Kontrollrummet

Söker sångare för kort låt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Hej alla!

Så här är det, jag har en skoluppgift som är att jag ska skriva musiken till en svensk text och spela in det och det måste vara med sång.
Grejen är den att jag inte ser mig själv som en bra sångare och den här låten passar dessutom verkligen inte till min röst.
Så ja vad jag söker nu är alltså en person som skulle kunna tänka sig att vara så väldigt trevlig så att han eller hon skulle vilja lägga sång på den här lilla låten.

Den ska vara inne måndagen den 21 september och jag har inga större krav på vilken typ av röst du har, men låten är en pianoballad på demostadium med lite stråkinstrument så det är ju bra om du som är intresserad gillar att sjunga småsorgsna ballader.

Jag lovar såklart att inte publicera låten med din sång på om du inte vill, den kommer bara att skickas till läraren och jag behöver inte nämna ditt namn om du inte vill såklart.

Om det är någon som är intresserad så är jag mycket glad. Låten är bara en vers samt refr (någon minut lång) och jag kan skicka i olika tonarter så du kan få känna in vad som passar din röst samt en där melodin spelas så du fattar hur den ska gå.
Och text såklart.

PM:A mig om du är intresserad.
« Senast ändrad: 10.09.2009, 23:34:53 by Zebastian »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Zebastian!
Kul grej du e ute efter, hoppas du får ihop en tiopoängare,
Jag kan ställa upp om du önskar med den lilla bakdörren att om låten har svensk text så eftersom jag bor på andra sidan viken så kommer sången att låta finlandsvensk, ok!
But it´s up to you, förstår om du avvaktar, men det minskar inte mitt intresse för sången! :)
Kan även framföra detta meddelande till en sångare som gjort skivor på svenska, så nu e det bara att säga YEPP, or NOPE! Ärligt o uppriktigt! :)

Kör hårt Zeb o lycka till i fortsättningen! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Får vi höra låten efter inlämningsdax på skolan?  :D

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Får vi höra låten efter inlämningsdax på skolan?  :D

Gurano

Javisst, om sångaren eller sångerskan vill


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssna med Asti om det nu går bra med småländska :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se



Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har skickat in mitt bidrag - hör av Dig om Du vill ändra något (hade inte så mycket tid just idag)...
Lycka till med projektet..
« Senast ändrad: 12.09.2009, 09:13:38 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
HELVETE MAHAN...
Va in och kollade Dina låtar (för första gången) och hittade Sweet Deja Vu... Jeeezuz.. Trodde Du va en renodlad blueskille (en jäkligt duktig sådan), men det där lät ju ruuuuuskigt bra.. Att Du var en sån headbanger  :P det trodde man ju inte  :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Jag gör förmodligen mitt pålägg imorn, har hittat den tonart som passar mig bäst och lärt mig melodin, skall bara lära mig texten ordentligt också. :)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag gör förmodligen mitt pålägg imorn, har hittat den tonart som passar mig bäst och lärt mig melodin, skall bara lära mig texten ordentligt också. :)
Men jag var i alla fall snabbast  :lol:
« Senast ändrad: 12.09.2009, 09:32:18 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Nu har jag sjungit in mitt bidrag. Ledsen att det blev så sent...

Jag är kanske inte världens bästa sångare, men det finns inte mycket att göra åt... :P