Forum > Demolåtar

mahan - SOULPUMP

<< < (3/3)

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.08.2009, 16:58:28 ---Oj. Det här var verkligen en jättekonstig låt. Harmonierna känns väldigt sökta. Som om du gått in för att krångla till det.  :unsure:
Nergången med körerna var cool. Lite halvstulet från Don't you worry 'bout a thing. Gillas.
Ovanligt fingelsk sång denna gång som dessutom surar ordentligt i leaden. Körerna sitter fint tycker jag.
Tyvärr. Fastnar inte alls som helhet.
Har ingen bra recept på förbättring. Soptunnan tror jag.  :ph34r:

--- Slut citat ---
Tjou Wernis!
Tackar igen för noggrann gransking av objektet, och troligtvis har du rätt... adressen e soptunnan. Det där med att "dra harmonier ur hatten" funkar inte alla gånger och dethät e troligtvis en sån gång :D

Ska visserligen använda mig av delar till nån annan låt men detta alsters vidareutveckling stannar nog här!
Tack för den ärliga kommentaren :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 20.08.2009, 17:51:56 ---Ha, ha!  :P Jag tycker det blev ganska festligt, nästan som vinylspelaren inte kan hålla 33 1/3 rpm. Halvjobbigt att lyssna på men jäkligt skickligt gjort. Du skulle naturligtvis ha text som anknyter till detta!

--- Slut citat ---
Tjou Eq!
Låten har ju sina festliga sidor men i ärlighetens namn... dom räcker nog inte till för vidareutveckling, precis som Wernborg klokt nog påpekade. :D
Kul sammanknytning till vinylspelaren, den ideén kommer jag nog att använda nåttag. :)

Tackar för lyzzning o comment! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 20.08.2009, 18:15:08 ---Lyssnar väldigt mycket i en hast och i den här blir jag nästan sjösjuk mycket vandringar här. Jag skulle inte klara av alla ackordsbyten tror jag.  B)

--- Slut citat ---
Tjou MaxB!
Hehe, som du kanske åxå hör så pallar inte solisten med harmonibytena heller :D
Och sjösjukan var en snygg parallell till alstret som nu kommer att läggas på hyllan!
Tack o båkk för lyssning om rejäl komment! :)

h.  johan

Eddi:
Emellanåt lät det som han den blinde - jag o namn hm... - ja du vet vem jag menar inte Ray Charles i alla fall. Jag tyckte det var en kul låt med fantastiska nedåtgående körer och med bra stuk. Den hade väl inte vunnit i shlagerfestivalens finland och knappast i sverige heller men ett bra stuk där tycker jag nog allt.
Eko

mahan:

--- Citat från: Eko skrivet 20.08.2009, 22:06:31 ---Emellanåt lät det som han den blinde - jag o namn hm... - ja du vet vem jag menar inte Ray Charles i alla fall. Jag tyckte det var en kul låt med fantastiska nedåtgående körer och med bra stuk. Den hade väl inte vunnit i shlagerfestivalens finland och knappast i sverige heller men ett bra stuk där tycker jag nog allt.
Eko

--- Slut citat ---
Muchos gratias EKO!
Om vi gör som så att vi sparar körerna och drar igång ett nytt alster så tror jag att alla parter mår bäst! Schlagerfestivalens låtar låttas ut i dessa dagar... åtminstone på finska sidan. Måhända Mahan kunde delta i det projektet, mycket visar på den möjligheten! :D

Tack EKO! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion