Kontrollrummet

Gurano, Harmonica Mike, Marruschkka - Stress

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja!
Efter en lång och jobbig dag idag så gjorde jag just detta utkast. Inga nivåer eller ljud är satta. Inte heller alla instrument finns med som man kan önska.

Tänkte att det kanske fanns fler på KR som gärna vill skrika ut - kanske med en brölande bas eller med några urgrundsvrål - eller med vad som helst egentligen. I så fall kan ni väl spela in några ljudfiler och skicka över dem till mig så får vi se vad det blir till slut :)

Hoppas att ni vill vara med och skrika  :wacko:

Nu e den klar
LÅTNAMN: Stress
ARTIST/GRUPP: Temporary Constellation
GENRE: punk-rock
LÅTLÄNGD: lagom
KOMPOSITÖR: Gurano
PRODUCENT: Gurano
MEDVERKANDE: Marruschkka-sång, Harmonica Mike-bas, Gurano-orgel, kompgura, sologura, trummor (EZ).
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3


Ha det
Gurano
« Senast ändrad: 11.09.2009, 17:37:45 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
God morgon

Tänkte bara säga det att Marruschkka skickade mig ett sångbidrag igår kväll - blev ganska bra/roligt tycker jag! Sången inbegriper mycket väl den frustration som grundidén är sprungen ur. Den som vill får gärna lämna in bidrag till låten - vad ni vill - bara det passar andan :) .

Kommentera gärna utkasten

Ha det gott
Gurano

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Tänkte jag skulle bjuda på lite stress baseri till detta..Men hoja vad det distade.Mixa om så lirar jag in lite.Markera ackordsbytena med en krasch också så jag får lite styrning för var det byter..Lite komplicerad(distad) ljudbild nu att lira till - men en härlig stresslåt!
En jagande 16 dels bas till detta blir perfa,32 är lite överkurs för mig  :lol:

Mike


Avslappnad

  • Gäst
Haha! Vardagspunk anno 2009! :lol Gillar denna, en blandning av kaos och frustration och det känns just i skrivande stund 100% rätt!  :D

Gott mos! (i ordets rätta bemärkelse)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul att ni gillar.

Avslappad: Jo nog är det åt punkhållet till - kändes rätt efter en hård arbetsdag :)
Detta låttempo passar nog rätt många idag.

HM: Du får gärna lägga basen - jag lägger på lite krasch på filen (bara för dig) så att det hörs tydligare - eller så gör jag om ljudbilden på en specialfil till dig så att det hörs bättre. Men du kan inte få filen förrän på söndag kväll - jag ska till stugan i helgen och fiska lite och är inte åter förrän söndag.

KR-medlemmar: Filen är även öppen för fler andra instrument - så kör på!

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Samma för mig,stugan hela helgen så måndag passar bra att lira lite bas.Lägg bara en krasch där du byter ackord,det räcker och lätta lite på mastern,om det är där distet kommer in..Det kan ju vara felaktigt inspelat också - alltså för höga nivåer in..


Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Intressant.

Musiken låter lite ebba grön på fyllan. :) Nämen hörs att MArre vet vad hon sysslar med, har varit med förr, allt låter "live" och opolerat vad gäller komposittionen men det vet du om och även sången.
Förstår mig väl inte riktigt på det här. :) För mycket dur :D Metal går an, men pseudopunk vette sjutton..

Men kul lyssning iaf :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Haha! Vardagspunk anno 2009! :lol Gillar denna, en blandning av kaos och frustration och det känns just i skrivande stund 100% rätt!  :D

Gott mos! (i ordets rätta bemärkelse)

ha ha..det där var verkligen en spontansjungning utan några förberedelser..hade inte ens en text klar..bara improviserade fram i stundens hetta..musiken talar till en..och det verkade räcka den här gången :lol:
Precis den känslan, av kaos och frustration hade jag när jag lyssnade och sjöng till detta-gillar skarpt den här "lajv-"feelingen oxå. Känns trovärdigt :)Tack Jay.

Intressant.

Musiken låter lite ebba grön på fyllan. :) Nämen hörs att MArre vet vad hon sysslar med, har varit med förr, allt låter "live" och opolerat vad gäller komposittionen men det vet du om och även sången.
Förstår mig väl inte riktigt på det här. :) För mycket dur :D Metal går an, men pseudopunk vette sjutton..

Men kul lyssning iaf :)
Ja, kul är det!!Och rätt intressant-att förmedla en känsla är viktigt. Bra feedback missjö :)

Micael:Ser fram emot att höra din bas här, kul, nice collab :P

Gurano:Tack för att jag fick spontansjunga här, vackert är inte alltid rätt, näe ;)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Lirade lite stressbas då,en tagning så det är inte perfa..Vidare så måste du skicka mig en ny fil som inte distar så förskräckligt..Fara för min hörsel att lira bas till detta,,sitter med lurar  :)
Sen ville jag bara ha krascharna där du byter ackord..Det är ju en ljudmatta i detta,svårt att höra var det byter..Kanske löser sig om du drar av typ hälften på mastern på den fil du skickar till mig..Drog ned volymen ordentligt på denna så att du får en hint om hur jag tänkte lira.Tycker du att det stämmer med din vision?

Nu hinner jag inte mer idag,sätter det i morgon om du skickar en ny dist fri fil..

Mike
« Senast ändrad: 08.09.2009, 17:26:22 by Harmonica mike »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jo men detta e en go stressbas - Den passar nog bra.

Jag skickar över en fil till dig utan dist överhuvudtaget - då slipper jag nog även lägga på cymbaler.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo men detta e en go stressbas - Den passar nog bra.

Jag skickar över en fil till dig utan dist överhuvudtaget - då slipper jag nog även lägga på cymbaler.

Ha det gott
Gurano

Det blir perfa,lirar i morgon förmiddag då..

Mike


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyssnar på versionen med HM:s. Fart och fläkt. Jefferson Airplane-vibbar och San Fransisco när det begav sig. Äh, lite punkigare än dom. Gillar tokdraget i låten. Bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Nu har jag lagt på HM´s bas och frågan är om jag inte känner mig mer stressad nu, än då jag gjorde stresslåten :)

Även om jag kanske inte fått till alla instrumentens nivåer bra? ......så blev det ett roligt samprojekt.
Tack Marre och HM

Gurano


[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/stress1.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Jepp, San Fransisco och Grace Slick tenker jag på ;)
Du behöver nog komprimera vokalen. Den distar ibland..
Rock on ;)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba.

Shit vad coolt det blev! Vad har du lagt på basen? Den låter ju hur coolt som helst - dock lite hög i volym.Dra ned den en par db så dom andra lirarna och sångerskan också får större plats på scenen  :)
Men soundet gillar jag tok skarpt,snyggt jobbat.Warvicken låter ju nästan synth bas  :D

Härlig stress låt detta,det svänger ju för FANKEN.Kul att jag fick vara med och lira.
Man skulle ju kunna anpassa trummorna med lite fills mot min jagande bas..Jag har dock ont om tid nu,måste färdig ställa en festival låt..

Mike


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou stressystrar o stressbröder!
Utan att ha läst nåt om låten så efter två takter så måste jag kolla om det är HM:s låt jag laddat ner! :D
Alltzå en fruktansvärt stressig och snygg låt, blev andfådd bara genom att lyssna.  Samarbete av högsta grad, BRA JOBBAT!

Som HM redan sade kunde den känslo- och stressladdade snygga basen dras ner lite volymmässigt. Och stämmorna kunde bounca lite mer (panoreras) från sida till sida för att nå en ännu högre stresspunkt. :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja!
Bra att ni säger till ang nivåerna för jag sitter med en sunkig bärbar dator (skitdåligt ljudkort) och sunkiga hörlurar. När det hörs bra i mina lurar är det alltid för basigt!
Nu har jag sänkt basen ett snäpp! Hoppas att det räcker.

HM - Jo jag lajjade lite med ditt basljud. Jag har använt delay, EQ och lite slayer2-effekter. Det blev bra tycker jag - kanske dax att skicka den till klara demos :)

Mahan - Kul att du gillar. Om jag panorerar stämmorna så stannar nog hjärtat vid en genomlyssning - bäst att låta bli ;)
Samarbete är kul - vad ska man göra utan KR-kollegor?

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Coolt meckat med basen!

Får ju lite ide´r till mina egna alster,att lattja lite med bas soundet..

Nåväl nu ligger basen bättre i volym.
Marre har du stressat ut på jätte scenen via reverbet,perfekt!

Stressa upp låten på färdiga  :D

Mike
« Senast ändrad: 09.09.2009, 08:01:05 by Harmonica mike »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sagt å gjort - hastigt och lustigt kom låten till - och hastigt och lustigt så ligger den nu under färdiga demos.

Allt kan naturligtvis göras annorlunda och kanske bättre men det genuina stresset finns kvar, vilket gör mig glad :)
Återigen tack KR-folks

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Coolt meckat med basen!

Får ju lite ide´r till mina egna alster,att lattja lite med bas soundet..

Nåväl nu ligger basen bättre i volym.
Marre har du stressat ut på jätte scenen via reverbet,perfekt!

Stressa upp låten på färdiga  :D

Mike
Gud va skoj samarbete det här blev..jag bara njuter av det hela..HM:s bas är verkligen pricken över i:et :P

Bra annars Gurano med pan samt delay på skrik-voicen, det behövdes, känns nog stressigt ändå, tack för det :lol:

/Marr

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ytterligare en låt jag missat hm... Mycket bra trillar in i snabb takt.
Här har ni ju verkligen ramat in låtnamnet och lagt desperation på både instrument och sång Puh - bra gjort men helt fel låt att lyssna på strax innan man ska kvarta som jag just nu - känner mig hyperstressad  :ph34r:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Såna här härliga stress låtar måste man ju bara BUMPA! Så fler lugna typer får stressa lite :P

Rock on

Mike


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nu har ni stressat upp mej också!
Den skär som ett tåg genom rummet
Lite för stort rum - särskilt på Grace Slick  ;) - lite närmare tack
Basen är grym men något för hög
Kul colab
Nej nu får man coola ner med något
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack Eko å Cykeln - kul att ni gillar och för att jag/vi kunde stressa er lite grann. Men det är ju lördag så nu kan ni varva ner med en drink.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Efter den här stresslåten så går det åt kopiösa mängder med vin.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Efter den här stresslåten så går det åt kopiösa mängder med vin.....
skulle tro det .... provade med förebyggande åtgärder igår kväll men det räckte inte - som Dylan får man nog hit the hard stuff för att klara den. (sorry for OT)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
ojoj, en sån urladdning haha! Kan inte säga så mkt om genren för det är inte min hemmaplan direkt ;) Men låten fick mig att vakna till här efter sjukdagar haha, speglade kanske lite min frustration över allt som jag inte hunnit/orkat med under veckan som gått och inte än på ett tag som det känns :lol: Kul med såna här samarbeten, snabbt gick det också tydligen!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tro nu inte att ni får en lugn vecka efter att ha lyssnat på denna - stress är INTE hälsosamt!

Så lyssna inte på denna  :D



















Förrän till helgen  :P

Mike


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tro nu inte att ni får en lugn vecka efter att ha lyssnat på denna - stress är INTE hälsosamt!

Så lyssna inte på denna  :D



















Förrän till helgen  :P

Mike

Just detja..det är ju livsfarligt med stress :P :D

Hoppas ni mår bra trots lyssningen: Åsa, Eko samt Cykeln, men den positiva (förhoppningsvis!) stressen tycks inte vara lika skadlig säjs det ;)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan