


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Låten med sin starka och envisa melodi är superbra. Bra lirat också. Filmen? Nja. :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
medlem nr 21 - tusen tack för snälla ord om musiken !  - filmen: joo..man är ju ingen tarantino precis...haha.. :D


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Intressant att få kliva in i en vanlig dag i Västerås år 2009! Skicka den till KB för katalogisering till framtida århundradens befolkning att studera forntiden! Gillar musiken, verkligen!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
miss Understanding - tack  :)  undrar hur länge wmv-formatet för datorer finns kvar dock - jag menar försök spela en gammal 78-varvare idag-svårt att hitta nån som har en 'grammophone' avsedd för den hastigheten - å då har det ända bara gått cirka femtio år sedan vinylplattorna började ersätta stenkakorna - å cd:n börjar ju redan försvinna i och med mp3-spelarna, efter bara tjugo år, så mp3:orna är väl borta om tio år antar jag, och har ersatts av nåt som inte finns kvar fem år senare och så vidare tills lagringsformaten byts ut med tolv minuters mellanrum typ..hahahaaa.. :lol:


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Det blir framtidens problem att lösa! Man kanske skulle börja ägna sig åt hällristning...det verkar vara mer beständigt  -_-
Plinkar på en låt...


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Schysst låt fast filmen njaaa fast ändå ett kul initiativ allt! :D
Dags att göra någon själv framöver vi får se. ;)


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
faktiskt skitkul och löjligt enkelt med windows moviemaker på datorn att klippa ihop lite ljud å lite filmsnutt....å så blir det alltid lite mer intressant med nåt att titta på medan man lyssnar, tycker jag i alla fall .... B)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skojig låt. Och filmen - devetefåglarna?

Kul och inspirerande. Jag vill också göra musikvideo.