Forum > Färdiga produktioner

ydderF - Ekko Fra Ditt hjerte

(1/4) > >>

ydderF:
Här är mitt första samarbete med et KR medlem.
Jag frågade efter texter och fick svar av KR's textmeister Cykeln ( Stefan Olsson ).
Han skrev en genial text på svensk som het Ekot Av Ett Hjärta.
Men för at den skulle passa på norsk, måtte jag gjöra nån små förendringar.
Men Stefan sade at han gillade den norska versionen, så då postar jag den här. Tack igjen, Stefan.
Jag är inte helt comfy med at sjunga på norsk, men här är et forsök.

Spelat allting själv och hoppas ni gillar låten ;)

Norske texten:

Ekko Fra Ditt Hjerte
Olsson/Holm

Skyggen fra din ånd vandrer gjennom rommet
Hvisk om du kan se meg nå
Lyden av en pulsar synger gjennom tiden
Rir som en husar over himmelen blå

Ekko fra ditt hjerte
Er alt jeg hører nå.
Følelesen er uendelig
Uendelig grå

Lyset fra en tanke vekker håp i sjelen
I mens jeg svinser rundt i livets grus
Stillheten mellom toner gir tonens mening
Du viste meg svarte hull og stjernelys

Ekko fra ditt hjerte
Er alt jeg hører nå
Følelesen er uendelig
Uendelig grå

asti:
Det här låter ju sanslöst bra! Allting sitter som gjutet! Bra låt och text och jättebra sång och instrumentalinsatser!
En liten detalj - moogen(?) vid 203-204 sekunder tycker jag låter lite tveksam! Hur proffsigt som helst!

ydderF:
Tack så mycket, asti! Jag är lite spent på vad söta bror skulle tycka om en norsk sång ;)

Det är inte en moog, men en lapsteel med ebow!
Den är helt klart helt ute, men jag gjorde det med vilja igjen, är jag rädd... :wacko:

Yllet:
Låter bra, även om jag inte förstår vad du sjunger om!

Tycker mixen som sådan har bra separation mellan instrumenten, men känns kall och inte så "djup" som jag skulle föredra. Saknar en del värme/botten och lite mer "spacey" känsla. Tror nog framförallt att det är trummorna som är lite tråkiga, vilket påverkar helheten för mig. Du kan dratt på på ganska rejält med limitern också.? Misstänker att låten har RMS under -10 db, dessutom känns det  som om låten lutar lite till höger?!

På det stora hela håller dina mixar jättehög kvalité och man kan aldrig tillfredsställa alla behovs. Smaken är som baken!

/Jon

ydderF:
Tack Jon!

Vad er RMS?

Mixen låter lite flat, då jag tror att rockmusik ska va sådan.. Lite hård på kompressor'n IGJEN. :( ;)
Tack för at du lyssnade.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion