Kontrollrummet

mahan - SOULPUMP

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou igen! Mera synthbaserad musik till ert förfogande! :D


LÅTNAMN:  SOULPUMP
GENRE: soulpump, soul
MEDVERKANDE: mahan
KOMPOSITÖR: mahan
ARR O MIX:  mahan
TEXT: Spacetrucker
PLATS: stugestudion i Hyrkkölä

Allt öppet för sågar av alla slag! :D
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/SOULPUMP.mp3[/mp3]

h. johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Men det här är ju riktigt bra låtgrund. Skönt med en ljudbild som inte är överfull. Nu skulle det behövas lite mer livefeeling, alltså så det skulle låta uppspelat i en bar. Ett masterreverb kanske? Soundet är lite torrt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Ja men rätt skönt sväng i denna.Nog så mycket harmoni prylar,möjligen blir det lite soul jazz?
Soul är för mig ett grundsväng med små utsmyckningar,tycker du gjort stora utsmyckningar - mest i harmonierna då.Inget fel i det dock.Detta alster är signerat Johan,eget och finurligt.
Mixen helt ok liksom lir å sång.

Soul on mate.

Mike


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Täta väljudande körpaket. Fantasifulla harmonier.
Upplever att klav figurerna är lite påträngande. Jag tycker de skulle passa bättre på gitarr och då spelas mer statiskt. För att väga mot all befintlig harmoni.
Svårt att förklara musik i text, hoppas du förstod?
Jag uppskattade låten.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oj. Det här var verkligen en jättekonstig låt. Harmonierna känns väldigt sökta. Som om du gått in för att krångla till det.  :unsure:

Nergången med körerna var cool. Lite halvstulet från Don't you worry 'bout a thing. Gillas.

Ovanligt fingelsk sång denna gång som dessutom surar ordentligt i leaden. Körerna sitter fint tycker jag.

Tyvärr. Fastnar inte alls som helhet.

Har ingen bra recept på förbättring. Soptunnan tror jag.  :ph34r:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Ha, ha!  :P Jag tycker det blev ganska festligt, nästan som vinylspelaren inte kan hålla 33 1/3 rpm. Halvjobbigt att lyssna på men jäkligt skickligt gjort. Du skulle naturligtvis ha text som anknyter till detta!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnar väldigt mycket i en hast och i den här blir jag nästan sjösjuk mycket vandringar här. Jag skulle inte klara av alla ackordsbyten tror jag.  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Men det här är ju riktigt bra låtgrund. Skönt med en ljudbild som inte är överfull. Nu skulle det behövas lite mer livefeeling, alltså så det skulle låta uppspelat i en bar. Ett masterreverb kanske? Soundet är lite torrt.

Tjou!
Tackar för den, du har så rätt i att låten kunde sitta bättre som aningen live, ska dra ett test med Hyrkkölä bar-reverb! :D
Sällan jag får kommentar om för torra sound, oftast vill det bli detdär 80-tals kraftiga reverbechodelayet som blöter som bara den.

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjenare.
Ja men rätt skönt sväng i denna.Nog så mycket harmoni prylar,möjligen blir det lite soul jazz?
Soul är för mig ett grundsväng med små utsmyckningar,tycker du gjort stora utsmyckningar - mest i harmonierna då.Inget fel i det dock.Detta alster är signerat Johan,eget och finurligt.
Mixen helt ok liksom lir å sång.
Soul on mate.
Mike

Tjou Mike!
Vad kan jag säga annat än TACK!
Härliga kommentarer på nåt som lixåm e bara på startlinjen , men att du hittar min signering bara på basen av låten tycker jag e häftigt, kanske är det leken med alla möjliga o omöjliga harmonier som gör det.. :rolleyes:

Tack igen en gång för lyssningen ! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Täta väljudande körpaket. Fantasifulla harmonier.
Upplever att klav figurerna är lite påträngande. Jag tycker de skulle passa bättre på gitarr och då spelas mer statiskt. För att väga mot all befintlig harmoni.
Svårt att förklara musik i text, hoppas du förstod?
Jag uppskattade låten.
Tjou zzeb!
Bugar igen en gång, förstår helt klart din mening och du kan vara lugn för bara vänstern (alltzå armen, inte partiet) gör det möjligt så kommer du nog att få ta del av mina gitarrer! :D

Tack för lyssningen igen en gång! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oj. Det här var verkligen en jättekonstig låt. Harmonierna känns väldigt sökta. Som om du gått in för att krångla till det.  :unsure:
Nergången med körerna var cool. Lite halvstulet från Don't you worry 'bout a thing. Gillas.
Ovanligt fingelsk sång denna gång som dessutom surar ordentligt i leaden. Körerna sitter fint tycker jag.
Tyvärr. Fastnar inte alls som helhet.
Har ingen bra recept på förbättring. Soptunnan tror jag.  :ph34r:
Tjou Wernis!
Tackar igen för noggrann gransking av objektet, och troligtvis har du rätt... adressen e soptunnan. Det där med att "dra harmonier ur hatten" funkar inte alla gånger och dethät e troligtvis en sån gång :D

Ska visserligen använda mig av delar till nån annan låt men detta alsters vidareutveckling stannar nog här!
Tack för den ärliga kommentaren :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ha, ha!  :P Jag tycker det blev ganska festligt, nästan som vinylspelaren inte kan hålla 33 1/3 rpm. Halvjobbigt att lyssna på men jäkligt skickligt gjort. Du skulle naturligtvis ha text som anknyter till detta!
Tjou Eq!
Låten har ju sina festliga sidor men i ärlighetens namn... dom räcker nog inte till för vidareutveckling, precis som Wernborg klokt nog påpekade. :D
Kul sammanknytning till vinylspelaren, den ideén kommer jag nog att använda nåttag. :)

Tackar för lyzzning o comment! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lyssnar väldigt mycket i en hast och i den här blir jag nästan sjösjuk mycket vandringar här. Jag skulle inte klara av alla ackordsbyten tror jag.  B)
Tjou MaxB!
Hehe, som du kanske åxå hör så pallar inte solisten med harmonibytena heller :D
Och sjösjukan var en snygg parallell till alstret som nu kommer att läggas på hyllan!
Tack o båkk för lyssning om rejäl komment! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Emellanåt lät det som han den blinde - jag o namn hm... - ja du vet vem jag menar inte Ray Charles i alla fall. Jag tyckte det var en kul låt med fantastiska nedåtgående körer och med bra stuk. Den hade väl inte vunnit i shlagerfestivalens finland och knappast i sverige heller men ett bra stuk där tycker jag nog allt.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Emellanåt lät det som han den blinde - jag o namn hm... - ja du vet vem jag menar inte Ray Charles i alla fall. Jag tyckte det var en kul låt med fantastiska nedåtgående körer och med bra stuk. Den hade väl inte vunnit i shlagerfestivalens finland och knappast i sverige heller men ett bra stuk där tycker jag nog allt.
Eko
Muchos gratias EKO!
Om vi gör som så att vi sparar körerna och drar igång ett nytt alster så tror jag att alla parter mår bäst! Schlagerfestivalens låtar låttas ut i dessa dagar... åtminstone på finska sidan. Måhända Mahan kunde delta i det projektet, mycket visar på den möjligheten! :D

Tack EKO! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............