Kontrollrummet

mahan - FELL IN LOVE

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Om ännu nån orkar med Mahans prodd så slänger jag in en till!
Här baserar sig alstret på harmoni och stämmor, har dock försökt få till stånd lite tyngd med Variaxen men den e nog väldigt begränsad när det gäller "heavy"!
Men som botten till nåt stort tycker jag att låten har potential... nån annan av samma åsikt? ;)

LÅTNAMN:  FELL IN LOVE
MEDVERKANDE: Mahan
GENRE:  Slow Ballad
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Spacetrucker
PLATS: Hyrkkölä stugan

Hoppas att länken funkar, dom mobila förbindelserna suger här i skogen :mellow:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/FELL%20IN%20LOVE.mp3[/mp3]

h.  johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du överanstränger väl inte armen nu Johan :D Här är det både bra trumspel och gitarrspel som låter kanonbra. Jag är inte riktigt lika förtjust i leaden som låter lite konstlad på de lägre tonerna körerna är bra som vanligt. Sedan var det ett brake i början av låten som jag inte tyckte passade riktigt men det kanske ger sig med fler lyssningar - skön låt bra harmisar i övrigt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Du överanstränger väl inte armen nu Johan :D Här är det både bra trumspel och gitarrspel som låter kanonbra. Jag är inte riktigt lika förtjust i leaden som låter lite konstlad på de lägre tonerna körerna är bra som vanligt. Sedan var det ett brake i början av låten som jag inte tyckte passade riktigt men det kanske ger sig med fler lyssningar - skön låt bra harmisar i övrigt.
Tackar min trogna lyssnare! :)
Leaden är ju ofta konstlad i mina proddar, lixåm melodin kommer efter att låten är "född"!
Men i denna låt tycker jag själv att leaden satt bra... där ser man ;)
Men allt ligger på halvfärdigt så all sågning tas i beaktande!
Väntar en stund på andra möjliga kommentarer... om nån orkar med Mahan "som inte kommenterar" ... :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du överanstränger väl inte armen nu Johan :D Här är det både bra trumspel och gitarrspel som låter kanonbra. Jag är inte riktigt lika förtjust i leaden som låter lite konstlad på de lägre tonerna körerna är bra som vanligt. Sedan var det ett brake i början av låten som jag inte tyckte passade riktigt men det kanske ger sig med fler lyssningar - skön låt bra harmisar i övrigt.
Tackar min trogna lyssnare! :)
Leaden är ju ofta konstlad i mina proddar, lixåm melodin kommer efter att låten är "född"!
Men i denna låt tycker jag själv att leaden satt bra... där ser man ;)
Men allt ligger på halvfärdigt så all sågning tas i beaktande!
Väntar en stund på andra möjliga kommentarer... om nån orkar med Mahan "som inte kommenterar" ... :)

h.  johan

Nja alltså missförstå mig rätt - din Fingelska har jag vant mig vid den låter t.o.m. lite charmigt men normalt tycker jag inte att du låter konstlad på de låga tonerna i andra låtar men på denna låter det som om du vill för mycket - skulle vilja säga slappna av o sjung bara.
Hur länge ska du vara i stugan? Är det inte dax för civilisationen snart :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Åålraitt, lite countryvibbar här B)  Eller Bruce Springsteen eller nåt.
Ett litet solo saknade jag kanske. Introt gillade jag mycket :D. Sången lät kanske lite...hmm "konstlad på de lägre tonerna" för att citera Eko.
Denhär texten är veklighetsbaserad, om än inte dagsaktuell längre (skrev den för kanske 15 år sen), så denna väcker gamla minnen.... suck... Så Ulla, om du läser detta (vilket du knappast gör, men i alla fall) detta handlar om DIG  :wub:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nja alltså missförstå mig rätt - din Fingelska har jag vant mig vid den låter t.o.m. lite charmigt men normalt tycker jag inte att du låter konstlad på de låga tonerna i andra låtar men på denna låter det som om du vill för mycket - skulle vilja säga slappna av o sjung bara.
Hur länge ska du vara i stugan? Är det inte dax för civilisationen snart :)
Tjou!
Kanske lite väl ivrig att uttrycka mig, och noga om att träffa tonen... för det var lixåm tanken när jag satte mig bakom mikrofonen och då kan det tänkas att den "naturliga" Mahan blir i bakgrunden, vete tusingen hur jag ska reparera dom felena :lol:  får väl inmundiga nån whisky innan nästa bandning :D
På stugan kommer jag att vara ca en månad till, det sa farbror doktorn när han skrev ut sjukledighet för konvalecenten, och bästa övningen för den nyopereraded armen är otroligt nog GITARRLIR!  Det gör visserligenjääkligt ont men va gör man inte för musiken :D

Tack för lyssning o kommentar EKO! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Åålraitt, lite countryvibbar här B)  Eller Bruce Springsteen eller nåt.
Ett litet solo saknade jag kanske. Introt gillade jag mycket :D. Sången lät kanske lite...hmm "konstlad på de lägre tonerna" för att citera Eko.
Denhär texten är veklighetsbaserad, om än inte dagsaktuell längre (skrev den för kanske 15 år sen), så denna väcker gamla minnen.... suck... Så Ulla, om du läser detta (vilket du knappast gör, men i alla fall) detta handlar om DIG  :wub:
Space
Tjou Space!
Måste medge att Bruce fanns med på ett hörn när det bandades... men att det blev "konstlat".. det sa han inget om :D
Ja se minnena... tonår plus 15 = 28 tror jag, så vi ska väl snart fira Spacets 30-årsdag! :lol:
Näemen tack till dig, och naturligtvis Ulla åxå, för denna snygga text, var skön att sjunga trots "konstladens" stämpel.

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Åålraitt, lite countryvibbar här B)  Eller Bruce Springsteen eller nåt.
Ett litet solo saknade jag kanske. Introt gillade jag mycket :D. Sången lät kanske lite...hmm "konstlad på de lägre tonerna" för att citera Eko.
Denhär texten är veklighetsbaserad, om än inte dagsaktuell längre (skrev den för kanske 15 år sen), så denna väcker gamla minnen.... suck... Så Ulla, om du läser detta (vilket du knappast gör, men i alla fall) detta handlar om DIG  :wub:

Space
Jag tror Ulla trålar KR konstant för att få lyssna till dina bra texter :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Johan.

Ja denna tycker jag INTE att du skall skrota,här finns potencial.
Sången i låga registret behöver bara några tagningar/rep så sitter den.Bra röst har du i det låga så det är inte där "felet" sitter.Musiken och reffarna sitter störtskönt.

Inte så tokig låt detta.

Mike


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjabba Johan.
Ja denna tycker jag INTE att du skall skrota,här finns potencial.
Sången i låga registret behöver bara några tagningar/rep så sitter den.Bra röst har du i det låga så det är inte där "felet" sitter.Musiken och reffarna sitter störtskönt.
Inte så tokig låt detta.
Mike
Tjou Mike!
Har benat på den nu en stund, tror att en tonartshöjning kunde underlätta fallet med den "konstlade" sången. Men kul att du gillar resten av alstret, ska nog köra en ny version småningom!
Tack igen en gång Mike! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
uttal!
annar bättre än den förra.
men trummorna har inget punch 'n.
man "känner" dom inte.

Keep on going


asti

  • Gäst
Gillar energin i den här! Bra sång och körer och fint akustiskt gitarrspel! Trummorna "försvinner" lite ibland,
så "tyngden" i låten tappas för en stund, om du förstår vad jag menar. Uttalet kan väl slipas lite på också!
Orgeln skulle jag vilja höra lite mer av i låten och inte bara i slutdelen!


Utloggad tsmalmbe

Elgitarrens sound är lite för litet för detta. Megadistortion, men inte fylligt sound. Nå, vampen kommer snart och räddar denna låt.

Melodin. Kanske den skulle kräva lite mera för att bli lite "trallvänligare".

Tekniska genomsnittsnivån på allt är såpass hög nuförtiden att det blir mera och mera att gräva in sig i själva låtskrivandet i kommentrreingen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
uttal!
annar bättre än den förra.
men trummorna har inget punch 'n.
man "känner" dom inte.
Keep on going
Tjou Olof!
Det där med uttalaet e nog nåt ni får lev med... som att lära en gammal hund sitta! :D
I min ålder så e nog uttalet o utseendet fixat sas, är vad det är, take it or leave it.
Trummor har alltid varit min bättre sida så bara jag kommer hem och tar itu med mina "riktiga" trummor så ska du se. Sen e det det där med smak o tycke, gillar ju 80-talets tunga trum sound men dom har inte lixåm ruktigt gått hem här på KR så jag har tunnat ut dom... så visst kan man delvis låra en gammal hund sitta! :D

Tack för lyssning o kommentar Olof! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Gillar energin i den här! Bra sång och körer och fint akustiskt gitarrspel! Trummorna "försvinner" lite ibland,
så "tyngden" i låten tappas för en stund, om du förstår vad jag menar. Uttalet kan väl slipas lite på också!
Orgeln skulle jag vilja höra lite mer av i låten och inte bara i slutdelen!
Takk o båkk Asti!
Fint att du hittar gillande greijer, trummorna har fått nega av andra så dom ska ses över. Och uttalet då.... kolla mitt föregåensde svar :rolleyes:
Orgeln ska väl kunna fixas, ska hämta den närmaree! :D

Tack för lyssningen  o kommentaren! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Elgitarrens sound är lite för litet för detta. Megadistortion, men inte fylligt sound. Nå, vampen kommer snart och räddar denna låt.
Melodin. Kanske den skulle kräva lite mera för att bli lite "trallvänligare".
Tekniska genomsnittsnivån på allt är såpass hög nuförtiden att det blir mera och mera att gräva in sig i själva låtskrivandet i kommentrreingen.
Tjou!
Ojoj va jag väntar på min Vamp3:a! Hoppas du fick nåt vettigt ur den.
Och jesses bara man kunde hitta domdär trallvänliga mellodierna... då sku man väl sitta där med Mr Ulveus på eftermiddagskaffe och inte behöva oroa sig för vem som betalar mina räkningar! :D

Och jag tackar för (tror jag) kommentaren om den tekniska genomsnittsnivån, visst får man nånsorts mogenhet med åldern.. och framförallt den goda kritik som ges här på vårt snygga forum! :)

Tack o på återseende!

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............