Kontrollrummet

Artister vi inte kan med

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Håller med dig. Ytan är förnämlig men han har aldrig lyckats beröra mig med sin musik. Jag respekterar hans kunnande och vad vore Sommaren som aldrig säger nej (Dina bröst är som svalor som häckar) utan GF? Han lyfter den kopiöst. I övrigt låter han musik pretentiös i mina öron.
Eller bara tråkig helt enkelt.  :lol:

Tycker du att pretentiös alltid något negativt förresten?  :unsure:


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Puh, än så länge har man inte läst sitt eget namn här, men det beror nog på att man är amatör och okänd,
eller artighet kanske, kändisar är väl mer legitima villebråd så att säga.  :)

Se så, tillbaks till ordningen, jag kom på att jag inte kan med Hasse Andersson & Kvinnaböske, men det beror mest på att jag hade en granne en gång som terroriserade med hög volym mitt i vardagsnätterna, en otrevlig typ, grannen alltså.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har funderat i flera dar och kommer fanimej inte på nån artist jag inte kan med. Dom jag inte kan med kan jag inte namnet på och inte ens där kan jag påstå att jag irriterar mig särskilt mycket.

Jobbig RnB (finns ojobbig också)
Jobbig Jazz (finns ojobbig också)
Jobbig Hårdrock (finns ojobbig också)

etc....

Återkommer ifall jag kommer på något jag inte kan med.  :lol:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Håller med dig. Ytan är förnämlig men han har aldrig lyckats beröra mig med sin musik. Jag respekterar hans kunnande och vad vore Sommaren som aldrig säger nej (Dina bröst är som svalor som häckar) utan GF? Han lyfter den kopiöst. I övrigt låter han musik pretentiös i mina öron.
Eller bara tråkig helt enkelt.  :lol:

Tycker du att pretentiös alltid något negativt förresten?  :unsure:

Finns kanske nån brytpunkt där utförandet av låten blir viktigare än låten i sig? (Uj vad flummigt det låter.) Och då står utförandet "i vägen" för vad låten egentligen vill uttrycka. Kanske därför en del retar sig på Tommy Emanuel. Brytpunkten är säkert individuell för såväl lyssnare som musiker. Låtar som inte står för sig själva vare sig det gäller melodi eller text med mycket enkelt komp kan väl inte räddas av en massa skickliga musiker? Jag har ändå svårt att vara kategorisk när det gäller musik - jag kan bli helfascinerad av ett musikstycke framfört urskickliga muiker. Humlans flykt t ex har väl inte så jättekul melodi men stycket kan ändå ge mig rysningar. Hmm...  :unsure: :rolleyes:  
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Håller med dig. Ytan är förnämlig men han har aldrig lyckats beröra mig med sin musik. Jag respekterar hans kunnande och vad vore Sommaren som aldrig säger nej (Dina bröst är som svalor som häckar) utan GF? Han lyfter den kopiöst. I övrigt låter han musik pretentiös i mina öron.
Eller bara tråkig helt enkelt.  :lol:

Tycker du att pretentiös alltid något negativt förresten?  :unsure:

Finns kanske nån brytpunkt där utförandet av låten blir viktigare än låten i sig? (Uj vad flummigt det låter.) Och då står utförandet "i vägen" för vad låten egentligen vill uttrycka. Kanske därför en del retar sig på Tommy Emanuel. Brytpunkten är säkert individuell för såväl lyssnare som musiker. Låtar som inte står för sig själva vare sig det gäller melodi eller text med mycket enkelt komp kan väl inte räddas av en massa skickliga musiker? Jag har ändå svårt att vara kategorisk när det gäller musik - jag kan bli helfascinerad av ett musikstycke framfört urskickliga muiker. Humlans flykt t ex har väl inte så jättekul melodi men stycket kan ändå ge mig rysningar. Hmm...  :unsure: :rolleyes:  

Ja, det är ju en definition.

Pretentiös för mig betyder bara att man lagt ner sin "själ" i musiken, (nu börjar visst jag flumma också) och det tycker jag inte är något negativt alls. Många av dina låtar tycker jag är väldigt pretentiösa och jättebra. Du har jobbat med dom helt enkelt. Har man inga anspråk på det man gör så spelar det i mina ögon ingen roll över huvudtaget. Då kan jag lika gärna sluta spela.

Pretto for the world!!!  :lol:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :lol: Jag tänkte just skriva att mina låtar säkert ofta blir "överdrivet anspråksfulla"  som är en definition av ordet pretentiös jag hittade på nätet. Frågan är väl när det låter överdrivet. Glad att du inte tycker mina låtar är det. Inte heller uppfattar jag dina på det viset utan ett resultat av just själ och noggrannhet i en supersyntes. Den här länken bl a säger allt: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=85.90 För mig har ordet pretentiös en lätt negativ klang men det beror väl på vilket definition som används?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Barbro Hörberg

 :(
Näe,hon var ju bra :)


Ja.

Nähä!

Joho!

Hehe!
IKEN tackar för sej på ett tag nu,känner att jag inte alls hör hemma här just nu,dessutom mår jag skitpissigt....Bandet med Badlands känns viktigare....:Ärligt:Vet inte vad som felas mej  :huh:
Jag...hmmmmmm,Vad säger man,att lira med Janne och gänget är viktigare än att göra eget skit liksom......................S åg Rymdstationen i morse,så vacker..... :wub:
Hoppas att fler av er fick den glimten......
Den kommer i natt igen runt 0330 här i STHLM.













''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Har funderat i flera dar och kommer fanimej inte på nån artist jag inte kan med. Dom jag inte kan med kan jag inte namnet på och inte ens där kan jag påstå att jag irriterar mig särskilt mycket.

Jobbig RnB (finns ojobbig också)
Jobbig Jazz (finns ojobbig också)
Jobbig Hårdrock (finns ojobbig också)

etc....

Återkommer ifall jag kommer på något jag inte kan med.  :lol:
Åhh ... jag hade satsat en peng på någon/ra ur den svenska proggrörelsen - där ser man vilka fördomar man har!  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
[quote author=equality link=topic=18648.msg134993#msg134993 date=1251745914

Finns kanske nån brytpunkt där utförandet av låten blir viktigare än låten i sig? (Uj vad flummigt det låter.) Och då står utförandet "i vägen" för vad låten egentligen vill uttrycka. Kanske därför en del retar sig på Tommy Emanuel. Brytpunkten är säkert individuell för såväl lyssnare som musiker. Låtar som inte står för sig själva vare sig det gäller melodi eller text med mycket enkelt komp kan väl inte räddas av en massa skickliga musiker? Jag har ändå svårt att vara kategorisk när det gäller musik - jag kan bli helfascinerad av ett musikstycke framfört urskickliga muiker. Humlans flykt t ex har väl inte så jättekul melodi men stycket kan ändå ge mig rysningar. Hmm...  :unsure: :rolleyes:  
[/quote]
Ligger mycket i detta! Det som är musiken i musiken är kanske olika för oss. För en del är artisten större än musiken, för andra är det låten, musiekn, melodi , texten som är viktigast - artisten är bara ett medium, för återigen andra är musikerna det som sätts högst osv...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kanske en del OT nu men kom att tänka på Tom Waits och mästerverket Rain Dogs. Framförandet av låtarna får dem att framstå som om det är mycket "skit i hörnen" men man kan ana att det hela är noga arrat in i minsta detalj och att han själv sjunger som halvgalen trashank gör ju inte plattan sämre. Det kanske krävs en nästan "överdriven anspråksfullhet" för att få det låta som motsatsen till pretentiöst också?
Time och Downtown Train bryter så snyggt mot resten med sina vackra melodier och här är arr och sång mindre bisarra. Slutsatsen måste bli att framförandet (komp och sång) visst kan göra hela låten för jag tror inte att Rain Dogs skulle hålla som ren instrumentalplatta. De flesta låtar fångar mig inte första hand för sin melodi utan för just framförandet. Lysande och tragikomiska texter bidrar.     
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Hellback

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
  • Do it with conviction!
    • Visa profil
Om man skalar bort allt utanpåverk. Alla snygga arr, alla coola ljud och allt som vi som sitter och meckar i våra studior försöker hyfsa fram finns en kärna kvar. En del lyckas förmedla den känslan så att vi berörs på olika sätt.

Det intressanta i den här tråden är att det är rätt många rikktigt stora artister som får stryk. Dylan till exempel. Har personligen svårt för hans sång, men låtarna är fantastiska. All along the watchtower med Hendix är ett stycke musikhistoria. Sätt hans musik mot - Kelly Clarkson, för att hugga någon ur mainstreamhögen, kommer man om 40 år nynna på hennes alster? Knappast.

Men det är som det ska vara. Clarkson vare sig berör eller upprör hon finns till ungefär som Hushållsost och har ungefär samma funktion, konsistens och hållbarhet. Dylan? Weell, efter mer än 40 år är han fortfarande med i gamet och är väl mer som en Roquefort, stinkande men fenomenal tillsammans med ett glas Portvin. 

Wow metaformekka!  :D
----------
Hellback - SpaceCommie


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Om man skalar bort allt utanpåverk. Alla snygga arr, alla coola ljud och allt som vi som sitter och meckar i våra studior försöker hyfsa fram finns en kärna kvar. En del lyckas förmedla den känslan så att vi berörs på olika sätt.

Det intressanta i den här tråden är att det är rätt många rikktigt stora artister som får stryk. Dylan till exempel. Har personligen svårt för hans sång, men låtarna är fantastiska. All along the watchtower med Hendix är ett stycke musikhistoria. Sätt hans musik mot - Kelly Clarkson, för att hugga någon ur mainstreamhögen, kommer man om 40 år nynna på hennes alster? Knappast.

Men det är som det ska vara. Clarkson vare sig berör eller upprör hon finns till ungefär som Hushållsost och har ungefär samma funktion, konsistens och hållbarhet. Dylan? Weell, efter mer än 40 år är han fortfarande med i gamet och är väl mer som en Roquefort, stinkande men fenomenal tillsammans med ett glas Portvin. 

Wow metaformekka!  :D
Snyggt formulerat!!!
Är ingen vän av Dylan,även om min vän Badlands har fått upp mina ögon ordentligt för mannen och hans musik... :)
Vad gäller Jimi,han nådde nog aldrig sin peak,därför snackar alla om han som skrev ''Layla'',Clapton heter han visst? Tråkig snubbe , mer intresserad av kostymer än musik......inte alls den gitarist alla vill ha honom till.....det bästa han gjorde var med ett band som hette Cream...... :) Och de var förbannat bra. :) Clapton på  egen hand är jävligt tråkig.... :ph34r:
Och mina vänner ,mina åsikter om  den gode Eric står jag för,överskattad är exakt vad han är........ :rolleyes:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
överskattad. ok, men klarar du av att lyssna på honom? som denna tråd handlar om?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Är ingen vän av Dylan,även om min vän Badlands har fått upp mina ögon ordentligt för mannen och hans musik... :)
Vad gäller Jimi,han nådde nog aldrig sin peak,därför snackar alla om han som skrev ''Layla'',Clapton heter han visst? Tråkig snubbe , mer intresserad av kostymer än musik......inte alls den gitarist alla vill ha honom till.....det bästa han gjorde var med ett band som hette Cream...... :) Och de var förbannat bra. :) Clapton på  egen hand är jävligt tråkig.... :ph34r:
Och mina vänner ,mina åsikter om  den gode Eric står jag för,överskattad är exakt vad han är........ :rolleyes:

Dylan + Clapton då? Kan det bli "värre"?



Vilken bluesgitarrist skulle göra Dylan's Don't think twice grymmare än Clapton?  :ph34r:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Dylan + Clapton då? Kan det bli "värre"?

Ja, t.ex. Mats Wilander + Janne Bark.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul tråd som jag följt med intresse.

Håller med lite om Clapton avseende sången,tycker INTE att han sjunger blues med feeling.

Annars kan jag med det mesta nu förtiden.Jazz,den avancerade ormen,ursäkta formen skall det vara - stod väl inte så högt i kurs innan KR:s bildande.Wernborg har öppnat mina öron för den typen av jazz som han lirar mellan varven,det svänger och går att förstå.
Mina stora akilleshäl är dock:

Dansbands musik,alltså jag får utslag över hela kroppen.Förlåt Perra/Markus,jag gillar dina låtar.
Men för det mesta så är det usla smörsångare som med ett glättigt flin försöker sälja in sitt budskap till hågade spekulanter.På mina breddgrader så kör P4:a dansbands musik så till den milda grad att jag funderat på att slänga ut radion genom fönstret.Nog om det.

Lite OT då men som ändå knyter ihop säcken på någe vis:

Fick ett gig i Kalix/folketshus med bandet(The blues mates)runt 2003 tror jag det var.Lokalen låg i källaren och var rätt stor cirkus 5-600 pers.På över våningen spelade ett dansband,ett STORT band med erkänd sångerska.Vi fick 5000:- för giget plus resan.Dansbandet fick väl 10-20 ggr så mycket plus flera lådor med bärs i logen!
I våran var det tomt :ph34r:,dock snodde vi bärs av dom i pauserna så det jämnade ut sig :D
Vars var folket då tror ni? Givet i källaren där vi lirade,absolut knökfullt,så det blev en liten revansch på dansbands maffian.Jag glömmer inte minen på dansbands lirarna när dom kom ned för att lyssna på oss i en paus,det var rätt glest på övervåningen.
Den typen av erfarenheter tunnar ju inte direkt ut min aversion till dylik musik..


