Kontrollrummet

Gurano - Hope (fd. 1 minute Long "Kall" Sång)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja!
Har nynnat på en liten pianotrudelutt hela dagen, så för att inte glömma den satte jag mig ner för att få den på "pränt".

Den blev ca 1 minut, men man ska kanske se stycket som ett utkast till ett mer varierat och större verk, eftersom pianoslingan återkommer hela tiden och behöver bytas ut mot nåt annat härådär ?? Är det något att bygga vidare på? eller ska den få återgå till ett nynnstadium?

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/piano2.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 11.09.2009, 12:58:14 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hmmm svårflörtade är ni!  <_<

Nu har jag byggt på stycket lite på bredden men inte på längden - kanske att ni kan flippa eller floppa nu - ska stycket läggas på is? vad tycker ni/bör ändras? osv

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Tror du på stycket själv och känner att det kan bli nått, och har lite mer idéer tycker jag väl inte att det är nått att tveka på:) Bara köra så det ryker.
Ballt att du kan nynna på nått och komma ihåg det en hel dag också, en annan glömmer ju av melodin innan man kommit på den typ:P Lättre me texter och så iofs.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjenis!
Lyxvarianten: Så som du hör stycket är naturligtvis inte så som jag nynnade på trudelutten :) - den har blivit betydligt mer komplex. Tänk dig en förenklad variant av pianot så har du slingan i mitt huvud. Om jag hade haft allt detta i huvet - bara så där - så skulle jag nog varit ett underbarn (å det e jag tyvärr inte :rolleyes:).

Jo själv så tror jag att stycket kan bli nåt men det är intressant att testa en idé på er. Jag hoppas att ni har synpunkter på förändring i så fall - du har ju redan skrivit, mellan raderna, att jag borde lägga till mera - och sånt är bra att höra (man blir lätt hemmablind).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Har du tillgång till en sångare så hade du ju kunnat använda dig av det du har gjort nu som ref och ha nått betydligt mildare, inte lika energiskt som vers:)
Tänk dig Gabriellas sång i Så som i himmelen fast med lite stråkar osv. Det hade iaf jag gillat:)
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nej jag gillade faktiskt painomelodin. Som det är nu så drunkanr den i stråkar så jag har svårt att urskilja den. Stråkarna tar för stor plats ehlt enkelt, men pianomelodin låter intressant att bygga vidare på.  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej

Lyxvarianten: Jag förstår inte riktigt vad du menar med att den bör vara mindre energiskt - för mig låter det ganska balanserat och harmoniskt (men det är ju kanske inte det du menar?). Men en sång.... framöver om stycket får växa/ändras -det är nog ingen dum idé.

Egghuvud: Du har nog rätt i att stråkarna tar över lite för mycket och konkurrerar med pianot - ska kolla över detta och fundera på hur jag ska göra - för jag tycker själv om när pianot slingrar kring andra instrument.

Nu är stycket något annorlunda - lite längre!

Tack för synpunkterna
Gurano
« Senast ändrad: 11.09.2009, 15:52:12 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!