Kontrollrummet

Artister vi inte kan med

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Dead By April. Spekulativ, uträknad, kvantiserad, autotunad, radiovänlig, smörig, inställsam musik för emo-kids. Och då menar jag inte att det är något fel på emo i allmänhet, utan att DBA är en noga uträknad produkt för att tilltala "emo-kidsen" som koncept, inte för att tilltala ditt hjärta. Jag är fullkomligt säker på att de skrattar hela vägen till banken...småtjejer står där och grinar och förstår inte att de nyss blivit knullade i röven av maskineriet.
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Barbro Hörberg
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Klasse Möllberg
(Han kanske inte ska räknas som artist men han uppträder ju ibland med Trazan och Barnarne)
Det är något med den mannen som jag inte står ut med - tror det har med mycket yta och ingen botten att göra - så självupptagen att han tror han har något han inte har. Fattar inte hur den genomtrevlige och sympatiske Lasse Åberg står ut med honom!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nääee jag har blivit för gammal och tråkig för att hata.  Suck :(
Inte ens de artister som jag verkligen spytt galla över tidigare känns meningsfulla att dissa. Jag har helt enkelt ingen sådan känsla. Om jag försöker mig på en analys så tror jag mer att det är vissa musikliska uttryck som stör mig. Jag gillar inte Scatsång. Jag får rysningar när någon försöker låta som en saxofon typ "scobbadilljadobbaidiba"
Jag gillar inte musik som är falsk eller musiker som gör musik som är falsk. D v s om de inte har något som helst egen känsla i det de gör utan bara utför musiken. Det är kanske därför en hel del av dansbandssvängen känns så falsk för mig.
Jag gillar inte Dansk tradjazz mest för att det också känns falskt typ Pappa Bues viking band som spelar falskt dåligt och mest lever på något slags nostalgisk trip om att musiken är svängig.
Jag gillar inte musik som är "medvetet" Svängig.

Jag har svårt för artister som kallar sig artister.

Jag har svårt för artister som är mer yta än djup. Som tex Babyloon zoo om någon minns dem, eller Terence Trent Darby. Snygga kläder en snyggt producerad låt men sedan blev det tomt och kvar stod ett gapande klädesplagg och stirrade tomt ut över musikkritikerna. Aha det fanns inget däri? Det var bara ett skal, som visserligen var snyggt, men ...

Vidare gillar jag inte musik som inte utvecklas. Därför har jag t e x svårt för Roling Stones. De låter likadant som de gjorde för trettio år sedan. Konstigt att inte de blir bättre instrumentalister? Någon gång borde ju allt spelande leda till att de faktiskt blir tajta eller hittar nya uttryck i sin genre.  :wacko:

Jag är inte särskillt förtjust i nostalgi. Femtiotalsrock blir inte roligare än vad det var och det finns ingen anledning att spela det om man inte tillför åtmindstone något nytt element, så jag gillar inte t e x Shaking Stevens. Jag är inte heller förtjust i folk som klär ut sig till Elvis.
Jag är av samma anledning inte så förtjust i pianister som sjunger standard jazz. typ Jamie Blunt eller Diana Krall. De har redan blivit gjort och mycket bättre.

Jag gillar inte musik som medvetet försöker få mig att uppleva en känsla (om det inte är väldigt skickligt gjort  ;)) Ett exempel på oskicklighet är väl "Save your love" med Rene och Renato

Tja där har ni det. Ledsen att jag inte var med och spelade denna gången. Kanske är jag bara höstigt gråtmild och saknar förmåga att hata på riktigt allvar. Men kommer jag på något så kommer jag tillbaka.

Eggs


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Monica Zetterlund,Anna-Lena Löfgren,Östen Warnerbring,vilka röster.....

Östen fattade jag nog inte förrän han inte syntes mer i TV hur bra han kunde vara.


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Om jag försöker mig på en analys så tror jag mer att det är vissa musikliska uttryck som stör mig. Jag gillar inte Scatsång. Jag får rysningar när någon försöker låta som en saxofon typ "scobbadilljadobbaidiba"

Jag gillar inte musik som är falsk eller musiker som gör musik som är falsk. D v s om de inte har något som helst egen känsla i det de gör utan bara utför musiken. ...
Jag gillar inte musik som är "medvetet" Svängig.

Jag har svårt för artister som kallar sig artister.

Vidare gillar jag inte musik som inte utvecklas...

Jag är inte särskillt förtjust i nostalgi. Femtiotalsrock blir inte roligare än vad det var och det finns ingen anledning att spela det om man inte tillför åtmindstone något nytt element,...
Jag är av samma anledning inte så förtjust i pianister som sjunger standard jazz. typ Jamie Blunt eller Diana Krall. De har redan blivit gjort och mycket bättre.

Jag gillar inte musik som medvetet försöker få mig att uppleva en känsla (om det inte är väldigt skickligt gjort  Wink) Ett exempel på oskicklighet är väl "Save your love" med Rene och Renato

Vad kan man göra annat än skriva under!


asti

  • Gäst
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Respekterar din åsikt, men håller absolut inte med! Göran Fristorp är en väldigt duktig gitarrist och sångare, vars skivor jag faktiskt köpte och lyssnade mycket på när det begav sig.
Han har turnerat en hel del i kyrkor, t.ex med Putte Wickman, Anna-Lotta Larsson m.fl. Bäst tycker jag han var när han kom ut med en skiva med eget material någon gång på 70-talet, tror jag.
Har ju också spelat in en del med Leif Strands kör och kammarorkester (20 man som spelar på kam  :unsure: ). Han har också tolkat bl.a. Fröding och Bellman.
Tycker han har en fantastisk röst som bär och en utsökt ton i sina klassiska gitarrer, bl.a. en Bohlin).


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Citera
Om jag försöker mig på en analys så tror jag mer att det är vissa musikliska uttryck som stör mig. Jag gillar inte Scatsång. Jag får rysningar när någon försöker låta som en saxofon typ "scobbadilljadobbaidiba"

Jag gillar inte musik som är falsk eller musiker som gör musik som är falsk. D v s om de inte har något som helst egen känsla i det de gör utan bara utför musiken. ...
Jag gillar inte musik som är "medvetet" Svängig.

Jag har svårt för artister som kallar sig artister.

Vidare gillar jag inte musik som inte utvecklas...

Jag är inte särskillt förtjust i nostalgi. Femtiotalsrock blir inte roligare än vad det var och det finns ingen anledning att spela det om man inte tillför åtmindstone något nytt element,...
Jag är av samma anledning inte så förtjust i pianister som sjunger standard jazz. typ Jamie Blunt eller Diana Krall. De har redan blivit gjort och mycket bättre.

Jag gillar inte musik som medvetet försöker få mig att uppleva en känsla (om det inte är väldigt skickligt gjort  Wink) Ett exempel på oskicklighet är väl "Save your love" med Rene och Renato

Vad kan man göra annat än skriva under!

Rene och Renato!!!! :lol:
Vart tog de vägen?  ''He's a littel a bit of you,and he's a little a bit of me''........ :wub:
Min lillasyster älskade dem och Demis Rossos (som nog inte var en kass sångare direkt)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Nu ska jag bli väldig upopulär här...

ABBA!! Jag tål dom inte :angry:

En känd norsk musikanmäldare sa en gång at ABBA får ta skylda for AIDS spridningen på 80 tallet  :lol:

Men för at inte få halva Sverige efter mig nu, så måste jag säga at ett av världens besta band kommer från Sverige:
Bob Hund!!!! Awesome!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag håller med om ABBA ydderf! Grymt överskattade....

Visst! det är schysst pop så, men inte i närheten av micheal jackson och madonna.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Kul tråd  :D

Lustans lakejer förstod jag aldrig storheten med. Gessle solo är jättetråkig. Carola ger mej fel sorts rysningar.

/ Mikke


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag håller med om ABBA ydderf! Grymt överskattade....

Visst! det är schysst pop så, men inte i närheten av micheal jackson och madonna.
Öh,näe,ABBA var bra,men vi kan inte alla sjunga samma lovsång,eller hur..... ;)
Då blir vi ju som ett kyrkligt samfund,sånt har jag alltid hatat,Micheal gjorde en del skit han ochså,men hans ''Backatalog'' innehåller en del jävligt bra grejjur.......Detsamma gäller Madonna.....

Detta är en jäkligt kul tråd,vet inte var Badlands är,eller,vilket skitsnack,pojkfan jobbar ju.......   ;)
Han har nog ochså en del han inte gillar,och några av dem  är sådana jag gillar...... :D
Vi har har kul nästan jämnt när vi repar........ :wub:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Rene och Renato!!!! :lol:
Vart tog de vägen?  ''He's a littel a bit of you,and he's a little a bit of me''........ :wub:
Min lillasyster älskade dem och Demis Rossos (som nog inte var en kass sångare direkt)

Demis Rossos ja han var känd under namnet den Kuslige greken vilket om man vände på det blev den gräslige.... nej förlåt mig  :ph34r:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Om jag försöker mig på en analys så tror jag mer att det är vissa musikliska uttryck som stör mig. Jag gillar inte Scatsång. Jag får rysningar när någon försöker låta som en saxofon typ "scobbadilljadobbaidiba"

Jag gillar inte musik som är falsk eller musiker som gör musik som är falsk. D v s om de inte har något som helst egen känsla i det de gör utan bara utför musiken. ...
Jag gillar inte musik som är "medvetet" Svängig.

Jag har svårt för artister som kallar sig artister.

Vidare gillar jag inte musik som inte utvecklas...

Jag är inte särskillt förtjust i nostalgi. Femtiotalsrock blir inte roligare än vad det var och det finns ingen anledning att spela det om man inte tillför åtmindstone något nytt element,...
Jag är av samma anledning inte så förtjust i pianister som sjunger standard jazz. typ Jamie Blunt eller Diana Krall. De har redan blivit gjort och mycket bättre.

Jag gillar inte musik som medvetet försöker få mig att uppleva en känsla (om det inte är väldigt skickligt gjort  Wink) Ett exempel på oskicklighet är väl "Save your love" med Rene och Renato

Vad kan man göra annat än skriva under!

Så är det egget!! Word!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Nu ska jag bli väldig upopulär här...

ABBA!! Jag tål dom inte :angry:

En känd norsk musikanmäldare sa en gång at ABBA får ta skylda for AIDS spridningen på 80 tallet  :lol:

Men för at inte få halva Sverige efter mig nu, så måste jag säga at ett av världens besta band kommer från Sverige:
Bob Hund!!!! Awesome!!

Bob Hund är nått extra ja!:D Live är underbart.

Jason Mraz - I´m yours är en låt som får mig att må kasst, sen om han har gjort nått mer vet ja inte, men det är lika bra att dra allt över en kant.
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil

Rene och Renato!!!! :lol:
Vart tog de vägen?  ''He's a littel a bit of you,and he's a little a bit of me''........ :wub:
Min lillasyster älskade dem och Demis Rossos (som nog inte var en kass sångare direkt)

Demis Rossos ja han var känd under namnet den Kuslige greken vilket om man vände på det blev den gräslige.... nej förlåt mig  :ph34r:
:lol: ................ ;)
Jag vet pipp* Långsamt.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nääee jag har blivit för gammal och tråkig för att hata.  Suck :(
Inte ens de artister som jag verkligen spytt galla över tidigare känns meningsfulla att dissa. Jag har helt enkelt ingen sådan känsla. Om jag försöker mig på en analys så tror jag mer att det är vissa musikliska uttryck som stör mig. Jag gillar inte Scatsång. Jag får rysningar när någon försöker låta som en saxofon typ "scobbadilljadobbaidiba"
Jag gillar inte musik som är falsk eller musiker som gör musik som är falsk. D v s om de inte har något som helst egen känsla i det de gör utan bara utför musiken. Det är kanske därför en hel del av dansbandssvängen känns så falsk för mig.
Jag gillar inte Dansk tradjazz mest för att det också känns falskt typ Pappa Bues viking band som spelar falskt dåligt och mest lever på något slags nostalgisk trip om att musiken är svängig.
Jag gillar inte musik som är "medvetet" Svängig.

Jag har svårt för artister som kallar sig artister.

Jag har svårt för artister som är mer yta än djup. Som tex Babyloon zoo om någon minns dem, eller Terence Trent Darby. Snygga kläder en snyggt producerad låt men sedan blev det tomt och kvar stod ett gapande klädesplagg och stirrade tomt ut över musikkritikerna. Aha det fanns inget däri? Det var bara ett skal, som visserligen var snyggt, men ...

Vidare gillar jag inte musik som inte utvecklas. Därför har jag t e x svårt för Roling Stones. De låter likadant som de gjorde för trettio år sedan. Konstigt att inte de blir bättre instrumentalister? Någon gång borde ju allt spelande leda till att de faktiskt blir tajta eller hittar nya uttryck i sin genre.  :wacko:

Jag är inte särskillt förtjust i nostalgi. Femtiotalsrock blir inte roligare än vad det var och det finns ingen anledning att spela det om man inte tillför åtmindstone något nytt element, så jag gillar inte t e x Shaking Stevens. Jag är inte heller förtjust i folk som klär ut sig till Elvis.
Jag är av samma anledning inte så förtjust i pianister som sjunger standard jazz. typ Jamie Blunt eller Diana Krall. De har redan blivit gjort och mycket bättre.

Jag gillar inte musik som medvetet försöker få mig att uppleva en känsla (om det inte är väldigt skickligt gjort  ;)) Ett exempel på oskicklighet är väl "Save your love" med Rene och Renato

Tja där har ni det. Ledsen att jag inte var med och spelade denna gången. Kanske är jag bara höstigt gråtmild och saknar förmåga att hata på riktigt allvar. Men kommer jag på något så kommer jag tillbaka.

Eggs

Tack för ett superbra inlägg helt enligt "regelboken". Trådskaparen är inte alls ute efter någon "hata, hata AIK"-stämning. Det är fullkomligt ointressant. Det intressanta är att personer som är tämligen - väldigt musikaliska och intresserade av musik kan ha så olika preferenser och ha svårt för någon som en annan har som favorit! Vad beror det på? Kan vi stå ut med det? Kan vi övertyga någon om att den har "fel"?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Smaken är delad.... Det bör man kunna stå ut med, denna tråd hade urartat helt på studio förmodligen... Här håller vi en bra nivå..

KR är bäst...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Respekterar din åsikt, men håller absolut inte med! Göran Fristorp är en väldigt duktig gitarrist och sångare, vars skivor jag faktiskt köpte och lyssnade mycket på när det begav sig.
Han har turnerat en hel del i kyrkor, t.ex med Putte Wickman, Anna-Lotta Larsson m.fl. Bäst tycker jag han var när han kom ut med en skiva med eget material någon gång på 70-talet, tror jag.
Har ju också spelat in en del med Leif Strands kör och kammarorkester (20 man som spelar på kam  :unsure: ). Han har också tolkat bl.a. Fröding och Bellman.
Tycker han har en fantastisk röst som bär och en utsökt ton i sina klassiska gitarrer, bl.a. en Bohlin).
Det intressanta är att båda skriver att han är en duktig gitarrist och sångare - men ändå så tycker vi olika om resultatet!
Det är ju mer förståeligt att, som du gilla honom eftersom han är bra - men hur förklara att jag, som också hör att han är bra, inte står ut med honom?  :wacko: :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Respekterar din åsikt, men håller absolut inte med! Göran Fristorp är en väldigt duktig gitarrist och sångare, vars skivor jag faktiskt köpte och lyssnade mycket på när det begav sig.
Han har turnerat en hel del i kyrkor, t.ex med Putte Wickman, Anna-Lotta Larsson m.fl. Bäst tycker jag han var när han kom ut med en skiva med eget material någon gång på 70-talet, tror jag.
Har ju också spelat in en del med Leif Strands kör och kammarorkester (20 man som spelar på kam  :unsure: ). Han har också tolkat bl.a. Fröding och Bellman.
Tycker han har en fantastisk röst som bär och en utsökt ton i sina klassiska gitarrer, bl.a. en Bohlin).
Det intressanta är att båda skriver att han är en duktig gitarrist och sångare - men ändå så tycker vi olika om resultatet!
Det är ju mer förståeligt att, som du gilla honom eftersom han är bra - men hur förklara att jag, som också hör att han är bra, inte står ut med honom?  :wacko: :D

Nämen visst, så är det ju! Det finns många artister som är duktiga musiker, men som man tycker är ointressanta eller kanske t.o.m. har svårt för att lyssna på.
Toto t.ex, är ju kända för att vara duktiga musiker, men jag tycker dom är totalt ointressanta. Det finns många duktiga gitarrister inom hårdrocken, men ekvibrilistiska utsvävningar
och tjutande solon har jag tröttnat på sedan några årtionden tillbaka.
Det intressanta vore att hitta själva essensen i vad det är som gör att man tycker någon artist är bra! Varför dom, utöver att vara skickliga sångare/instrumentalister, lyckas förmedla
musiken på ett sätt som tilltalar just dig! Antar att det på något sätt sitter i ärligheten och självutlämnandet och att våga uttrycka sig på sitt eget speciella sätt.
Mycket svammel från en dystergök................. :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

Nämen visst, så är det ju! Det finns många artister som är duktiga musiker, men som man tycker är ointressanta eller kanske t.o.m. har svårt för att lyssna på.
Toto t.ex, är ju kända för att vara duktiga musiker, men jag tycker dom är totalt ointressanta. Det finns många duktiga gitarrister inom hårdrocken, men ekvibrilistiska utsvävningar
och tjutande solon har jag tröttnat på sedan några årtionden tillbaka.
Det intressanta vore att hitta själva essensen i vad det är som gör att man tycker någon artist är bra! Varför dom, utöver att vara skickliga sångare/instrumentalister, lyckas förmedla
musiken på ett sätt som tilltalar just dig!
Antar att det på något sätt sitter i ärligheten och självutlämnandet och att våga uttrycka sig på sitt eget speciella sätt.
Mycket svammel från en dystergök................. :)
Om ovanstående är svammel  (särskilt det feta) så säger jag bara - svammel on! och samma samma om Toto!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Respekterar din åsikt, men håller absolut inte med! Göran Fristorp är en väldigt duktig gitarrist och sångare, vars skivor jag faktiskt köpte och lyssnade mycket på när det begav sig.
Han har turnerat en hel del i kyrkor, t.ex med Putte Wickman, Anna-Lotta Larsson m.fl. Bäst tycker jag han var när han kom ut med en skiva med eget material någon gång på 70-talet, tror jag.
Har ju också spelat in en del med Leif Strands kör och kammarorkester (20 man som spelar på kam  :unsure: ). Han har också tolkat bl.a. Fröding och Bellman.
Tycker han har en fantastisk röst som bär och en utsökt ton i sina klassiska gitarrer, bl.a. en Bohlin).
Det intressanta är att båda skriver att han är en duktig gitarrist och sångare - men ändå så tycker vi olika om resultatet!
Det är ju mer förståeligt att, som du gilla honom eftersom han är bra - men hur förklara att jag, som också hör att han är bra, inte står ut med honom?  :wacko: :D

Nämen visst, så är det ju! Det finns många artister som är duktiga musiker, men som man tycker är ointressanta eller kanske t.o.m. har svårt för att lyssna på.
Toto t.ex, är ju kända för att vara duktiga musiker, men jag tycker dom är totalt ointressanta. Det finns många duktiga gitarrister inom hårdrocken, men ekvibrilistiska utsvävningar
och tjutande solon har jag tröttnat på sedan några årtionden tillbaka.
Det intressanta vore att hitta själva essensen i vad det är som gör att man tycker någon artist är bra! Varför dom, utöver att vara skickliga sångare/instrumentalister, lyckas förmedla
musiken på ett sätt som tilltalar just dig! Antar att det på något sätt sitter i ärligheten och självutlämnandet och att våga uttrycka sig på sitt eget speciella sätt.
Mycket svammel från en dystergök................. :)