Hoppas jag inte sårat nån nu.. :)

Mike


asti

  • Gäst
Är ingen vän av Dylan,även om min vän Badlands har fått upp mina ögon ordentligt för mannen och hans musik... :)
Vad gäller Jimi,han nådde nog aldrig sin peak,därför snackar alla om han som skrev ''Layla'',Clapton heter han visst? Tråkig snubbe , mer intresserad av kostymer än musik......inte alls den gitarist alla vill ha honom till.....det bästa han gjorde var med ett band som hette Cream...... :) Och de var förbannat bra. :) Clapton på  egen hand är jävligt tråkig.... :ph34r:
Och mina vänner ,mina åsikter om  den gode Eric står jag för,överskattad är exakt vad han är........ :rolleyes:

Dylan + Clapton då? Kan det bli "värre"?



Vilken bluesgitarrist skulle göra Dylan's Don't think twice grymmare än Clapton?  :ph34r:


Har ett gammalt VHS-band med en inspelning av "Don´t think twice" med Eric Clapton och den är lysande i mitt tycke!
Tror det var från en hyllningskonsert till Dylan, för också med på bandet var en ännu grymmare version av "Just like a woman" med Richie Havens! Helt suverän tolkning!


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Är ingen vän av Dylan,även om min vän Badlands har fått upp mina ögon ordentligt för mannen och hans musik... :)
Vad gäller Jimi,han nådde nog aldrig sin peak,därför snackar alla om han som skrev ''Layla'',Clapton heter han visst? Tråkig snubbe , mer intresserad av kostymer än musik......inte alls den gitarist alla vill ha honom till.....det bästa han gjorde var med ett band som hette Cream...... :) Och de var förbannat bra. :) Clapton på  egen hand är jävligt tråkig.... :ph34r:
Och mina vänner ,mina åsikter om  den gode Eric står jag för,överskattad är exakt vad han är........ :rolleyes:

Dylan + Clapton då? Kan det bli "värre"?



Vilken bluesgitarrist skulle göra Dylan's Don't think twice grymmare än Clapton?  :ph34r:


Har ett gammalt VHS-band med en inspelning av "Don´t think twice" med Eric Clapton och den är lysande i mitt tycke!
Tror det var från en hyllningskonsert till Dylan, för också med på bandet var en ännu grymmare version av "Just like a woman" med Richie Havens! Helt suverän tolkning!

Säger så här,äger inte ett album med Clapton,inte heller något där han medverkar...smaken är,som baklen delad... ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Citera
Dylan + Clapton då? Kan det bli "värre"?

Ja, t.ex. Mats Wilander + Janne Bark.

 :lol: Du skall alltid va värst.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Är ingen vän av Dylan,även om min vän Badlands har fått upp mina ögon ordentligt för mannen och hans musik... :)
Vad gäller Jimi,han nådde nog aldrig sin peak,därför snackar alla om han som skrev ''Layla'',Clapton heter han visst? Tråkig snubbe , mer intresserad av kostymer än musik......inte alls den gitarist alla vill ha honom till.....det bästa han gjorde var med ett band som hette Cream...... :) Och de var förbannat bra. :) Clapton på  egen hand är jävligt tråkig.... :ph34r:
Och mina vänner ,mina åsikter om  den gode Eric står jag för,överskattad är exakt vad han är........ :rolleyes:

Dylan + Clapton då? Kan det bli "värre"?



Vilken bluesgitarrist skulle göra Dylan's Don't think twice grymmare än Clapton?  :ph34r:


Har ett gammalt VHS-band med en inspelning av "Don´t think twice" med Eric Clapton och den är lysande i mitt tycke!
Tror det var från en hyllningskonsert till Dylan, för också med på bandet var en ännu grymmare version av "Just like a woman" med Richie Havens! Helt suverän tolkning!

Jo men det är ju Clapton-versionen från den hyllningsgalan youtube-länken går till!  :D
« Senast ändrad: 02.09.2009, 17:12:12 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Vilken bluesgitarrist skulle göra Dylan's Don't think twice grymmare än Clapton?
Bluestommy - finns i varje stad.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
  :lol: :D Du glömde efternamnet "Emmanuel".
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Clapton är snarare underskattad..  Har aldrig begripit varför han ägnar sig åt töntiga popsånger
istället för det han är så väldigt bra på..  Bluesgitarr, nämligen.  Men visst har han tjusiga kostymer  :)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har aldrig riktigt förståt Claptons storhet fast han varit ett stort namn hela mitt liv som musiker. Men sen är det ju denna skiva: The Blues Breakers.
Gibson Les Paul, skönt distad. Helfeta solon och riff. 1966. End of story...
Nu har jag läst hans biografi och det förklarar ett och annat, bla droger osv.


Utloggad Hellback

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
  • Do it with conviction!
    • Visa profil
Clapton är snarare underskattad..  Har aldrig begripit varför han ägnar sig åt töntiga popsånger
istället för det han är så väldigt bra på..  Bluesgitarr, nämligen.  Men visst har han tjusiga kostymer  :)

Helt rätt! Shut uo and play yer guitar, liksom.
----------
Hellback - SpaceCommie


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Som en första delsummering kommer här en lista på samtliga artister som någon eller flera inte kan med. Läs och begrunda.
Är det någon som inte har någon favorit på listan?
Har dessa artister något gemensamt?
Vilka känslor väcks när någon inte kan med (kanske tom tycker direkt illa om) en artist man själv gillar högt? Tar man det personligt?
Kan man förändra sin uppfattning från att tycka att en artist är helt kass till att faktiskt gilla denne? Kan någon få en att ändra uppfattning genom argument ?

Pseudopsykologen


Artister vi inte kan med (vol 1) Tänkte göra en samlingsskiva  :D
Tommy Körberg
Elvis Costello
Mariah Carey
Ulf Lundell
Håkan Hellström
Bruce Springsteen
Bob Dylan
Alf Robertsson
Status Quo
Robert Wells
Thomas G-son
Basshunter
Lady GaGa
Beyoncé
Ne-Yo
Flo-Rida
Rihanna
Vikingarna
Takida
Iron Maiden
Bruce Springsteen
Bob dylan
Kiss
Kent
Bob Dylan
R.E.M
Ulf Lundell
Bruce Springsteen
Cranberries
Carola
Per Gessle
KENT
Rainbow 1980-84
Per Gessle
Céline Dion
Martin "E-type" Eriksson
Tommy Emanuel
Robert Wells
Beatles
ABBA
Pernilla Wahlgren
Elvis Presley
Bruce Springsteen
Lou Reed
Orup
Martin "E-type" Eriksson
Nickelback
Alla artister som använder överdriven autotune
Plura
Jazz, svensk gosspel, klassisk musik, körmusik, musikermusik och i princip alla ikoner som musiker normalt sett gillar tråkar ut mig totalt
KISS
Yellowjackets
Fusion
Gösta Linderholm
Gösta Linderholm
Svante Thuresson
Jan Malmsjö
Hellström
Lundell
Winnerbäck
Dylan
Guns And Roses
Wimmerbäck
Hellström
KENT
Gnus and Horses
Britney Spears
Deep Purple mk7(Joe Lynn Turner)
Jooleene Turner
Samatha Fox
Zed Leppelin
Stolling Rones
Tages
Hellström
Wimmerbäck
Chreedence utan Tom Fogerty
Ritchie Blackmore's Rainbow utan Tony Carey/Jimmiy Bain
Cozy Powell
lillskiten Dio
Dead By April
Göran Friestorp
Barbro Hörberg
Klasse Möllberg
Babyloon zoo
Terence Trent Darby
Roling Stones
Shaking Stevens
Jamie Blunt
Diana Krall
Rene och Renato
ABBA
ABBA
Lustans lakejer
Gessle solo
Carola
Jason Mraz
Toto
Smashing Pumpkins
Thomas Ledin
Göran Friestorp
Kommer fanimej inte på nån artist jag inte kan med
Clapton på egen hand
Dansbands musik
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
And the looser is:
Hellström & The Boss - båda nämnda 4 ggr
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
ser ut som vilken random Absolut music 123 som helst.
inte mycket att bli upprörd över.

;-)


DåligtGehör

  • Gäst
Det tycker jag åsså! Asså dessa då särskilt dumma är

Mariah Carey
Status Quo
Robert Wells
Thomas G-son
Carola
Per Gessle
Céline Dion
Martin "E-type" Eriksson
Tommy Emanuel
Robert Wells
Orup
Martin "E-type" Eriksson - Igen!
svensk gosspel
Fusion - om det inte är fusion
Samatha Fox
Jamie Blunt
Diana Krall
Gessle solo

Det mesta är egentligen dåligt!!!


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Bob Dylan är nämnd ett antal gånger..  Min favorit   :o
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
kalla mig omodern men fan alla nya så kallade heavy metal band typ slipknot o annan skit tacka vet jag  maiden dio m.fl.


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
glömde ju fan det värsta genom alla tider jonny logan som lyckas sabba allt han rör vid