Detta med att "spela in" högtalare och hörlurar, är som en storm i ett vattenglas, men tillskrivs enormt stor betydelse av somliga. Största effekten av s.k. "inspelning" är förmodligen att man vänjer sig vid hur de nya högtalarna låter - och inte att ljudet förändras något nämnvärt efter ett antal timmar.
Om det ändrade sig mycket på kort tid, så skulle jag snarare bli orolig för hur den förändringen skulle fortsätta - och det skulle ju också göra att man aldrig egentligen skulle kunna lita på sina monitorer...

Som exempel kan jag säga att jag hade ett par Ultrasone Proline2500, som var flitigt använda under ett par år. När den nya modellen, Pro2500, kom så jämförde jag självklart med mina gamla. Från Ultrasone sades det nämligen att det bara var designen som hade ändrats - och inte ljudet. Det var ingen som helst skillnad på ljudet mellan de gamla och de nya, utan hur jag än bytte fram och tillbaks - och använde vänster lur från den ena och höger lur från den andra och tvärtom, så kunde jag inte höra någon skillnad.
Det korta svaret är alltså: Nej!