Kontrollrummet

Importera ett delprojekt in i ett annat?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Dilemma. Jag har ett projekt, där jag spelat in en massa "på fältet". Projektet är nu flyttat till mixningsstudion där jag jobbat vidare. Nu har jag sedan spelat in en hel del spår "på fältet" igen. Jag har ställt volym, gjort klippaklistralimma och en massa annat på dessa ny inspelada spår. Ny skulle jag villa ha dessa spår, inklusive audio, importerade in i det andra projetet. Att exportera audio är inte ett alternativ, för jag måste kunna välja av tagningar som ligger på varann etc. De nysinpelade wav-filerna är säkerligen 40 till antal, så att manuellt placera in dem är inte heller ett alternativ.

Hur gå till väga? Kan man importera ett projekt till ett annat?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Avslappnad

  • Gäst
Jag skulle öppna bägge projekten, aktivera "frånprojektet", använda mig av ctrl-A ctrl-C byta till "målprojektet" och köra ctrl-V. Vet inte om det funkar med kan vara värt att testa.


Utloggad tsmalmbe

Om det skulle gå på detta sätte skulle det ju vara en lifesaver. Ja undrar bara hur audiofilerna länkas i dettta fall. Helst vill jag ju att de kopieras.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Avslappnad

  • Gäst
Testade precis i C5an, gick alldeles utmärkt att få med filerna MEN varken effekterna eller automationen följde med, så det känns inte alls 100%. Helt nöjd är jag mao inte...
Ska kolla om jag hinner förkovra mig under helgen.


Utloggad tsmalmbe

Kör SX3, hoppas det fungerar där också! Endast intresserad av hur filerna är klippta ihop - skit i effekter och automation mao :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Avslappnad

  • Gäst