Kontrollrummet

Henrik - Native drum

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Här har jag pulat ihop nå't på två kanaler. Rytmen är loopad. Fyra takter upprepas.

låtlängd: 1.08

[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/trolltrrrummakort.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 28.08.2009, 23:05:34 by bow35 »


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Märker nu att första halvan är bättre än andra halvan. Skall kapa sen men nu måste jag dra.

Edit: Har kapat nu.
« Senast ändrad: 28.08.2009, 23:06:24 by bow35 »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vet inte vad jag ska säga om låtiden men jag noterar att ljudbilden har lyft mycket från tidigare inspelningar du gjort. Här finns en närhet till sången som jag inte hört på dina tidigare inspelningar.

Bra framsteg. Jag tycker däremot att "trumljudet" stressar mer än nödvändigt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Max B: Tycker själv kanske inte att själva rösten är så speciellt mycket bättre än vanligt på den här inspelningen. Kanske hör jag inte själv när jag låter bra eller ej. Men det jag är rätt nöjd med här är att melodin är logisk och att den fullföljer på nå't sätt. Trumljudet är jag medveten om att det är mycket experimentiellt. Påminner lite om ett trumljud som hip-hopgruppen "djungel brothers"  använde på en av sina mer experimentiella plattor. Har lyssnat många ggr på denna inspelning och inser att trumljudet inte är så fantastiskt som jag tyckte det var när jag fick till det. Eller kanske är det så att en evighetsloop utan variationer är dj-vligt tråkig om inte ännu värre - stressig.
« Senast ändrad: 29.08.2009, 00:20:19 by bow35 »