....och ibland kan man gilla hela paketet men så kommer det in ett element som förstör och allt blir olyssningsbart. I mitt fall är det t.ex Smashing Pumpkins vars musik jag kan tycka är/var väldigt intressant och kul att lyssna på men så kommer sångaren in och allt förstörs på  ett ögonblick och hela skiten blir just skit.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Thomas Ledin. Urrrrrrrkkkk! :angry: Varför har ingen nämnt honom än? Så jävla otroligt kassa låtar och för att inte tala om hans sjukt banala skräptexter. Jag kommer att festa loss den dagen han lägger av eller hinner mula innan dess. Blir förbannad bara jag hör talas om honom. Att de allra flesta människor inte har någon genuin musiksmak utan bara lyssnar på dynga som de matas bevisar han helt klart. Hur kan man annars förklara att man tycker han är bra?
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Samtliga av dagens mainstream-pop/R'n'B-artister, typ Lady GaGa (henne kan jag verkligen kräkas på), Beyoncé, Ne-Yo, Flo-Rida, Rihanna, o.s.v. Alla äckliga hardstyle/trance-"artister" är också några som jag verkligen inte tål. DJ MEGASUPEREXTRAPOWER2000, överallt.

Detta p.g.a att jag själv är 15 år och hör sånt här skit precis _hela_ tiden. Kan verkligen inte någonstans förstå hur dessa fyra genres, som är fyllda med så äckligt mycket skit, är de som går absolut varmast i nästan varenda unges mobil. Jag är uppriktigt orolig över vart ungdomskulturen och dess musik är påväg idag.

Vad hände med kvalitativa artister/band? Testament, Exodus, Kreator? In Flames, Dark Tranquillity, fucking Beatles?

Ja du jag förstår ditt dilemma. Men det var inte bättre när jag var i din ålder på 80-talet. Var man än nästan kom på ungdomsgårdar, samlingar, fester, var det sliskig 80-tals top20 låtar som spelades. Och när man blev 18 och började gå på krog och annat var fan i mig inte bättre heller. Vad fick man höra? Bland annat den här

Urrrkkkkkkkk och fy fan!
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Dansband..   Vikingarna  urk urk

Ja jag tvingades växa upp med dem. :wacko: Det sorgliga är att jag fortfarande kan en hel del av dessa låtar. De sitter fast i det undermedvetna och kommer man inte slippa förrän man kolar.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ulf Lundell - Har ett sångsätt att "gå ner" i slutet på samma fras, som är jobbigt, för att inte tala om när han försöker spela munspel!

Jag på en fest för en sisådär 12 år sedan. Värden envisades med att enbart spela  Lundell hela kvällen och natten igenom. :wacko: Ska snabbt understrykas att det var första och sista gången jag var på fest hos honom.

Citera
Återkommer med fler när dysterheten kopplat grepp och avundsjukan sätter in som värst!  ;)

Gissar att du inte blev avundsjuk på det. :lol:

Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Thomas Ledin. Urrrrrrrkkkk! :angry: Varför har ingen nämnt honom än? Så jävla otroligt kassa låtar och för att inte tala om hans sjukt banala skräptexter. Jag kommer att festa loss den dagen han lägger av eller hinner mula innan dess. Blir förbannad bara jag hör talas om honom. Att de allra flesta människor inte har någon genuin musiksmak utan bara lyssnar på dynga som de matas bevisar han helt klart. Hur kan man annars förklara att man tycker han är bra?
Du går långt över linjen när du skriver att du ska festa när han dör. Det är en människa du pratar om! Om du inte kan göra dig av med såna känslor kan du hålla de för dig själv tack!
Fundera lite över vad det är hos dej som drar igång så starka negativa känslor
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Fråga vilken artist dom spyr åt på Studioforumet:D
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kom på
Göran Friestorp
Han är duktig på gitarr och har en varm och innerlig stämma och de låtar han framför har jag inget att säga om (i och för sig har jag inte hört särskilt många) - MEN - det är något över honom/hans framförande som jag inte kan med. Jag kan inte sätta fingret på det ... kanske lite högtravande ,religiöst? ...mer yta än substans ..???

Håller med dig. Ytan är förnämlig men han har aldrig lyckats beröra mig med sin musik. Jag respekterar hans kunnande och vad vore Sommaren som aldrig säger nej (Dina bröst är som svalor som häckar) utan GF? Han lyfter den kopiöst. I övrigt låter han musik pretentiös i mina öron.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Thomas Ledin. Urrrrrrrkkkk! :angry: Varför har ingen nämnt honom än? Så jävla otroligt kassa låtar och för att inte tala om hans sjukt banala skräptexter.

Vaddå?? Enligt reklamen på Spotify så har han ju nyligen släppt ett av sina starkaste album någonsin.  ;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends