Kontrollrummet

Avslappnad - And you are?

gäst · 5 · 722

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Avslappnad

  • Gäst
Hittade två plugins som jag trodde var bra, Vocalizer som är en effekt och Auqestone som är s.k. Vocal Synthesizer. Den senare laddar du in en textfil i och ska få ut sången på ett begripligt sätt. Vad jag än skrev lät det mer som något japanskt. I vilket fall blev det en låt till någon slags naturfilm a la Arne Sucksdorff, dvs lite melankoliskt och ödesmättat. Tror jag i vilket fall. Förutom de ovan nämda är det GPO V4 och Halion One som används.

And you are?

Tror mig denna gång ha jobbat lite med kontrapunkter dessutom.
« Senast ändrad: 20.08.2009, 23:00:23 by Avslappnad »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lekfullt.

Lyssnar koncentrerat på låten medan jag skriver

Ger mig mer vibbar av utomjordingar som samtalar, eller nåt dylikt. Hade passat i Närkontakt av 3dje graden...
Fast alla gör vi olika associationer :)

sen kom en flöjt. Jaha, utomjordingarna var bara ett intro. Vacker melodi...

Och där kom Magnus choir (?)..

Lite jobbigt efter 2:50. Förstår inte vart du vill komma, där men det kanske bara är en slask.

Annars rätt mysig låt!

Ang. kontrapunkt håller jag på att försöka läsa första sidorna till Fux's PArnassus... Inte så lätt. Väldigt komprimerad info...
Men å andra sidan är boken jag har bara 100 sidor tjock..

Du har två melodier på nåt ställe, men låter inte harmoniskt/tilltalande hela vägen. Fast jag får återkomma med mer kunnig comment om det senare..

https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
Lekfullt.

Lyssnar koncentrerat på låten medan jag skriver

Ger mig mer vibbar av utomjordingar som samtalar, eller nåt dylikt. Hade passat i Närkontakt av 3dje graden...
Fast alla gör vi olika associationer :)

sen kom en flöjt. Jaha, utomjordingarna var bara ett intro. Vacker melodi...

Och där kom Magnus choir (?)..

Lite jobbigt efter 2:50. Förstår inte vart du vill komma, där men det kanske bara är en slask.

Annars rätt mysig låt!

Ang. kontrapunkt håller jag på att försöka läsa första sidorna till Fux's PArnassus... Inte så lätt. Väldigt komprimerad info...
Men å andra sidan är boken jag har bara 100 sidor tjock..

Du har två melodier på nåt ställe, men låter inte harmoniskt/tilltalande hela vägen. Fast jag får återkomma med mer kunnig comment om det senare..



Tack Dividend! :) Tack dessutom för konstruktivism! :)

Små gröna män? Arne Sucksdorff filmade väl det mesta... ;) Du har rätt i det du skriver. Har nu kapat och instrumenterat om på slutet, låt höra om det blev bättre.

V21


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ok, lyssnar på den.
Intressant. Låter lite bättre. Men fortfarande ganska speciellt. KRävs

Testa annars - som övning - två melodier med samma notlängd över hela rasket. Det är enklare att få det att låta bra då. Alltså varje not av viss längd i den första melodin motsvaras av en annan not med samma längd, men annat vertikal position. (tonhöjd)
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
OK, tack! :) Får sätta mig seeent ikväll efter att thaigrytan har kokat klart. Jag är med på vad du menar, ska testa som sagt.

Den ska inte vara enkelt att lyssna på första gången men förhoppningsvis växer den efter ett antal lyssningar. ;)