Forum > Färdiga produktioner

ydderF - Ekko Fra Ditt hjerte

<< < (2/4) > >>

Yllet:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.09.2009, 20:30:42 ---Tack Jon!

Vad er RMS?

Mixen låter lite flat, då jag tror att rockmusik ska va sådan.. Lite hård på kompressor'n IGJEN. :( ;)
Tack för at du lyssnade.

--- Slut citat ---

Inte så att den låter överkomprimerad, det reagerade jag inte på, mer att jag skulle vilja ha låten mer "roomy". Hur som helst RMS = Hur stark mixens genomsnitt är, för att uttrycka det enkelt. Man brukar säga att modern rock/pop musik brukar ha en RMS på runt -12db - -10db. Men det finns ju band som tex Black Rebel Motorcycleclub som tex har en genomsnittlig RMS på -8db eller -7db eller de band som strävar efter motsatsen, dvs ställer sig mot som Guns N Roses, senaste platta.

/Jon

Wernborg:
Jättebra helt enkelt.

:D

ydderF:

--- Citat från: Yllet skrivet 06.09.2009, 20:51:48 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 06.09.2009, 20:30:42 ---Tack Jon!

Vad er RMS?

Mixen låter lite flat, då jag tror att rockmusik ska va sådan.. Lite hård på kompressor'n IGJEN. :( ;)
Tack för at du lyssnade.

--- Slut citat ---

Inte så att den låter överkomprimerad, det reagerade jag inte på, mer att jag skulle vilja ha låten mer "roomy". Hur som helst RMS = Hur stark mixens genomsnitt är, för att uttrycka det enkelt. Man brukar säga att modern rock/pop musik brukar ha en RMS på runt -12db - -10db. Men det finns ju band som tex Black Rebel Motorcycleclub som tex har en genomsnittlig RMS på -8db eller -7db eller de band som strävar efter motsatsen, dvs ställer sig mot som Guns N Roses, senaste platta.

/Jon

--- Slut citat ---

Tack för linken,
interressant teori..
Inte vet jag hur jag lyckades få til RMS under -10 db. Men det måste väl vara buss kompressor'n som är en Vintage Design CL1 mkII.
Det är det enda jag brukar på mixen. Hmmm...
Jag brukar gilla mer "roomy" saker själv, så jag ska skjärpa mig..
Ska sätta mig ner och lära mig den der CL 1'n..

Tusen tack för det, Wernborg! B)

MaxB:
Skönt sound!
Kom ihåg att göra reklam i tid här på kontrollrummet innan dina spelningar i Sverige, så vi inte missar spelningarna i respektive stad!

Gurano:
Gurorna påminner "lite" om Kåre & the Cavemen :)

Detta låter bra
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion