Forum > Demolåtar
mahan - SOULPUMP
equality:
Ha, ha! :P Jag tycker det blev ganska festligt, nästan som vinylspelaren inte kan hålla 33 1/3 rpm. Halvjobbigt att lyssna på men jäkligt skickligt gjort. Du skulle naturligtvis ha text som anknyter till detta!
MaxB:
Lyssnar väldigt mycket i en hast och i den här blir jag nästan sjösjuk mycket vandringar här. Jag skulle inte klara av alla ackordsbyten tror jag. B)
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 20.08.2009, 10:36:05 ---Men det här är ju riktigt bra låtgrund. Skönt med en ljudbild som inte är överfull. Nu skulle det behövas lite mer livefeeling, alltså så det skulle låta uppspelat i en bar. Ett masterreverb kanske? Soundet är lite torrt.
--- Slut citat ---
Tjou!
Tackar för den, du har så rätt i att låten kunde sitta bättre som aningen live, ska dra ett test med Hyrkkölä bar-reverb! :D
Sällan jag får kommentar om för torra sound, oftast vill det bli detdär 80-tals kraftiga reverbechodelayet som blöter som bara den.
h. johan
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.08.2009, 10:42:47 ---Tjenare.
Ja men rätt skönt sväng i denna.Nog så mycket harmoni prylar,möjligen blir det lite soul jazz?
Soul är för mig ett grundsväng med små utsmyckningar,tycker du gjort stora utsmyckningar - mest i harmonierna då.Inget fel i det dock.Detta alster är signerat Johan,eget och finurligt.
Mixen helt ok liksom lir å sång.
Soul on mate.
Mike
--- Slut citat ---
Tjou Mike!
Vad kan jag säga annat än TACK!
Härliga kommentarer på nåt som lixåm e bara på startlinjen , men att du hittar min signering bara på basen av låten tycker jag e häftigt, kanske är det leken med alla möjliga o omöjliga harmonier som gör det.. :rolleyes:
Tack igen en gång för lyssningen ! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: zzeb skrivet 20.08.2009, 15:21:38 ---Täta väljudande körpaket. Fantasifulla harmonier.
Upplever att klav figurerna är lite påträngande. Jag tycker de skulle passa bättre på gitarr och då spelas mer statiskt. För att väga mot all befintlig harmoni.
Svårt att förklara musik i text, hoppas du förstod?
Jag uppskattade låten.
--- Slut citat ---
Tjou zzeb!
Bugar igen en gång, förstår helt klart din mening och du kan vara lugn för bara vänstern (alltzå armen, inte partiet) gör det möjligt så kommer du nog att få ta del av mina gitarrer! :D
Tack för lyssningen igen en gång! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida