Kontrollrummet

Artister vi inte kan med

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vilka artister kan du inte med?
Ange artistnamn samt av vilken anledning du inte kan med denne.

Som självpåtagen moderator vill jag vänligt uppmana er som har något att säga i denna sak att
1. Motivera varför ni inte kan med artisten - lite mer än att "den är skit" osv - alltså vad är det som gör att ni inte kan med artisten
2. Inte göra invändningar eller gå i klinch mot någon som inte kan med er favorit - (jag har själv redan utsatts för detta  :D) Stå ut med att någon tycker helt annorlunda än du gör.

Jag inleder med

Tommy Körberg
Står inte ut med hans nasala röst (jag vet att han sjunger bra men det hjälper inte). Sen är det väl hans pompösa sätt.

Elvis Costello
Tyvärr, måste jag säga, för jag förstår att han är bra men jag står inte ut med hans röst. Om någon annan sjöng hans låtar kanske det skulle vara annorlunda. Hna har säker gjort många bra låtar men jag står tyvärr inte ut med att lyssn på dem.
« Senast ändrad: 27.08.2009, 21:57:44 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Mariah Carey och andras wailande.. klarar inte av det  :ph34r:
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


asti

  • Gäst
Ulf Lundell - Har ett sångsätt att "gå ner" i slutet på samma fras, som är jobbigt, för att inte tala om när han försöker spela munspel!
Håkan Hellström - Orkar inte med hans sång. Men "Känn ingen sorg för mig Göteborg" - hette den så? - var iofs bra!  :)

Återkommer med fler när dysterheten kopplat grepp och avundsjukan sätter in som värst!  ;)


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
haha, det här blir en rolig tråd!!! Ni har redan prickat några av mina "hatobjekt", förutom Elvis Costello som är helgrym och Tommy sjunger ju bra tycker jag. Men jag ska fundera vidare och se om det finns fler.

*funderar*

Ok... lägger väl till denne då:

Bruce Springsteen - För att hans låtar är urtråkiga och jag orkar inte med hans entoniga röst.
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
...och jag klarar inte av Bob Dylans gnälliga röst..får lätt ångest av hans nasala pipa..gives me the creeps..sen må han ha gjort en massa bra låtar..men herre guuud..varför måste karln envisas med att sjunga dem själv? :wacko:

Det finns några jag tycker han grejar..för sisådär 40 år sen...Hey mr Tambourine man..är en av dem..men nuförtiden..näe!!!

Texter är karln dock bra på..haha..nu får man väl på moppo :lol:

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Texter är karln dock bra på..haha..nu får man väl på moppo :lol:

/Marr

haha, inte från mig iaf, jag håller med dig precis! För ett ögonblick såg jag Lundell/Springsteen och Dylan som en och samma person för mitt inre öga.... :) Dylan är dock bättre på texter än hans tvillingar....
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Hellback

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
  • Do it with conviction!
    • Visa profil
Följande har vare sig funktion eller existensberättigande.

Alf Robertsson - Det blir inte sämre. Hans låtar är bedrövligt fantasilösa och texterna är göteborgspekoraler på infantil nivå .
Status Quo - boogien dog med Charlie Norman och fyller ingen funktion.
Robert Wells - som ovan. Att göra boogie-woogie med symfoniorkester hjälper inte - tvärt om.

Och till sist.

Thomas G-son - en personlig förolämpning mot alla låtskrivare i hela världen. "Vindar som vänder!" :angry:
« Senast ändrad: 28.08.2009, 02:03:04 by Hellback »
----------
Hellback - SpaceCommie


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
Basshunter,, heter han så ???  för Boten Anna,,världens sämsta låt genom alla tider jag hatar den hatar, hatar, HATAR :lol: :lol: :lol:
hur fan kunde den toppa en massa listor, vad är det med folk,, va ????


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Samtliga av dagens mainstream-pop/R'n'B-artister, typ Lady GaGa (henne kan jag verkligen kräkas på), Beyoncé, Ne-Yo, Flo-Rida, Rihanna, o.s.v. Alla äckliga hardstyle/trance-"artister" är också några som jag verkligen inte tål. DJ MEGASUPEREXTRAPOWER2000, överallt.

Detta p.g.a att jag själv är 15 år och hör sånt här skit precis _hela_ tiden. Kan verkligen inte någonstans förstå hur dessa fyra genres, som är fyllda med så äckligt mycket skit, är de som går absolut varmast i nästan varenda unges mobil. Jag är uppriktigt orolig över vart ungdomskulturen och dess musik är påväg idag.

Vad hände med kvalitativa artister/band? Testament, Exodus, Kreator? In Flames, Dark Tranquillity, fucking Beatles?


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Dansband..   Vikingarna  urk urk
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Samtliga av dagens mainstream-pop/R'n'B-artister, typ Lady GaGa (henne kan jag verkligen kräkas på), Beyoncé, Ne-Yo, Flo-Rida, Rihanna, o.s.v. Alla äckliga hardstyle/trance-"artister" är också några som jag verkligen inte tål. DJ MEGASUPEREXTRAPOWER2000, överallt.

Detta p.g.a att jag själv är 15 år och hör sånt här skit precis _hela_ tiden. Kan verkligen inte någonstans förstå hur dessa fyra genres, som är fyllda med så äckligt mycket skit, är de som går absolut varmast i nästan varenda unges mobil. Jag är uppriktigt orolig över vart ungdomskulturen och dess musik är påväg idag.

Vad hände med kvalitativa artister/band? Testament, Exodus, Kreator? In Flames, Dark Tranquillity, fucking Beatles?

Men Blader då! Gaga som är så söt och snäll, skriver en kärlekslåt till henne nu;)
Vad hände med In flames? Dom spelar i Scandinavium den 12 dec och jag ska dit!:D

Takida, Iron Maiden och Bruce Springsteen spelas inte ofta hemma hos mig!
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bob dylans stämband vinner förstapris i värdelöshet. (Sen gör han iofs bra låtar, men kan inte framföra dem. Ja jisses, live hittar han på nya sångmelodier)

Sen wail som begrepp. Skitjobbigt om det överdrivs. Då lyssnar jag hellre på Dylan nästan.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
En neggo-tråd .... gnällspikar!   :P

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


lnetzel

  • Gäst
....Jag är uppriktigt orolig över vart ungdomskulturen och dess musik är påväg idag.

Vad hände med kvalitativa artister/band? Testament, Exodus, Kreator? In Flames, Dark Tranquillity, fucking Beatles?
Jag är egentligen inte på disshumör idag och jag orkar inte vara tokdiplomat heller men...  Exakt så sade de äldre generationerna om de band du just radade upp, speciellt Beatles... jag fick knappt kolla på barnjournalen på början av 80-talet när det var repotage om Kiss, jag tror att farmor trodde jag skulle bli ett monster, kommer fortfarande ihåg att hon sade "Usch!" högt när han tönten med tungan var framme vid kameran och meckade... men det kanske jag skall tacka farmor för idag eftersom Kiss bara saknade ordet Bajs för att förklara hur bra det var egentligen. Dessutom tycker jag deras attityd över huvudtaget är upprörande och inte ett dugg annorlunda än 50-cent.

Det kreativa banden finns bland annat här på KR så spola "Radio NRJ" eller "The Voice" och klicka dig in på Demokategorierna på studs, jag vill fortfarande veta vilka trådar du har dina två mörka låtar i...:)

MEN... nu blev jag på disshumör... jag nominerar Kiss.. kass musik, både musikaliskt och tekniskt... kasst ljud/produktion... kasst smink, kassa frisyrer, kassa poser... glad att min första piratkopia var deras Lick it upp på ett C-60 band så jag kan i alla fall ha huvudet högt och säga att jag inte sponsrat deras skit. Jag kopierade heller aldrig vidare vilket gör att jag heller inte har spridit deras dynga... och jag blev dessutom synthare så jag har nog faktiskt aktivt undvikigt att vara social med Kisströja-folk också vilket jag har viss kred i också:)

hmm... kan nog kanske ha kvar det kassetbandet någonstans.... kan bli en bra youtube video när jag slår sönder det...


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Som självpåtagen moderator vill jag vänligt uppmana er som har något att säga i denna sak att
1. Motivera varför ni inte kan med artisten - lite mer än att "den är skit" osv - alltså vad är det som gör att ni inte kan med artisten
2. Inte göra invändningar eller gå i klinch mot någon som inte kan med er favorit - (jag har själv redan utsatts för detta  :D) Stå ut med att någon tycker helt annorlunda än du gör.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tsmalmbe

Kent tar 1-3 plats. Den gruvliga solisten som ylande flyttar sig från ton till ton. Det låter som en våldtagen slidegitarr. Dessutom så accentuerar gitarrspelet i låtarna alltid sångaren. Och alla låtar baserar sig på samma koncept.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
...en våldtagen slidegitarr! Den var kul - måste ställa mig bakom detta och hålla med föregående talare  :lol:
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Glömde motivera mina band:P Iron maiden för att jag tycker det är så jäkla töntigt med galoperande riff som låter likadant i alla låtar + den där hypen om drakar och STEEL *Knyter näven och ser stark ut*:)
Takida för att jag tycker att Ronan Keating ska hålla sig till smörsång istället för rockmusik, och för att dom inte klarar av att spela deras hit live "Curly Sue".


_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


asti

  • Gäst
...en våldtagen slidegitarr! Den var kul - måste ställa mig bakom detta och hålla med föregående talare  :lol:

rape-guitar?
Se´n finns det ju också tjuvaktiga gitarrer - steal-guitar!  B)
« Senast ändrad: 27.08.2009, 22:35:30 by asti »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Steal-guitar används säkert av ROB & raz ---- eh nä den var dålig  :blink:
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
....Jag är uppriktigt orolig över vart ungdomskulturen och dess musik är påväg idag.

Vad hände med kvalitativa artister/band? Testament, Exodus, Kreator? In Flames, Dark Tranquillity, fucking Beatles?
Jag är egentligen inte på disshumör idag och jag orkar inte vara tokdiplomat heller men...  Exakt så sade de äldre generationerna om de band du just radade upp, speciellt Beatles... jag fick knappt kolla på barnjournalen på början av 80-talet när det var repotage om Kiss, jag tror att farmor trodde jag skulle bli ett monster, kommer fortfarande ihåg att hon sade "Usch!" högt när han tönten med tungan var framme vid kameran och meckade... men det kanske jag skall tacka farmor för idag eftersom Kiss bara saknade ordet Bajs för att förklara hur bra det var egentligen. Dessutom tycker jag deras attityd över huvudtaget är upprörande och inte ett dugg annorlunda än 50-cent.

Det kreativa banden finns bland annat här på KR så spola "Radio NRJ" eller "The Voice" och klicka dig in på Demokategorierna på studs, jag vill fortfarande veta vilka trådar du har dina två mörka låtar i...:)

MEN... nu blev jag på disshumör... jag nominerar Kiss.. kass musik, både musikaliskt och tekniskt... kasst ljud/produktion... kasst smink, kassa frisyrer, kassa poser... glad att min första piratkopia var deras Lick it upp på ett C-60 band så jag kan i alla fall ha huvudet högt och säga att jag inte sponsrat deras skit. Jag kopierade heller aldrig vidare vilket gör att jag heller inte har spridit deras dynga... och jag blev dessutom synthare så jag har nog faktiskt aktivt undvikigt att vara social med Kisströja-folk också vilket jag har viss kred i också:)

hmm... kan nog kanske ha kvar det kassetbandet någonstans.... kan bli en bra youtube video när jag slår sönder det...
Men... sen blev det ju också så att en hel generation lyssnade på Kiss, och att de färgade nästa generations musiker. Det är detta jag är rädd för, skulle Lady GaGa färga hela nästkommande (typ min) generation, så skulle jag verkligen hata det.

För min del handlar det inte om attityden, utan musicerandet. Det låter ju så ofantligt jävla dåligt, och det är ju inte direkt något jag vill att en hel generation också ska göra.

Du, radio och Tv är det ytterst sällan för min del, så det undviker jag redan. Skall klicka in till demosektionen och kolla runt lite! :)
Mina två mörka låtar... De jag tänkte på är Ramayana - Find Yourself (Caged In Fear) (finns i halvfärdiga) och Southmountain - The End Of It All (finns i färdiga). Sen kan det väl diskuteras hur mörka de är, men nog är det något annat än Ne-Yo iallafall.


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Samtliga av dagens mainstream-pop/R'n'B-artister, typ Lady GaGa (henne kan jag verkligen kräkas på), Beyoncé, Ne-Yo, Flo-Rida, Rihanna, o.s.v. Alla äckliga hardstyle/trance-"artister" är också några som jag verkligen inte tål. DJ MEGASUPEREXTRAPOWER2000, överallt.

Detta p.g.a att jag själv är 15 år och hör sånt här skit precis _hela_ tiden. Kan verkligen inte någonstans förstå hur dessa fyra genres, som är fyllda med så äckligt mycket skit, är de som går absolut varmast i nästan varenda unges mobil. Jag är uppriktigt orolig över vart ungdomskulturen och dess musik är påväg idag.

Vad hände med kvalitativa artister/band? Testament, Exodus, Kreator? In Flames, Dark Tranquillity, fucking Beatles?

Men Blader då! Gaga som är så söt och snäll, skriver en kärlekslåt till henne nu;)
Vad hände med In flames? Dom spelar i Scandinavium den 12 dec och jag ska dit!:D

Takida, Iron Maiden och Bruce Springsteen spelas inte ofta hemma hos mig!
haha, nejdu. ;)

Jag vet, jag skall själv se dem den 11:e, på Hovet, tillsammans med en söt liten flicka! :D


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Kent tar 1-3 plats. Den gruvliga solisten som ylande flyttar sig från ton till ton. Det låter som en våldtagen slidegitarr. Dessutom så accentuerar gitarrspelet i låtarna alltid sångaren. Och alla låtar baserar sig på samma koncept.


Nu, nu, NU är du helt ute och cyklar i min mening.

Kent är ett av de mest underbara icke-Metal banden som finns ju. <3


lnetzel

  • Gäst
Men... sen blev det ju också så att en hel generation lyssnade på Kiss, och att de färgade nästa generations musiker. Det är detta jag är rädd för, skulle Lady GaGa färga hela nästkommande (typ min) generation, så skulle jag verkligen hata det.

exakt... Det blev något fel i huvudet på Lady GaGa när hon var liten och lyssnade på Kiss... jag nominerar Kiss igen!:)


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Håll utkik i låtkritiken nu i dagarna! Jag ska gifta mig med Lady GaGa (L)
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vilka artister kan du inte med?
Ange artistnamn samt av vilken anledning du inte kan med denne.

Som självpåtagen moderator vill jag vänligt uppmana er som har något att säga i denna sak att
1. Motivera varför ni inte kan med artisten - lite mer än att "den är skit" osv - alltså vad är det som gör att ni inte kan med artisten
2. Inte göra invändningar eller gå i klinch mot någon som inte kan med er favorit - (jag har själv redan utsatts för detta  :D) Stå ut med att någon tycker helt annorlunda än du gör.

Jag inleder med

Tommy Körberg
Står inte ut med hans nasala röst (jag vet att han sjunger bra men det hjälper inte). Sen är det väl hans pompösa sätt.

Elvis Costello
Tyvärr, måste jag säga, för jag förstår att han är bra men jag står inte ut med hans röst. Om någon annan sjöng hans låtar kanske det skulle vara annorlunda. Hna har säker gjort många bra låtar men jag står tyvärr inte ut med att lyssn på dem.


