Nääee jag har blivit för gammal och tråkig för att hata. Suck
Inte ens de artister som jag verkligen spytt galla över tidigare känns meningsfulla att dissa. Jag har helt enkelt ingen sådan känsla. Om jag försöker mig på en analys så tror jag mer att det är vissa musikliska uttryck som stör mig. Jag gillar inte Scatsång. Jag får rysningar när någon försöker låta som en saxofon typ "scobbadilljadobbaidiba"
Jag gillar inte musik som är falsk eller musiker som gör musik som är falsk. D v s om de inte har något som helst egen känsla i det de gör utan bara utför musiken. Det är kanske därför en hel del av dansbandssvängen känns så falsk för mig.
Jag gillar inte Dansk tradjazz mest för att det också känns falskt typ Pappa Bues viking band som spelar falskt dåligt och mest lever på något slags nostalgisk trip om att musiken är svängig.
Jag gillar inte musik som är "medvetet" Svängig.
Jag har svårt för artister som kallar sig artister.
Jag har svårt för artister som är mer yta än djup. Som tex Babyloon zoo om någon minns dem, eller Terence Trent Darby. Snygga kläder en snyggt producerad låt men sedan blev det tomt och kvar stod ett gapande klädesplagg och stirrade tomt ut över musikkritikerna. Aha det fanns inget däri? Det var bara ett skal, som visserligen var snyggt, men ...
Vidare gillar jag inte musik som inte utvecklas. Därför har jag t e x svårt för Roling Stones. De låter likadant som de gjorde för trettio år sedan. Konstigt att inte de blir bättre instrumentalister? Någon gång borde ju allt spelande leda till att de faktiskt blir tajta eller hittar nya uttryck i sin genre.

Jag är inte särskillt förtjust i nostalgi. Femtiotalsrock blir inte roligare än vad det var och det finns ingen anledning att spela det om man inte tillför åtmindstone något nytt element, så jag gillar inte t e x Shaking Stevens. Jag är inte heller förtjust i folk som klär ut sig till Elvis.
Jag är av samma anledning inte så förtjust i pianister som sjunger standard jazz. typ Jamie Blunt eller Diana Krall. De har redan blivit gjort och mycket bättre.
Jag gillar inte musik som medvetet försöker få mig att uppleva en känsla (om det inte är väldigt skickligt gjort

) Ett exempel på oskicklighet är väl "Save your love" med Rene och Renato
Tja där har ni det. Ledsen att jag inte var med och spelade denna gången. Kanske är jag bara höstigt gråtmild och saknar förmåga att
hata på riktigt allvar. Men kommer jag på något så kommer jag tillbaka.
Eggs