Forum > Färdiga produktioner
Asti - Sitter i ett minfält
Avslappnad:
Tjosan! Vad bra den var! :) Tycker att du har lyckats kanonbra(?) med den nakenhet du framför låten. Sparsamt instrumenterat, tydligt men ändå med små perifera tonala äventyr! Gillade den verkligen! :)
mahan:
Tjou Asti!
Det var en jätteskön känsloladdad låt, tyvärr lyckades jag bara ladda en minut men den minuten var skön! Enda som överraskade var att jag hamnade ratta till volymknåben, du har dragit in alstret med rätt hög nivå. Och på tal om nivåer så kunde du dra ner sången, bara ett snäpp för att få balansen rätt mellan sån g o intrument. Snyggt arr och du hare haft mod att hålla det simpelt, BRA! Nu vet jag ju inte vad som händer efter första minuten men antar att kvaliteten hålles uppe o kanske t.om bättrar!
Snyggt jobbat, LIKEIT! :)
h. johan
asti:
--- Citat från: ydderF skrivet 02.09.2009, 15:46:08 ---Nydelig Asti!! Fantastisk låt!! Herlig atmosfære og tekst!
Basen er lite väl busy och lapsteel'n lite ute av pitch ibland.
Men det är bagateller.
--- Slut citat ---
Hoppas att nydelig betyder njutbar! :)
Roligt att texten uppskattas - den kom av sig själv! Annars brukar det ta längst tid i låtskapandet!
Basen kanske är på lite för mycket, det kan nog vara så. Jag är synnerligen nybörjare på steel-guitar, så det blir lite si och så med pitchen ibland!
Här kanske en dobro skulle gjort sig ännu bättre? :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 02.09.2009, 16:27:24 ---Tjosan! Vad bra den var! :) Tycker att du har lyckats kanonbra(?) med den nakenhet du framför låten. Sparsamt instrumenterat, tydligt men ändå med små perifera tonala äventyr! Gillade den verkligen! :)
--- Slut citat ---
Jättekul! Det gläder mig verkligen, så nu tar det ett tag igen innan jag hittar tillbaka till min normala dysterhet! :)
/Asti
asti:
--- Citat från: mahan skrivet 02.09.2009, 17:22:51 ---Tjou Asti!
Det var en jätteskön känsloladdad låt, tyvärr lyckades jag bara ladda en minut men den minuten var skön! Enda som överraskade var att jag hamnade ratta till volymknåben, du har dragit in alstret med rätt hög nivå. Och på tal om nivåer så kunde du dra ner sången, bara ett snäpp för att få balansen rätt mellan sån g o intrument. Snyggt arr och du hare haft mod att hålla det simpelt, BRA! Nu vet jag ju inte vad som händer efter första minuten men antar att kvaliteten hålles uppe o kanske t.om bättrar!
Snyggt jobbat, LIKEIT! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Vet inte om det är något problem med nedladdningen, du är den förste som nämner det! :unsure:
Kul att du hann få en skön minut i alla fall! :)
Det stämmer att nivån av någon anledning blev rätt hög. För min del brukar det bli så att ju mindre arr ju högre nivå. Men man brukar ju få dra ner mastervolymen ju mer kanaler man lägger på, så det är väl kanske inte så konstigt....? Vet inte om jag håller med om nivån på sången. Jag vill ha fram närheten och det tror jag hörs sämre om jag drar ner nivån på den.
Ang simpelt arr - Ja, den lär väl inte vara något för Wall of Sound-festivalen precis! ;)
Hoppas att du lyckas höra hela låten vid ett annat tillfälle!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida