Forum > Demolåtar
mahan - VAMP ON THE ROAD
mahan:
Tjou!
Fick min V-amp3:a och då var det till att dra ihop en heavyslask! Härligt att kunna lira gura igen och då vet man ju att det ska låta Heep eller Purple... :D kanske mera Heep denna gång.
LÅTNAMN: Vamp On The Road
KOMPOSITÖR: Mahan
ANDRA MEDVERKANDE: Nope
TEXT: Mahan
ARR o LIR: Mahan
MIX o MAST: Mahan
PLATS: Stugestudion
TIDPUNKT: Hösten 2009
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/VAMP%20ON%20THE%20ROAD-02_Master.mp3[/mp3]
Om nån orkar så är kommentarer mycket välkomna! :)
OCH NY VERSION 8 SEPTEMBER 2009:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/VAMP%20ON%20THE%20ROAD-final_Master.mp3[/mp3]
ALLT E FIXAT OCH OMLIRAT OCH OMMIXAT ENLIGT PUBLIKENS BEGÄRAN!
MERA KOMMENTERING ÖNSKAS! :)
h. johan
spacetrucker:
Jep... definitivt Heep B) ... med några få undantag. Lät i början som "Gypsy" från "Very 'Eavy ... Very 'Umble".
Jo, alltså, välkommen tillbaka... så att säga. Nu har jag bara lyssnat i mina små burkar på arbetsplatsen så jag kan inte säga särskillt mycket om mix och sound... annat än att det lä bra.
Heavy rules!
Space
Avslappnad:
Mysig låt! :) Börjar bra och sedan när stämsången kommer in då lyfter den som Discovery! :D Du är en sann stormästare på att lägga stämmor! :D
Kippis! ;)
Harmonica mike:
Tjenare Johan.
Purple och Heep..Ja du förflyttar mig till min ungdom - tänk vad tiden går :D
Gillade detta,möjligen skall sången upp lite.Gurorna är ganska dominanta,men det passar låten så upp med sången ett litet snäpp så är detta klart som korvspad.Riffet i låten är skitfräckt,och gurorna feta och tunga som sig bör i denna genre - kalas!
Trummor och övrigt lir/sång lysande.
Kul att du fått ordning på alla armarna :)
Mike
mahan:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 01.09.2009, 08:29:25 ---Nu har jag bara lyssnat i mina små burkar på arbetsplatsen så jag kan inte säga särskillt mycket om mix och sound... annat än att det lä bra.
Heavy rules!
Space
--- Slut citat ---
Oouneeeeij!
Detta är definitift ingen laptopsmusik, enligt tradition ska detta lyssnas med bas- och volymreglagen på +35dB och loudnessknappen ska vara ON! :lol: Eller hur?
Kul att låten annars smakade. :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida