Forum > Demolåtar
WERNBORG - Mush
Dividend:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 02.05.2007, 01:26:27 ---Först någonstans runt 5 minuter tar du tag i det och gör ett par mer ordentliga om än rätt korta "improvisationer". På något sätt känns det som att låten börjar först här. Här hittar låten sin form och saker och ting börjar falla på plats. Fast det är väl sent.
--- Slut citat ---
Ja det är ett knepigt "stycke", jag håller med. Men min recension blir inte så här negativ :) (när den kommer. imorgon förmodligen)
Larsson:
ja snyggt jobbat..
och snyggt gitarr spel,gillar när blir soft som vid 2.26 ca
men den (rena) gitarren som ligger till vänster känns som att den ligger begracd i alldeles för mycket reverb
eller det är ivilketfall något som gör att den låter mummlig & oklar
och tar ner resten av bilden,fast det låter iofs bra när inte lead gitarren är med & den är ensam
aja..ett gediget hantverk i allra högsta grad!!
:)
Dividend:
Det här är ihopsatt på ett konstigt men fungerande sätt (tycker jag)... Nu vet jag noll om teorin bakom jazz (finns det nån? ;) men jag vet om jag hör något som jag gillar
Bluesaktig början... Vid 1:30 kommer ett bra, det borde du bygga på. Låten blir gladare och sen ner i helvetet vid 2:19. Känslomässig bipolär störning borde du kalla låten ;)
Sen blir den glad igen... MEN det funkar ändå. Gilla starkt!
Sen är vi i himmelen strax före 4 minuter.... Tja det är inte en låt som går att fokusera till riktigt, det tar liksom all ens uppmärksam. Sen vid 5 kommer ett jäkligt välspelat parti som nog är mitt favoritparti i låten, som övergår i det bluesiga igen..
Allt som allt: VÄldigt bra, och då lyssnar jag bara på jazz nån gång i veckan om man bortser från dina låtar. (så mina åsikter har nog låg bäring egentligen)
mvh
Per
Wernborg:
Högst ignorant och oförskämt från min sida att låta bli att läsa min egen tråd....... :wacko:
Harmonica Mike: Tack. Ska jobba vidare....
Dåligt Gehör: Oj. Bra analys tror jag :unsure: Jag är med på det här med ett gäng teman staplade på varandra. Jag tror att låten skulle må bättre av att arras om faktiskt efter din analys. Blir lite för mycket tema och för lite improviserade delar. Fast inte riktigt så drastiskt som standardjazz med ett tema i början och ett i slutet vill jag nog inte gå, men du har helt klart bra poänger. Tack!
Larsson: Tackar. Ska kolla på reverbet.
Dividend: Konstig var ordet. Mitt i prick. Känslomässig bipolär störning :lol: :lol:
Det är så klart meningen att den ska pendla fram och tillbaka, men kanske inte riktigt så höga vågor. Nu är det storm, men det kanske skulle räcka med kuling? Tack för lyssning och feedback.
DåligtGehör:
Det behövs bara lite bindemedel och sedan ringer du Bindefelt :D :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida