Forum > Färdiga produktioner

Asti - Sitter i ett minfält

<< < (2/6) > >>

equality:
Fint! Lite annorlunda komposition från dig. Snygga ackord. Bra lirat på lap-steelen också. Vill egentligen inte klaga på något men för det riktiga suget i takten måste nog trummorna lira annorlunda genom att vispen drar genomgående på virveln som Wernis väl är inne på också (är det fortfarande Groove Agent?). Nån synkop på steelguitaren också kanske. Minor nits som di säger. Behaglig lyssning. Fin text.

MaxB:

--- Citat från: asti skrivet 01.09.2009, 22:39:38 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 01.09.2009, 21:58:08 ---
--- Citat från: asti skrivet 01.09.2009, 20:19:39 ---En stilla, försynt och lite uppgiven protestlåt mot krigets vansinne.
www.peterestberg.com/_tmp/Asti-Sitter_i_ett_minfaelt.mp3

--- Slut citat ---
[mp3=200,20,0,left]http://www.peterestberg.com/_tmp/Asti-Sitter_i_ett_minfaelt.mp3[/mp3]
Skönt sound!

--- Slut citat ---
Hur lägger man egentligen upp den här "play-saken" under halvfärdiga demos?

--- Slut citat ---

Man markerar hela länken: http://www.peterestberg.com/_tmp/Asti-Sitter_i_ett_minfaelt.mp3
och klickar sen på andra ikonen från vänster (högtalare med blå bakgrund)
Jag brukar sen redigera/ändra texten från center till left...

--- Kodstycke: ---[mp3=200,20,0,center]http://www.peterestberg.com/_tmp/Asti-Sitter_i_ett_minfaelt.mp3[/mp3]
--- Kodavslut ---

egghuvud:
Hmmm hörde inga d# så det blir minus för det då.... :D
Håller med om trummorna som eq säger. Annars är det som vanligt lysande. imponerad av stämmningarna som du lyckas måla upp. Man får verkligen en bild av den som sitter där och ser döden i vitögat. Vackert vemodigt och naturligtvis blir man lite melankolisk, vilket enligt mig är ett tecken på att det är riktigt bra eftersom det verkligen lyckas förmedla något.

Är sångspåren städade? Tycker mig höra lite läppsmackande. Tycker också fortfarande att sångljudet har en vass kant i diskanten som hörs på essen.

I övrigt är arrangemanget klockrent.  :)

asti:
cykeln Kul att du gillar! Ja, det skulle nog sitta fint med en kvinnoröst för att få mer variation.

wernborg Trummorna är en av mina akilleshälar! :wacko: Ska se om jag kan tajta till det lite bättre!
                       Gitarren är jag inte riktigt nöjd med, därför vill jag inte att den ska framträda för mycket.
                       Får väl ta om den om inte annat.

equality  Får laborera lite med vispen och se vad det ger! Det är Groove Agent ja. Steel-guitaren kan säkert utvecklas en del, men ville
                     här i första hand ha ett enkelt, eftertänksamt spel. (ett annat sätt att säga att jag inte kan bättre!  :) )

egghuvud Ska kolla det där med "smackandet"! Är man glapp i käften är det ett problem!  :)
                       Får nog köra ett extravarv med de-essern!

Tack allihop för lyssning och bra kommentarer!
/Asti

ydderF:
Nydelig Asti!! Fantastisk låt!! Herlig atmosfære og tekst!

Basen er lite väl busy och lapsteel'n lite ute av pitch ibland.
Men det är bagateller.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion