Forum > Demolåtar

mahan - VAMP ON THE ROAD

<< < (4/8) > >>

Wernborg:
Goa riff.

Tycker liksom Flabb att guraljudet inte är helt hundra. Skulle önska mer "kropp" i soundet. Kanske emulera en 2x12 låda och minska disten samtidigt som mellanregistret får åka upp något? Värt ett test kanske?

mahan:

--- Citat från: bow35 skrivet 01.09.2009, 22:20:02 ---Jag diggar. Är inte så gammal men visst han jag med lite äkta hårdrock i mina riktigt ubga dar. Deathmetal släng er i väggen!  :D

--- Slut citat ---
Tjou bow35!
Men jag är gammal jag! :P :lol:
Tur att inte åldern har nåt direkt med musiken att göra, ju mångsidigare man låter sig vara dess mera får man ut av musikvärldens utbud. Så om det riktigt ställer till sig så kan jag nog slänga in lite mera metall i svängen, har goda kompisar ur metallavdelningen.

Kul att du gillar alstret och kategoriserar det med HÅRDROCK! Yeeessss! :D
Tack för lyssning o värmande kommentar!

h.  johan

mahan:

--- Citat från: flabb skrivet 01.09.2009, 22:54:14 ---Hallå Mahan, diggar inte riktigt guraljudet på denna, dist är ju mycket smaksak också,
eller kanske var gurorna lite för höga/framträdande. Sen var låten lite "rörig".
Men din sång låter glimrande, nä jag får nog lyssna igen när jag är piggare  :unsure:

--- Slut citat ---
Tjou Flabb! (härligt namn BDW) :D
Jojjomen, där är vi helt överens om det att gurasounden kan vara knepiga :unsure:
men som du säger, smaksak, nån gillar vitlök o nån gillar gröt.
Nivåerna har kritiserats tidigare och gurorna e aningen höga, skall fixas. Vad "rörigheten" bekommer så kommer knappast några ändringar att ske, förstår vad du menar men när jag gör en låt så föds den på typ fyra timmar och så är den "klar". Är jätteivrig att testa på nya greijer så ofta finns xdet inte energi att fixa på dom "gamla" alstren.
Häärligt att sången gillas, det är faktiskt nåt som jag inte förstått vilken gåva man kan sitta med, men det är ju åxå smak o tycke! ;)

Tack för lyzzning o comment! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.09.2009, 23:10:37 ---Goa riff.
Tycker liksom Flabb att guraljudet inte är helt hundra. Skulle önska mer "kropp" i soundet. Kanske emulera en 2x12 låda och minska disten samtidigt som mellanregistret får åka upp något? Värt ett test kanske?

--- Slut citat ---
Tjou Wernis!
Nästan tappade bort din kommentar med min skittröga mobilförbindelse (mobilförbannelse) :D
Jaaadu, dom sounden, om man bara kunde nå dom, nu tyckte jag själv att det lät peeeerfect.
Har skurit av nedre delen av gurorna, men kanske skäret gick lite för lågt, ska kolla över det!
Nu när jag "skarplyssnar" så blir gurorna faktsiskt i huvudrollen och det inverkar ju negativt på slutresultatet, ska ösa mer "power" på gurorna!
Jättetack för god feed! :)

h.  johan

mahan:
Tjou KR!
En liten, eine kleine, pikku, little, HÖSTBUMP! :D
Ny version  till edert förfogande i trådbörjan, hoppeligen drar det åt rätt håll nu!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion