Har haft låten på i bakgrunden här i snart 15 minuter. Känns som du befinner dig i trance-kvarteren litegrann. Inte för att det låter standard-trance eller dylikt, som jag inte kan med. Lyssnade igenom 2gb trance-mp3or och det gör jag inte om. Detta är rätt händelserikt och trevlig lyssning. Jag behövde inte ens fokusera för att gilla.
Å andra sidan vet jag inte hur ofta jag får för mig att lyssna om på såna här låtar. Kanske återkommer 
Tack Divi!

Nog tänkte jag lite åt trance hållet men ändå inte. Kul att det även funkar(!) i bakgrunden.
..ja men..det är bra
Den där wawa-effektliknande synten gillar jag..uppbyggnaden sen..vid 1:30 börjar det svänga ordentligt, det beatet gillar jag bäst..skön orgel där och när blåset går in och markerar är det som bäst..mer sånt 
Crescendot från från 3:15 lyfter fint där, schysta trummor.Sen vid 3:41 blir det crescendo för att sen dala ner till outro, lixom som introt.Snyggt!
Jag gillar oftast dina experimentella grejer, det här är inget undantag 
Det enda jag tycker saknas så är det mer fräckt blås.
/Marr
Tack Marr!

Stanley Morgan möt Louise DeBlanc tänkte jag med detta och det tycks ju fungera bra.

Blås absolut men då live och inte tröttsamplat.

Många influenser här. Från 55 tänkte jag på en Manchester grupp som heter (eller kanske hette) 808 state. Sen blev det lite acid jazz (jazzig orgel till dominanta trummor). Sen tillbaka till electroica ala England. Jag blev lite nostalgisk. Lyssnade mycket på dessa musikstilar under sent 80 och tidigt 90-tal. Vet dock inte om du får ihop dessa två musikstilar helt bra i denna låt. Blir lite abrupta break för mig. Du kanske borde jobba på några snygga övergångar.
HMs bas är perfekt.
Tack Bow35!

808State är mig bekant och de gjorde rackarns bra grejer när det begav sig, så det tar jag åt mig.

Tack för tipset om övergångarna ska kolla om jag kan softa upp det hela lite.
Kan inte stilen men det svängde gött. HMs bas smällte in fint. Håller med bow om att jobba mer med övergångarna mellan partierna. Att låta nått element, typ melodin följa med en bit in i nästa parti. Vad vet jag?
Tack zzeb!

HM's bas rockar grymt, eller hur!

Och övergångarna ska kollas upp, får fundra lite om hur jag gör.
Sådärja..lite skön vandrande bas svängde till det hela än mer..bra Micael..tycker jag då 
Nu bands det hela ihop med denna gedigna basgrund.
Svängigt killar 
/Marr
Kul eller hur med basen, det blev en riktig helhet nu.

Stort, stort tack till HM som la basen och knöt ihop mellanpartiet så fint!