Ha ha ha!!

Så det blev en sån här tråd istället.....vågat men kul  :)

Ja jag kan väl börja med Bob Dylan då, eftersom jag redan nämnt det i annan tråd. I mina ögon en grymt överskattad låtskrivare, måhända en bra textförfattare men där tar det slut , och dom få låtar (nä jag har inte hört alla...pallar inte lyssna igenom +/- 156000 låtar av BD) som faktiskt e okej låter bättre när nån annan framför dom.

R.E.M: Allvarligt, hur tråkig kan musik bli egentligen.....Eeeeeveryboooo oody hhhuuuuuuyyyyyrrrtttssss. Jag det gör ont varenda gång jag hör den låten....plågsamt ont. Jag utnämner härmed den till världens sämsta låt. T.o.m Boten Anna e bättre (Sorry Tompa  ;))

Andra e ju redan nämnda såsom Ulf Lundell och Bruce Springsteen....the boss....ha.....snacka om hybris.

Cranberries: Jag står inte ut med hennes röst....aaarrrghhhh!!!

Ja det var nårra. Skönt att få  det ur systemet.  :lol: :lol: :lol:

No hard feelings..... fanns det inga dåliga artister....hur vet man då när dom bra e bra????? Så därför vill jag passa på att tacka ovanstående artister för att dom finns.

*klick*


Utloggad Fertan

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Carola

Per Gessle

Behöver det verkligen broderas ut?


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
KENT!,finns det ett värre skitband?
Samma sång,samma trummor,samma trötta jävla baslir på alla låtar? :ph34r:
Hur faan kan man köpa skivor och gilla detta band?????? :blink:
Det enda som väl,möjligtvis, är sämre,är Rainbow 1980-84,Joe Lynn Turner tiden,hos mej heter han Joolene Turner,vilket jävla skit....Vad tänkte Ritchie på????? :wacko:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Fasen hörrni, det vore ju kul att få se riktig statistik, eller grafer på detta!! För det verkar ju finnas rätt många samstämmiga röster i kören :)
Hur grejar man det?
/F
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
En hat poll`? :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Fasen hörrni, det vore ju kul att få se riktig statistik, eller grafer på detta!! För det verkar ju finnas rätt många samstämmiga röster i kören :)
Hur grejar man det?
/F
Antar att det går att göra en poll på de Artister som nominerats - om man är lagd åt det hållet.  :D
Är själv mer intresserad av en kvalitativ "undersökning" än en kvantitativ. Men man vet aldrig ...
« Senast ändrad: 28.08.2009, 09:02:23 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
haha, vilken rolig tråd det blev, alla får spy galla och ingen får säga emot!!  :D
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Fasen hörrni, det vore ju kul att få se riktig statistik, eller grafer på detta!! För det verkar ju finnas rätt många samstämmiga röster i kören :)
Hur grejar man det?
/F
Antar att det går att göra en poll på de Artister som nominerats - om man är lagd åt det hållet.

Haha "lagd åt det hållet", men visst borde det sporra andra till att rösta och visst vore det väl kul att följa staplarna?! Så let's nominera "De värsta artisterna" då. Fast då förlorar vi ju visserligen motiveringsmomentet... bara en idé... jag hade iaf tyckt det vore skoj att läsa av och följa statistiken snarare än att lusläsa varenda inlägg...
Nån för? Emot? Och vem kan göra?

EDIT: OBS! Detta ska man göra på sin fritid, det har inget egenligt musikaliskt värde. Men vi kanske kan få känna en gnutta gemenskap genom en sån typ av omröstning och få en anledning att racka ner på andra utan vidare motivering, vilket helt klart behövs ibland!
« Senast ändrad: 28.08.2009, 00:04:27 by RMX »
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Per Gessle och Céline Dion. Måste man motivera?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Benzen

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Martin "E-type" Eriksson är en kille som inspirerar...
One mans nightmare is another mans dream...