Kontrollrummet

Henril - Jam

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Vågar man lägga upp ett Jam utan större gitarrskills? Tänkte att någon/några skulle uppskatta att jag delar med mig av min spelglädje.

låtlängd ca: 5 min

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/traningjam.mp3[/mp3]


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Jag lyssnar i vart fall alltid på dina prylar.Kanske inte alltid skriver nåt,helt riktigt så finns det spelglädje i dina alster.Men jag tycker du skulle skriva mer texter till dina alster,även om det inte är perfa på guran.
Så man hör att det finns en tanke bakom så att det inte "bara" ett jam..Du sjunger ju bra,så potencial finns.
Träna på guran,lär dig fler ackord och träna tills du kan ta dom rent.Har du inget inspelnings program? Underlättar betydligt vid inspelningsmissar..Kör också mot metronom,alternativt - köp billigast tänkbara trumplugg och jamma med guran till det.Men framför allt,skriv texter så det blir mera av en låt..

Jamma damma på!

Mike


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Det kommer inte mycket texter till mig. Men ska ha det i tanken. Tack för feedback och tack för support.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Till mig kommer nog texter... men spelglädjen i den form den kommer till dig lyser med sin frånvaro. Får alltid anstränga mig ordentligt för att komma på nåt. Ibland kommer det en liten riff eller dylikt. Antar jag borde vara lite mindre pedant.. hmm :blink: ...eller nåt.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu har du visst lämnat Mali och vaggar mer i Copacabana-takt i Brasseland. Lite för samma stuk för att jag skall bevekas men hörs ju att du har svänget i sång och spel. Trummis i grunden?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Till mig kommer nog texter... men spelglädjen i den form den kommer till dig lyser med sin frånvaro. Får alltid anstränga mig ordentligt för att komma på nåt. Ibland kommer det en liten riff eller dylikt. Antar jag borde vara lite mindre pedant.. hmm :blink: ...eller nåt.

Space

Ja det verkar som vi alla har nå'n ackilleshäl att jobba med.
Nu har du visst lämnat Mali och vaggar mer i Copacabana-takt i Brasseland. Lite för samma stuk för att jag skall bevekas men hörs ju att du har svänget i sång och spel. Trummis i grunden?

Brasseland. hmm... du kan nog ha rätt. Vad gäller "samma stuk" så håller jag med dig men blev glad ändå när jag hittade tillbaka till detta stuk efter några månaders resa på annat håll i musiken. Det betyder för mig på nå't sätt att det inte bara är engångs improvisationer utan att jag med tiden skall kunna utveckla de olika teman jag stöter på i mina jam/impros. Ja på denna skulle en trummis varit med och jammat.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jahajodå! Har inte lyssnat här på ett tag och halkar in på detta alster, och jag tycker du har tagit stora kliv framåt! Tar för dig mer, och vågar ösa på på ett sätt som inte funnits tidigare!

Skitbra! Lite mer struktur och text så blir det ju kalas :)
bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Tack!  :) Kul att det går hem ibland. Var riktigt i gasen när jag spelade in detta men inser i efterhand att det skulle kunna bli mycket bättre om jag bara lärde mig att variera på gitarren och spela rent. Men på nå't sätt är det ett roligt dokument av vad jag klarar av i nuläget.