Forum > Färdiga produktioner

Cats have dreams - The girl I knew

<< < (4/4)

martinm:
En bra låt med potential att bli riktigt bra. Jag gillar sången fast att den är sur här o där. Jag är ingen förspråkare för Autotune o Melodyne men här kanske det hade suttit fint. Jag får också känslan av att takten är lite styltig och efterlyser lite mer flyt. Allt som allt är det klart lyssningsvärda 9 minuter o ni har ju slängt in lite Pachelbel också som ju är en klassiker i popsammanhang.
 :P

Jocke:
Pachelbel ? Jaha, nån forntida kompositör... Känner jag inte till - berätta gärna! :)

Potential är alltid bra och det är precis det läget vi befinner oss i. Här är det någon slags kreativt kaos och vi provar olika instrument, sound, arr. Vi vänder och vrider på idéerna så det är ett rent under att inte hårddisken går full....

Leo kan verkligen sjunga men vi bor 12 mil ifrån varann så det blir inte så många tillfällen för oss att träffas. Visst är det lite surt här och var och skulle det bli "skarpt läge" ska vi nog ordna till både det och en hel del annat. Vi har eg inte gjort några omtagningar i den här fasen. Ska man vara kreativ måste man ha kul! :)

Men jag blev jätteglad att du tycker att det var lyssningsvärt trots att det blev 9min! :) men jag vägrade låta Leo "döda sin älskling" redan i första refrängen! ;-)

/Jocke

martinm:
Pachelbel

Slänger in denna också:

Jocke:
Sådär - äntligen ljud och internet samtidigt! :)

Om jag ska kommentera 1.a länken... Aha!
2:a länken ... Haha!

Nä, jag kände inte till någon av dem tidigare.

Thanks for education! :)

/Jocke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion