Kontrollrummet

DRAMA - Lost in thoughts

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Lost in thoughts
GRUPP: Drama
GENRE: Haschprog
LÅTLÄNGD: 3,19
KOMPOSITÖR: Drama
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Mellan 1988-1991 hade jag artrock/progbandet Drama. Sångaren gifter sig och det är ett ypperligt tillfälle att återförenas, om än tillfälligt. Av bandets sju medlemmar träffades tre stycken härom kvällen för att repa lite, och det är från denna repetition inspelat live på Zoom H4 låten kommer. Till saken hör att jag spelade keys i bandet när det begav sig och basisten var gitarrist.  :D  Fortfarande samma sångare i alla fall.
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:23:54 by Wernborg »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Haschprog  :lol: dimman kan inte ha legat för tät i alla fall. Skickligt utfört detta. Ska ni sjunga live så är ju stämmorna en utmaning utan like. Ja snyggt som tusan.

Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se



Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra och kompetent samtidigt som det är lekfullt
Gillar akkespel och stämsången
Lite jazz-vibbar utan att det stör
Kanske också CSN Suite Judy blue eyes
Verkligen nice!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Wernis!
Snubblade över denna och eftersom den snällt lät sig nerladdas på dryga två timmar så tar vi den under behandling!
Som ett live alster funkar detta men som skivkoncept lite för otajt i fråga om text o stämmor.
Efter att ha läst på vad detta baserar sig så gläder jag mig över ert återuppfinnande! Unplugged på ett bröllop, just så känns det, saknar dock dom vilda apploderna men annars sitter det.
Alltid knepigt att såga på "färdiga" låtar men det är ju bara fråga om mina tankar här för antagligen är detta en engångföreteelse utan ens en möjlighet att fixa saker o ting.

Skulle ju vara kul om ni satte ihop lite mer tillsammans nu när ni återfunnit varann, helt klart en mycket kunnig musikgrupp! Bara att köra på! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare wernis,missat denna,brukar ju skriva nåt i alla fall på det mesta.

Kort och gott,jag gillar detta! Skönstämning som ni målar upp med enkla medel.Hoppas att man får höra mera av denna återförening,gärna inspelat med bättre förutsättningar mixmässigt.

Mycket skön låt!

Mike


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
I refrängen tycker jag en av sångarna (solosångaren?) är för hög - alltså det där du-du du, annars kanonbra!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
I refrängen tycker jag en av sångarna (solosångaren?) är för hög - alltså det där du-du du, annars kanonbra!
"för hög"  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Haha, mysig haschmusik. Nästan som om jag hade snortat 2g aktivt kol och satt i christiania på 60-talet. Om jag varit född då. Och om det fanns hasch där på den tiden.

Jag gillar harmonierna. Mysigt och trevligt. Må-bra musik.
Lyssnar inte på sånt här vanligtvis, det är liksom (nicea indiska svaj på sången, gör flumkänslan starkare halvvägs igenom) sånt som övervintrade hippies lyssnar på, föreställer jag mig :)

Men som låt - välkomponerat och fungerande..
 
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Mysig låt *nickar i takt*  "le do do le do do le do do..."
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


asti

  • Gäst
Trevlig låt som är svår att låta bli att sjunga med i! Det är någon stämma (2:a tror jag) som är lite dominant i refrängen.
Snygga akustiska gitarrer!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Fina tongångar. Bra stämmor. Gillar att det är live och akustiskt. Mycket närvaro i detta.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves