Kontrollrummet

mahan - STUFF IN THE AIR

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
LÅTNAMN:   Stuff In The Air
ARTIST/GRUPP:   Johan Malmberg
GENRE:  slow something
LÅTLÄNGD:  3:45
KOMPOSITÖR:   Johan Malmberg
PRODUCENT:   Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE:  husflugan
INSPELNINGSÅR:  2007
FORMAT: mp3

RIS o ROSETT som vanligt :)

Ny version upp 31.07.2007 kl. 20:50

h.  Johan
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:28:47 by tsmalmbe »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Bumptzibum!

Får väl promota och kommentera mig själv, låten har legat över två dar och ingen kommentar. Ny version med både solo och stämmor, på publikens begäran. :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
det låter väldigt klart om ljudet..nästan lite för klart!
dvs väldigt vass treble..sedan är det vissa cymbal slag
som bara kommer helt plötsligt..och de känns inte på sin plats riktigt

men helgets intrycket är att det låter bra!
om låten isig vet jag inte riktigt vad man ska säga..
den är jämmntjock från böjan till slut..och inte så dynamisk så att den håller
en intresserad,eller fångar en..

det är min spontana reaktion på låten
men absolut ett gott hantverk!
och du kan ta min kritik med en nypa salt..det här är helt enkelt inte min genre!

hare bra!
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
det låter väldigt klart om ljudet..nästan lite för klart!
dvs väldigt vass treble..sedan är det vissa cymbal slag
som bara kommer helt plötsligt..och de känns inte på sin plats riktigt

men helgets intrycket är att det låter bra!
om låten isig vet jag inte riktigt vad man ska säga..
den är jämmntjock från böjan till slut..och inte så dynamisk så att den håller
en intresserad,eller fångar en..

det är min spontana reaktion på låten
men absolut ett gott hantverk!
och du kan ta min kritik med en nypa salt..det här är helt enkelt inte min genre!

hare bra!
 :)

Tackar Larsson!
Värmer amatörens inre. Det är just detta med mixandet som jag håller på och försöker lära mig. Jobbar visserligen fortfarande med hörlurar (tyvärr), monitorerna är på inköpslistan.

Det har du rätt i att själva låten är jämntjock, skulle definitivt behövas en B-del.
Gillar spontana reaktioner, oftast de bästa :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Trevlig låt. Tillskillnad från "sommarenergi" så hamnar denna på mp3-spelaren.  ;)

Kommer kanske med mer intressant kommentar senare....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Trevlig låt. Tillskillnad från "sommarenergi" så hamnar denna på mp3-spelaren.  ;)

Kommer kanske med mer intressant kommentar senare....

Takkar Per!
Känner stolthet att få "hamna" i din mp3-spelare :)
Väntar dock oxo ivrigt på kommentaren.


h.  Johan

EDIT: bota din mage innan du kommenterar, att det inte blir för beskt :)
« Senast ändrad: 29.04.2007, 23:18:56 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena

Tycker du verkligen lyckats med melodin. Texten tänker jag inte så mycket på när jag lyssnar vilket innebär att den håller måttet antar jag... lyssnar aldrig så mycket på text men man hör ju när det inte känns bra så att säga.

Jag tycker dock den är lite för jämntjock som någon sa. Bygg upp lite efterhand. Börja med introt som du gör nu men skala sedan bort allt svep på första versen och ge järnet på refrängerna istället.
Någon ljus stråkstämma på refrängen hade nog gjort sitt. Andra versen gör som första fast du addar något lite extra som gör lite variation...

Skön röst har du, den känns dock inte riktigt ingjuten i låten, lite som den ligger ovanpå.

Men som sagt, det är en bra låt det här. Kör på
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena

Tycker du verkligen lyckats med melodin. Texten tänker jag inte så mycket på när jag lyssnar vilket innebär att den håller måttet antar jag... lyssnar aldrig så mycket på text men man hör ju när det inte känns bra så att säga.

Jag tycker dock den är lite för jämntjock som någon sa. Bygg upp lite efterhand. Börja med introt som du gör nu men skala sedan bort allt svep på första versen och ge järnet på refrängerna istället.
Någon ljus stråkstämma på refrängen hade nog gjort sitt. Andra versen gör som första fast du addar något lite extra som gör lite variation...

Skön röst har du, den känns dock inte riktigt ingjuten i låten, lite som den ligger ovanpå.

Men som sagt, det är en bra låt det här. Kör på

Tack Stajo!
Warming comment! :)

Härligt att du gillar, säckvis med nytt självförtroende här.
Precis som du och oxo andra kommenterat så måste låten få mer variation. Ska nu lägga den på hyllan en tid, såpass nöjd nu själv med den, låter den lixom mogna en tid o sen kanske jag kan kläcka ut mig en ny idé, kanske helt nytt intro?

Så märkte du oxo min lilla hemlighet med sången, den är faktiskt gjord ovanpå en mix av den instrumentala delan av låten. Hade så många VST-pluggar igång att datorn sade stopp när jag skulle börja dra in sången. Hamnade därför göra en mellanmix .  :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tycker låten växer med tiden.

Låten skulle nog matcha rösten ännu bättre om kompet var lite tjockare och lite hårdare i sin framtoning går funderingen här.

Här i Västerås där jag bor finns radio Västmanland, P4. Din låt har ett liknande stuk som de gillar att spela. Ett ganska lugnt tempo, med sång och text som matchar och mjuk ljudbild och avslappnad känsla i låten. Pula lite till och tipsa dem vet jag! :)

På något sätt känns de olika stämmorna i arret som att de lirar lite oberoende av varandra. Ingen ny kommentar från mig ;) men ändock. Kan det vara någon tidsförskjutning på trummorna pga av någon direct X-effekt om du nu kör Cubase? Några millisekunder bara? Känns lätt otight på något sätt främst i versen. Refrängen känns bättre.

Pröva gärna trumcrashar med mjukare attack och längre release. Alternativt minska volymen. Mjukare crash behåller flödet i låten.

Några tankar. Hoppas de bidrar!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena

Tycker du verkligen lyckats med melodin. Texten tänker jag inte så mycket på när jag lyssnar vilket innebär att den håller måttet antar jag... lyssnar aldrig så mycket på text men man hör ju när det inte känns bra så att säga.

Jag tycker dock den är lite för jämntjock som någon sa. Bygg upp lite efterhand. Börja med introt som du gör nu men skala sedan bort allt svep på första versen och ge järnet på refrängerna istället.
Någon ljus stråkstämma på refrängen hade nog gjort sitt. Andra versen gör som första fast du addar något lite extra som gör lite variation...

Skön röst har du, den känns dock inte riktigt ingjuten i låten, lite som den ligger ovanpå.

Men som sagt, det är en bra låt det här. Kör på

Tack Stajo!
Warming comment! :)

Härligt att du gillar, säckvis med nytt självförtroende här.
Precis som du och oxo andra kommenterat så måste låten få mer variation. Ska nu lägga den på hyllan en tid, såpass nöjd nu själv med den, låter den lixom mogna en tid o sen kanske jag kan kläcka ut mig en ny idé, kanske helt nytt intro?

Så märkte du oxo min lilla hemlighet med sången, den är faktiskt gjord ovanpå en mix av den instrumentala delan av låten. Hade så många VST-pluggar igång att datorn sade stopp när jag skulle börja dra in sången. Hamnade därför göra en mellanmix .  :)


h.  Johan

Jösses, gissa vilken melodi jag vaknade med och gått och hummat på hela vägen till jobbet...   :angry:  :D
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena

Tycker du verkligen lyckats med melodin. Texten tänker jag inte så mycket på när jag lyssnar vilket innebär att den håller måttet antar jag... lyssnar aldrig så mycket på text men man hör ju när det inte känns bra så att säga.

Jag tycker dock den är lite för jämntjock som någon sa. Bygg upp lite efterhand. Börja med introt som du gör nu men skala sedan bort allt svep på första versen och ge järnet på refrängerna istället.
Någon ljus stråkstämma på refrängen hade nog gjort sitt. Andra versen gör som första fast du addar något lite extra som gör lite variation...

Skön röst har du, den känns dock inte riktigt ingjuten i låten, lite som den ligger ovanpå.

Men som sagt, det är en bra låt det här. Kör på

Tack Stajo!
Warming comment! :)

Härligt att du gillar, säckvis med nytt självförtroende här.
Precis som du och oxo andra kommenterat så måste låten få mer variation. Ska nu lägga den på hyllan en tid, såpass nöjd nu själv med den, låter den lixom mogna en tid o sen kanske jag kan kläcka ut mig en ny idé, kanske helt nytt intro?

Så märkte du oxo min lilla hemlighet med sången, den är faktiskt gjord ovanpå en mix av den instrumentala delan av låten. Hade så många VST-pluggar igång att datorn sade stopp när jag skulle börja dra in sången. Hamnade därför göra en mellanmix .  :)


h.  Johan

Jösses, gissa vilken melodi jag vaknade med och gått och hummat på hela vägen till jobbet...   :angry:  :D

COOL  :D :lol: :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tycker låten växer med tiden.

Låten skulle nog matcha rösten ännu bättre om kompet var lite tjockare och lite hårdare i sin framtoning går funderingen här.

Här i Västerås där jag bor finns radio Västmanland, P4. Din låt har ett liknande stuk som de gillar att spela. Ett ganska lugnt tempo, med sång och text som matchar och mjuk ljudbild och avslappnad känsla i låten. Pula lite till och tipsa dem vet jag! :)

På något sätt känns de olika stämmorna i arret som att de lirar lite oberoende av varandra. Ingen ny kommentar från mig ;) men ändock. Kan det vara någon tidsförskjutning på trummorna pga av någon direct X-effekt om du nu kör Cubase? Några millisekunder bara? Känns lätt otight på något sätt främst i versen. Refrängen känns bättre.

Pröva gärna trumcrashar med mjukare attack och längre release. Alternativt minska volymen. Mjukare crash behåller flödet i låten.

Några tankar. Hoppas de bidrar!

Ojaa jag tackar ödmjukast!
Härligt bidrag, tänkte lägga låten på hyllan ett tag men efter dagens bidrag och inlägg ska den på arbetsbänken omedelbumz. Det där med förskjutning ska jag kolla, kan bero på att Cubasen och min stackers dator är överbelastad med användning av VST-pluggar. Kan också bero på otajt ackustspelande, men skallses över.

Men finlandssvensk musikproduktion i radio Västmanland :o, intressant, får se hur väl slipad jag lyckas få låten, amatören blir lite osäker med sig själv...men vem vet! Tackar dock för tipset.

Trodde förr att trummorna var en smal sak i musikgörandet, men KR har nog lärt mig tack vare fina kommentarer hur viktig den delen är. Att skruva till AD eller EZ så att dom sitter kräver typ 50% av hela jobbandet med låten.

Trevlig Valborg!

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.

Från värsta rock röjet till en softad och dansvänlig låt.. :D
Öronen har liksom inte vant sig av från rock röjet än...nåja.

Denna då: Jorå som sagt dans vänlig och välspelad.Snygga körer,bra sång överlag.Bra acke gura,sparsamt å läckert - å bra sound.Hittar inget som smiter ut ur mina lurar,allt platsar.Har du lirat på den där grymma basen?

Bra Jobbat Johan.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena.

Från värsta rock röjet till en softad och dansvänlig låt.. :D
Öronen har liksom inte vant sig av från rock röjet än...nåja.

Denna då: Jorå som sagt dans vänlig och välspelad.Snygga körer,bra sång överlag.Bra acke gura,sparsamt å läckert - å bra sound.Hittar inget som smiter ut ur mina lurar,allt platsar.Har du lirat på den där grymma basen?

Bra Jobbat Johan.

Mvh
Micael

 :lol: :D :lol: HA ha, basen den grymma, jovisst. Fullt med blåsor igen :)
Man får tacka för det positiva inlägget, Denna låt får dock vila en stund, kanske t.om färdig, who knows! Har en del andra projects på gång  ;)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Fin melodi i versen. Jag tycker den är starkare än refrängen. Refrängen känns lite falsk på " us both"? i första versen. . Crashslagen stoppar upp istället för att driva på.  Jobba lite mer med dynamiken också så blir det nog en bra "sista dansen låt"! :)
Mvh
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Övergången från vers till refr - där är nåt där som inte känns rätt. Som att det saknas nåt slags crescendo... Det blir nåt slags stopp som inte känns bra
Lite mer reverb än vad jag gillar, dock, men jag köper det, dessutom låter det snyggt.
Känns som att sången inte riktigt beblandar sig med kompet så riktigt bra, kanske för hög.
Snygga körer måste jag säga. Vill ha upp dem också.
Bra sång, du har hittat rätt nivå mellan det låga registret och falsettsången.
Vet inte om det är medvetet - med det hela upplevs av mig som (och nu är jag där igen!!) 60-tal. Tänker lite på The Walker Brothers.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Fin melodi i versen. Jag tycker den är starkare än refrängen. Refrängen känns lite falsk på " us both"? i första versen. . Crashslagen stoppar upp istället för att driva på.  Jobba lite mer med dynamiken också så blir det nog en bra "sista dansen låt"! :)
Mvh
Toby

dANKE SCHÖÖN tOBY!

Könstigt, när man själv får göra melodi, o gör den så svår att den går på gränsen :P Falskhetern = brist på övning. Gillar själv melodin = behöver övas! :D Just, de "us both", verkligt knepigt att få naturligt. O crasharna ses över :)

h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Övergången från vers till refr - där är nåt där som inte känns rätt. Som att det saknas nåt slags crescendo... Det blir nåt slags stopp som inte känns bra
Lite mer reverb än vad jag gillar, dock, men jag köper det, dessutom låter det snyggt.
Känns som att sången inte riktigt beblandar sig med kompet så riktigt bra, kanske för hög.
Snygga körer måste jag säga. Vill ha upp dem också.
Bra sång, du har hittat rätt nivå mellan det låga registret och falsettsången.
Vet inte om det är medvetet - med det hela upplevs av mig som (och nu är jag där igen!!) 60-tal. Tänker lite på The Walker Brothers.

TAkkar Tokai!
 :lol: :D :lol: :lol: Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)
Skall nog se över detta vers/refrängproblem, ny idé med CRESCENDO! Det lixom alldeles rätt lite "drar andan" i övergångarna.

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)

Och du har förstås helkoll på The Walker Brothers :P


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lyckas bra.

Trummor: lite crashar som ramlar ner i mixen lite då och då som känns...utspridda, lite stelt komp är det kanske, även om det inte är direkt dålight. lite mer småfills kanske, samt mer variation i velocity på virveln.

Bra melodi...och sång, körer o all annat.

Mycket bra körer till och med. Nice akustisk gitarr.

Sånguttrycket påminnder lite om royu orbinson/chris isaak/morten harket.

öh. jo, så är det :)


Sen gillar jag inte alls slut som fadeas.....byt thats just me ,)

bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)

Och du har förstås helkoll på The Walker Brothers :P

Ingen aning wem det är!! :lol: :D :lol: :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
lyckas bra.

Trummor: lite crashar som ramlar ner i mixen lite då och då som känns...utspridda, lite stelt komp är det kanske, även om det inte är direkt dålight. lite mer småfills kanske, samt mer variation i velocity på virveln.

Bra melodi...och sång, körer o all annat.

Mycket bra körer till och med. Nice akustisk gitarr.

Sånguttrycket påminnder lite om royu orbinson/chris isaak/morten harket.

öh. jo, så är det :)


Sen gillar jag inte alls slut som fadeas.....byt thats just me ,)

bra!

O jag takkar!

Crashar, nerfall, stelhet, utspritt, det påminner väl om att man är en amatör ;) Men genom dett formum lär jag mig nåt alla dar.
 :wub: Rodnar när jag "påminner" om Roy, Chris o Morten.. :wub:

O det här med slutet och faden är ju en god point som jag heller inte reflekterat på tidigare, kanske för att det kräver en viss planering..(sade den late) :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan piska upp trummisen på allvar han spelar cymbaler över allt o inte på rätt ställe alltid.
gillar rösten o sång melodin ..tänker lite på belleuw från krimson ... skule varigt skit roligt med mera krimson komp till sången ... lite mera smalt vasst o verdo.tror att det skulle serva låten bättre
detta är inte fel men det andra man bli 13 rätt lixsom .


tony
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
fan piska upp trummisen på allvar han spelar cymbaler över allt o inte på rätt ställe alltid.
gillar rösten o sång melodin ..tänker lite på belleuw från krimson ... skule varigt skit roligt med mera krimson komp till sången ... lite mera smalt vasst o verdo.tror att det skulle serva låten bättre
detta är inte fel men det andra man bli 13 rätt lixsom .


tony

Jawohl Tony!

Ish möhte mit dem drummespilär einigen pratstund getagen :D
Det där med krimson komp, får int riktigt tag på det, kan du ge mig nåt låtexempel?
Det är ju allt helt omedvetet detta att likna nån annan.


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)

Och du har förstås helkoll på The Walker Brothers :P

Ingen aning wem det är!! :lol: :D :lol: :D


Känner du till Phil Spector? Namnet torde vara bekant med alla som håller på med ljudinspelning. Denne producent bästa inspelning, anser många, var med The Walking Brothers: The Sun Ain't Gonna Shine Anymore.
Snubbarna i The Walking Brothers var två stycken. Den ene sjöng en låg stämma med mycket dist, den andra en ljusare. Ok, så var lektionen slut.

Edit: Fast det var ju väl The Righteous Brothers som hade en bassångare med en fet distad voice, eller vad?

Fast nu när jag tänker efter var det kanske inte så lika i sången, vad jag tidigare skrev. Men din sång är inte dålig för det.
Ibland får man bara såna lustiga associationer
« Senast ändrad: 04.05.2007, 21:14:21 by Tokai »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)

Och du har förstås helkoll på The Walker Brothers :P

Ingen aning wem det är!! :lol: :D :lol: :D


Känner du till Phil Spector? Namnet torde vara bekant med alla som håller på med ljudinspelning. Denne producent bästa inspelning, anser många, var med The Walking Brothers: The Sun Ain't Gonna Shine Anymore.
Snubbarna i The Walking Brothers var två stycken. Den ene sjöng en låg stämma med mycket dist, den andra en ljusare. Ok, så var lektionen slut.

Edit: Fast det var ju väl The Righteous Brothers som hade en bassångare med en fet distad voice, eller vad?

Fast nu när jag tänker efter var det kanske inte så lika i sången, vad jag tidigare skrev. Men din sång är inte dålig för det.
Ibland får man bara såna lustiga associationer

Okei!
Visst känner jag producent Mr Spector. Men WB ska jag söka upp nånstans, kanske på biblioteket och lyssna på dem. Musik har jag hållit på med hela livet men dethär med inspelning mixning o mastring e väldigt nytt för mig, alla dar inlärs dock nåt nytt. Som sagt, skall studera namnen du gav, oxo nytt, fast gammalt. För mig var det bara Beatles som gällde :D
Tack för infot!

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan piska upp trummisen på allvar han spelar cymbaler över allt o inte på rätt ställe alltid.
gillar rösten o sång melodin ..tänker lite på belleuw från krimson ... skule varigt skit roligt med mera krimson komp till sången ... lite mera smalt vasst o verdo.tror att det skulle serva låten bättre
detta är inte fel men det andra man bli 13 rätt lixsom .


tony

Jawohl Tony!


skall kolla uppp lite tills morgondagen johan


Ish möhte mit dem drummespilär einigen pratstund getagen :D
Det där med krimson komp, får int riktigt tag på det, kan du ge mig nåt låtexempel?
Det är ju allt helt omedvetet detta att likna nån annan.


h.  Johan
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En liten men naggande god BUMP!

Ny version av denna låt, länken uppe i trådbörjan eller:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1872.msg26227#msg26227

Mera kommentarer, RIS o ROS :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ännu en lieten, väldigt försiktig     B     U     M     P   !
Skulle fortfarande ta emot kommentarer, har bättringar skett till det bättre eller det sämre?
Nya versionen är ju fixad med era kommentarer som botten!

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............