Forum > Demolåtar
WERNBORG - Mush
Wernborg:
--- Citat från: mahan skrivet 29.04.2007, 20:19:00 ---Nåjjaaa Wernborg!
Jazzrockfusion till tusen, och Equality hittade det, Jukka Tolonen och bandet Tasavallan Presidentti. :)
Du/ni har lyckats med vintagen i både komposition och sound, låter lixom rätt.
Tekniken o mixet vågar jag mig inte på, låten går som sådan in på min HD, laikit!
Minnen av ungdomen ljuva år stiger till ytan, har faktiskt varit på Jukkas o TP:s konsert på 70-talet, herregud det har ju inget med din låt att göra, soorry sentamentaliteten. :wub:
h. Johan
EDIT: Finns det möjligen nån sång eller ens sångtanke till detta, skulle kunna vara yeess!
--- Slut citat ---
Tackar för berömmet. Jo, det ska jobbas vidare på detta. Inspelad rakt av bara, utan nån tanke på mix eller så. Basen ska bytas mot riktig elbas, vissa gitarrprylar ska sättas om. Möjligtvis sax ska till med. Sen om det blir nån sång eller så får vi se.....
valdez:
Snygg jazzrockfusion...många intressanta delar i låten!.
Äkta blås är ju ett måste på en sån här låt..
Handklappandet? 4:42 tycker jag inte passar in..finns säkert nåt annat för att markera den delen.
I övrigt väldigt bra!.. :)
Harmonica mike:
Tjena.
Då det är lite mix å lir kvar på denna så har jag inte så mycket att säga än..Ruskigt bra lirat dock! Ser fram emot final mixen..
Mvh
Micael
Wernborg:
--- Citat från: valdez skrivet 01.05.2007, 03:52:52 ---Snygg jazzrockfusion...många intressanta delar i låten!.
Äkta blås är ju ett måste på en sån här låt..
Handklappandet? 4:42 tycker jag inte passar in..finns säkert nåt annat för att markera den delen.
I övrigt väldigt bra!.. :)
--- Slut citat ---
Tackar. Hahaha :lol: handklappet ja, trodde det låg en annan virvelkagge på den tangenten.... tydligen inte. Alla instrument är förstatagningar, så även trummorna och det var för sent att korrigera just då.
Jag lovar, det ska fixas.
DåligtGehör:
Det finns som redan nämnts snygga teman här.
Men även om det du menar att det finns en stark struktur så upplever man (jag) inte låten så. Det blir mer oj hoppsan nu kom det temat igen (och det är ju bra för det är ju fräckt...) eller ok där kom en annan grej inte alls dum. Däremot känns den lite svagt ihopbunden. Lite planlös. Trots att den då inte är det.
Blåsprylen skulle ju som Valdez säger bli nycket starkare med ett bra (gärna riktigt) blåsljud. Jag tror den kan funka bra. Det som känns svagt och som jag tycker i början skapar den "planlösa" "ostrukturerade" känslan är de takter som kommer därefter och innnan temat sätter fart. De är helt enkelt för svagt. Låten tappar bort sig där. Du behöver utveckla något starkare som binder samman dessa partier. Inte som i mer toner, högre tempo etc. men något som har mer profil,mer uttryck. Det är livsfarligt att tappa där.
Sen (efter 2 min) känns som att det skall sätta igång med stora solochoruset men det händer inte så mycket, men efter ett tag är "temat" halvt tillbaka. Sen en annan rätt cool del del, sedan blåset, sedan temat och jag blir lite lost. Visst det är snygga teman absolut, men det blir på något sätt varken hacket eller malet. Snarare några fräcka teman i sekvens. Intrycket blir mer och mer vi kör lite grejer och så kör vi dessa teman.
Först någonstans runt 5 minuter tar du tag i det och gör ett par mer ordentliga om än rätt korta "improvisationer". På något sätt känns det som att låten börjar först här. Här hittar låten sin form och saker och ting börjar falla på plats. Fast det är väl sent.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida